Diagnoza potrzeb rozwojowych przedsiębiorstwa

diagnoza potrzeb rozwojowych

Diagnoza potrzeb rozwojowych firmy jest bardzo ważnym etapem realizowania szkoleń dla przedsiębiorstwa. Nie powinno się go pomijać, czy też lekceważyć z kilku powodów.

Badanie potrzeb przedsiębiorstwa pozwala dobrać szkolenia do indywidualnych potrzeb. Proces ten to nic innego, jak rzetelne poznanie organizacji i jej funkcjonowanie. Obejmuje poszukiwanie zasobów, możliwych przyczyn trudności i obszarów wymagających usprawnienia w firmie. Dzięki takiej analizie możemy zaoferować organizacji szkolenie, które jest dokładną odpowiedzią na jej potrzeby, a nie powielanym schematem.

Diagnoza potrzeb rozwojowych – czemu służy?

Nawet najlepsze szkolenie na najwyższym poziomie może zawieść oczekiwania, jeśli nie zostało odpowiednio dobrane do indywidualnych potrzeb firmy. Dzięki skrupulatnej diagnozie potrzeb rozwojowych realizowane usługi realnie wspierają i usprawniają działanie przedsiębiorstwa. Daje nam ona także pewność, że środki, które przeznaczymy na szkolenia są właściwie wykorzystane, a zrealizowane szkolenia są dobrą inwestycją w rozwój firmy.

Rzetelnie przeprowadzona analiza potrzeb szkoleniowych firmy pozwala na monitorowanie postępów przy realizacji dłuższych projektów rozwojowych. Dzięki poznaniu początkowego funkcjonowania firmy z łatwością można obserwować, które obszary i w jakim stopniu rozwinęły się po realizacji dobranych szkoleń.

Diagnoza potrzeb rozwojowych a dofinansowania

Diagnoza potrzeb rozwojowych jest także często wymagana w przypadku starania się o dofinansowanie szkoleń w ramach projektów PARP, czy też KRS. Taka diagnoza jest konieczna, aby starać się o pozyskanie środków w ramach Akademii Menedżera MŚP 2. Projekt ten przewiduje wsparcie w rozwoju kadry menedżerskiej dla mikro-, małych oraz średnich przedsiębiorstw. Aby wziąć w nim udział konieczne jest przeprowadzenie profesjonalnej analizy potrzeb rozwojowych. Warto zaznaczyć, że w ramach projektu można starać się o dofinansowanie diagnozy potrzeb.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej o diagnozie potrzeb rozwojowych? Masz dodatkowe pytania o tę usługę? Zadaj je w komentarzu lub skontaktuj się z naszymi doradcami.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.