Co daje doradztwo biznesowe, a co tradycyjne szkolenie? Krótko i na temat

Co daje doradztwo biznesowe, a co szkolenie? Okazuje się, że coraz więcej naszych klientów stawia sobie to pytanie, dostrzegając potrzebę czegoś więcej niż tradycyjny kurs. W ostatnich latach zauważyliśmy ciekawy trend: coraz częściej jesteśmy proszeni o kontynuację szkolenia: za miesiąc, dwa, pół roku. Coraz częściej nasi klienci chcą czegoś więcej niż, jednorazowy trening szkoleniowy. Widzą, jak wiele daje jeden, solidny dzień treningu w pracy, ale również dostrzegają, że gdyby tych dni było więcej, gdyby ktoś przyszedł za tydzień, dwa, czy za kilka miesięcy i ponownie podziałał z pracownikami firmy, efekty byłyby wielokrotnie lepsze.

No i właśnie w ten sposób zmieniliśmy punkt ciężkości działań naszej firmy z tradycyjnych szkoleń na doradztwo. Bo to, o co prosili nas klienci, to nic innego jak właśnie doradztwo. 

Nie ukrywamy, jesteśmy bardzo podekscytowani tym rozwojem wypadków. Bo przecież marzeniem każdego nauczyciela/mentora/trenera, jest obserwować, jak uczeń się rozwija, osiąga zamierzone cele i sięga po więcej! I znów doradzić, pomóc i otworzyć kolejną furtkę. Fajnie. 

No dobrze, my się cieszymy, ale dlaczego Wam o tym mówimy? Pomyśleliśmy, że dobrze byłoby, gdybyście mieli możliwość, sprawdzenia czego potrzebujecie, samodzielnie, bez niczyjej pomocy. Tak na spokojnie pomyśleć, czego potrzebuje Wasza firma: może na początek wystarczy szkolenie? A może jednak nie ma co tracić czasu i od razu skorzystać z doradztwa biznesowego? Przeczytajcie ten krótki tekst. Dużo Wam to czasu nie zajmie,  a może pomóc w podjęciu decyzji.

Co da mi doradztwo biznesowe?

Przede wszystkim usługa doradztwa jest dużo silniej niż szkolenie sprofilowana pod potrzeby konkretnego klienta. Cykl doradczy rozpoczyna się od poznania firmy, zbadania jej potrzeb i obszarów problemowych. W tym celu trener przeprowadza analizę, poznając cele, wartości i strategię firmy, a także przeprowadzając wywiady z właścicielem i pracownikami.

W wyniku doradztwa oprócz praktycznej wiedzy otrzymujesz konkretny produkt.

Najczęściej są to:

  • analiza potrzeb i procesów zachodzących w Twojej firmie,
  • procedury korygujące, 
  • strategia postępowania, a w przypadku dłuższej współpracy całościowe plany rozwojowe.

I jeszcze jedna bardzo istotna rzecz: usługa doradztwa nie kończy się w momencie zakończenia spotkania z trenerem, wykupywana jest na określony okres czasu. Firma wprowadza zmiany sama, ale w ustalonym okresie trener pozostaje w ciągłym kontakcie z właścicielem firmy/pracownikami firmy. Najczęściej jest to okres 3-6 miesięcy.

Co da mi szkolenie?

Nowoczesne szkolenie, tak jak i doradztwo biznesowe, również uwzględnia potrzeby konkretnego klienta. Najczęściej nie jest to suchy wykład z prezentacją, ale ćwiczenia na realnym przykładach, wskazywanych przez uczestników szkolenia. Czasem w ramach szkolenia dostaniecie również tzw. trening w pracy – pracownicy wykonują swoje codzienne zadania pod okiem trenera, który na bieżąco koryguje i usprawnia ich działania.  

W szkoleniach jednak stopień personalizacji jest dużo niższy niż w doradztwie biznesowym. Przyczyna jest prosta:

Celem szkolenia, nie jest rozwiązanie problemów firmy, ale przekazanie wiedzy

I to też jest OK. Po zakończeniu spotkania szkoleniowego, pracownicy firmy sami decydują, w jaki sposób i do jakiego stopnia zastosują się do porad wskazanych w trakcie szkolenia.

Szkolenie, w odróżnieniu od doradztwa biznesowego, zostawia odpowiedzialność za jego przełożenie na codzienną pracę w rękach uczestników szkolenia.

Mamy nadzieję, że teraz przed oczami macie chociaż wstępną wizję tego co daje doradztwo biznesowe, a co szkolenie. Żeby dopełnić obraz proponujemy rozwiązanie testu – odpowiedzcie na 5 krótkich pytań, a otrzymacie podpowiedź, co wybrać: doradztwo czy szkolenie – co będzie najlepszym wyborem dla Waszej firmy w tym momencie. Decyzja już podjęta? Zapraszamy do przeglądu naszych szkoleń dofinansowanych na stronach BUR tutaj oraz naszej oferty szkoleniowej i doradczej tutaj. Do usłyszenia!

doradztwo czy szkolenie test

 

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.