Cyfryzacja w branży szkoleniowej

nowoczesne trendy w usługach rozwojowych

Według raportu Identyfikacja instrumentów wsparcia rynku usług rozwojowych  Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Systemu Rad ds. Kompetencji usługi rozwojowe w Polsce oraz w całej Europie mocno podążają w kierunku rozwoju rozwiązań technologicznych i cyfryzacji. Wciąż jednak istnieją obszary, których nawet najbardziej nowoczesne udogodnienia technologiczne nie zastąpią.

Szkolenia w dobie pandemii

Rozwój nowych technologii nabrał szczególnego znaczenia w ostatnich miesiącach. Z powodu pandemii COVID – 19 większość przedsiębiorstw musiała wdrożyć rozwiązania przenoszące choć część działań do sieci.

Nowe technologie zajęły szczególne miejsce w branży usług rozwojowych. Z jednej strony umożliwiły kontynuację planowanych szkoleń i projektów na odległość. Z drugiej zaś otworzyły bardzo duże zapotrzebowanie na szkolenia właśnie z obszaru wdrażania oraz korzystania z tych nowoczesnych rozwiązań w przedsiębiorstwach.

Cyfryzacja w branży szkoleniowej

Jednocześnie wciąż istnieją pewne obszary rozwojowe, w których całkowita cyfryzacja zdaje się w pełni nie realizować. Mimo iż cyfryzacja i nowoczesne technologie doskonale sprawdzają się w niektórych obszarach, jak np. elektronizacja obiegu dokumentów, czy procesów decyzyjnych, to zdają się nie wystarczać w rozwoju tzw. miękkich kompetencji personelu i menedżerów.

Jednak ograniczenie może być widziane także jako szansa na dalszy rozwój trendów cyfrowych w świecie szkoleniowym. Ukazuje bowiem zapotrzebowanie na nowe aplikacje, wspomagające proces uczenia się, także przy wykorzystaniu wirtualnej, rozszerzonej rzeczywistości. Nadal jednak przy wdrażaniu wszelkich nowoczesnych rozwiązań w przedsiębiorstwach konieczne jest równoczesne szkolenie i rozwój personelu w danym obszarze.

Szkolenia szyte na miarę

Pełna cyfryzacja w świecie szkoleniowym wydaje się być nierealna także z innych powodów. Przedsiębiorcy, słusznie zresztą, oczekują że realizowane szkolenie, czy tez usługa rozwojowa będą przystosowane do indywidualnych potrzeb ich przedsiębiorstw. Nie jest to jednak wykonalne, jeśli w ofercie firm szkoleniowych znajdować się będą jedynie gotowe produkty, platformy e-learningowe itp.

W raporcie wskazano także na niepokojący trend decyzyjny. W sytuacji trudności, takich jak spowolnienie gospodarki, przedsiębiorcy w pierwszej kolejności ograniczają m.in. właśnie środki na usługi rozwojowe. Dzieje się tak, mimo iż właśnie ta inwestycja daje bardzo duże szanse, aby trudny dla firmy czas przetrwać i się do niego przystosować.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.