Bułki, papier, pomidory, czyli sztuka ekspozycji w małym sklepie. Szkolenie dla sklepów spożywczych EMKA
Szkolenie EMKA przeprowadzone w dniach 27-29 marca i 1-2 kwietnia. Przeszkolono 15 osób w pięciu sklepach. Wszystkie placówki to sklepy położone na wsiach. Sklepy charakteryzowały się bogatą gamą asortymentową na bardzo małej powierzchni sprzedażowej, co bezpośrednio wynika z charakterystyki popytu w małych miejscowościach. Klientów jest niewielu, ale mają szerokie potrzeby. Na co dzień sklep taki pełni więc rolę: piekarni, sklepu owocowo-warzywnego, sklepu mięsnego i przemysłowo-kosmetycznego.
Cele szkolenia
Jak estetycznie i przejrzyście rozłożyć towar na mikropowierzchni wiejskich sklepów? Jak wyróżnić produkty wysokomarżowe i zwiększyć sprzedaż dzięki lepiej rozplanowanej ekspozycji towarów? Nauka tych umiejętności była głównym celem szkolenia przeprowadzonego dla sklepów EMKA.
Przebieg szkolenia
Szkolenie zostało przeprowadzone w formie warsztatów poprzedzonej krótkim wstępem teoretycznym z zakresu EFEKTYWNEJ EKSPOZYCJI TOWARU. Przed rozpoczęciem spotkania każdy z uczestników otrzymał szczegółowy plan szkolenia ze ściśle określonymi planami realizacji.
W trakcie spotkania uczestnicy zdobyli więc umiejętności efektywnej ekspozycji towarów. Zgromadzili wiedzę w zakresie dokonywania podziału na grupy asortymentowe, sprawdzania, czy są w nich produkty impulsowe i jakie mają oddziaływanie na klienta, jakie produkty nie powinny znajdować się obok siebie np. napoje na jednej półce z chemią, a które produkty ułożone sąsiednio będą z kolei zwiększać sprzedaż, np. przekąski słone i napoje.
OGÓLNY ZAKRES SZKOLENIA Z ZAKRESU EKSPOZYCJI TOWARÓW DLA SKLEPÓW EMKA:
- Podział na grupy asortymentowe
- Komplementarność produktów
- Oddziaływanie gorącej i zimniej strefy (górna, dolna część regału, jego boki, oświetlenie, dostęp do produktu)
- Oddziaływanie na zachowanie zakupowe klientów poprzez logiczne wyłożenie towaru
- Sezonowość i promocje
- Estetyka i czystość
W trakcie szkolenia atmosfera była bardzo dobra, każdy z uczestników aktywnie i rzetelnie podszedł do zadania. Byli zadowoleni z rezultatów swojej pracy i wzajemnie oceniali ją bardzo wysoko. Trzeba również podkreślić, że pracownicy sklepów EMKA byli widocznie oddani swoim obowiązkom.
Efekty szkolenia
Każdy ze sklepów przeszedł przebudowę towarową, którą planowali i realizowali uczestnicy szkolenia na podstawie przekazanych przez trenera wskazówek. W konsekwencji pracownicy sklepów zdobyli wiedzę z zakresu logicznego rozłożenia towarów, dostosowanego do możliwości ich małych sklepów. W ten sposób zwiększyliśmy efektywność ekspozycji, pozytywnie wpływając na sprzedaż. I jeszcze jedna korzyść ze szkolenia: zadowolenie pracowników. Jak sami przyznali, otrzymali pozytywny zastrzyk energii, zwiększający ich zaangażowanie i budujący lojalność wobec firmy 🙂
Trenerzy „Warto Szkolić”
Zainteresowała Cię tematyka szkoleń dla sklepów spożywczych? Zobacz inne nasze realizacje szkoleń dla sklepów spożywczych:
Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH
Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski
Szkolenia sprzedażowe dla sieci sklepów Delikatesy Centrum
Dobry kierownik sklepu i zespołu: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Torimpex