Bułki, papier, pomidory, czyli sztuka ekspozycji w małym sklepie. Szkolenie dla sklepów spożywczych EMKA

Szkolenie EMKA przeprowadzone w dniach 27-29 marca i 1-2 kwietnia. Przeszkolono 15 osób w pięciu sklepach. Wszystkie placówki to sklepy położone na wsiach. Sklepy charakteryzowały się bogatą gamą asortymentową na bardzo małej powierzchni sprzedażowej, co bezpośrednio wynika z charakterystyki popytu w małych miejscowościach. Klientów jest niewielu, ale mają szerokie potrzeby. Na co dzień sklep taki pełni więc rolę: piekarni, sklepu owocowo-warzywnego, sklepu mięsnego i przemysłowo-kosmetycznego.

Cele szkolenia

Jak estetycznie i przejrzyście rozłożyć towar na mikropowierzchni wiejskich sklepów? Jak wyróżnić produkty wysokomarżowe i zwiększyć sprzedaż dzięki lepiej rozplanowanej ekspozycji towarów? Nauka tych umiejętności była głównym celem szkolenia przeprowadzonego dla sklepów EMKA.

 

Przebieg szkolenia

Szkolenie zostało przeprowadzone w formie warsztatów poprzedzonej krótkim wstępem teoretycznym z zakresu EFEKTYWNEJ EKSPOZYCJI TOWARU. Przed rozpoczęciem spotkania każdy z uczestników otrzymał szczegółowy plan szkolenia ze ściśle określonymi planami realizacji.

W trakcie spotkania uczestnicy zdobyli więc umiejętności efektywnej ekspozycji towarów. Zgromadzili wiedzę w zakresie dokonywania podziału na grupy asortymentowe, sprawdzania, czy są w nich produkty impulsowe i jakie mają oddziaływanie na klienta, jakie produkty nie powinny znajdować się obok siebie np. napoje na jednej półce z chemią, a które produkty ułożone sąsiednio będą z kolei zwiększać sprzedaż, np. przekąski słone i napoje.

OGÓLNY ZAKRES SZKOLENIA Z ZAKRESU EKSPOZYCJI TOWARÓW DLA SKLEPÓW EMKA:

  1. Podział na grupy asortymentowe
  2. Komplementarność produktów
  3. Oddziaływanie gorącej i zimniej strefy (górna, dolna część regału, jego boki, oświetlenie, dostęp do produktu)
  4. Oddziaływanie na zachowanie zakupowe klientów poprzez logiczne wyłożenie towaru
  5. Sezonowość i promocje
  6. Estetyka i czystość

W trakcie szkolenia atmosfera była bardzo dobra, każdy z uczestników aktywnie i rzetelnie podszedł do zadania. Byli zadowoleni z rezultatów swojej pracy i wzajemnie oceniali ją bardzo wysoko. Trzeba również podkreślić, że pracownicy sklepów EMKA byli widocznie oddani swoim obowiązkom.

Efekty szkolenia

Każdy ze sklepów przeszedł przebudowę towarową, którą planowali i realizowali uczestnicy szkolenia na podstawie przekazanych przez trenera wskazówek. W konsekwencji pracownicy sklepów zdobyli wiedzę z zakresu logicznego rozłożenia towarów, dostosowanego do możliwości ich małych sklepów. W ten sposób zwiększyliśmy efektywność ekspozycji, pozytywnie wpływając na sprzedaż. I jeszcze jedna korzyść ze szkolenia: zadowolenie pracowników. Jak sami przyznali, otrzymali pozytywny zastrzyk energii, zwiększający ich zaangażowanie i budujący lojalność wobec firmy 🙂

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Zainteresowała Cię tematyka szkoleń dla sklepów spożywczych? Zobacz inne nasze realizacje szkoleń dla sklepów spożywczych:

Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Szkolenia sprzedażowe dla sieci sklepów Delikatesy Centrum

Dobry kierownik sklepu i zespołu: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Torimpex

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest nieodłącznym elementem funkcjonowania takiej organizacji. W dzisiejszych czasach zmiany w biznesie są zwyczajnie nieuniknione. W szczególności w sektorze handlowym, który podlega ciągłym zmianom preferencji klientów, wzrostowi konkurencji oraz szybkiemu rozwojowi technologicznemu. Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest niezwykle ważne dla utrzymania konkurencyjności oraz zwiększenia efektywności biznesowej. W tym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej, polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o aktualne okoliczności, takie jak zmiany w otoczeniu biznesowym, wymagania klientów czy sytuacje kryzysowe. W przypadku sieci handlowych, zarządzanie sytuacyjne jest niezwykle ważne, ponieważ zmiany w otoczeniu biznesowym oraz w oczekiwaniach klientów są często nagłe i trudne do przewidzenia. Zarządzanie sytuacyjne wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmiany.…
dowiedz się więcej