Dobry kierownik sklepu i zespołu: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Torimpex

W dniach 10-11 stycznia 2019 przeprowadziliśmy pakiet szkoleń menedżerskich dla pracowników firmy Torimpex: dla kierowników sklepów (dwa szkolenia) oraz dla osób zatrudnionych w centrali firmy.

Torimpex to lokalna (toruńska) sieć sklepów spożywczych, obecna na rynku od dwudziestu lat, stale zwiększająca liczbę swoich placówek. We wcześniejszych latach firma korzystała już z naszych usług, doszkalając swoich pracowników z zakresu merchandisingu i obsługi klienta oraz obsługi programu Excel w księgowości.

Cele szkolenia

Szkolenie skupiło się na rozwoju kompetencji miękkich zarządzającego zespołem. Za cel spotkań wzięliśmy więc:

  • Zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania zespołem
  • Poprawę komunikacji na linii przełożony – podwładny
  • Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych dzięki polepszonej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w zespole
  • Kontrolę własnych zachowań niewerbalnych

Przebieg szkolenia

Na szkolenie złożyła się część teoretyczna oraz ćwiczeniowa. Wykład objął takie zagadnienia, jak:

  1. Podstawy teorii zarządzania. Najistotniejsze elementy do zastosowania w praktyce firm sprzedażowych
  2. Jak zbudować efektywny zespół? Dynamika procesów grupowych, podział na grupy zadaniowe, odkrywanie unikatowych umiejętności poszczególnych jednostek
  3. Komunikacja przełożony-zespół: Jak mówić, jak słuchać, jak motywować?
  4. Metody usprawniania komunikacji w zespole
  5. Panowanie nad emocjami zespołu: rozwiązywanie i wykorzystywanie potencjału konfliktów, narzędzia przeciwdziałające wypaleniu, stymulowanie elastyczności i kreatywności

Część ćwiczeniowa przeprowadzona była metodą warsztatową. Pracowaliśmy nad narzędziami i umiejętnościami wspierającymi codzienne obowiązki pracowników. W związku z czym tematyka szkolenia spotkała się z dużym zaangażowaniem uczestników.

Ze szczególnym zainteresowaniem spotkała się problematyka zarządzania międzypokoleniowego. Niemal wszyscy uczestnicy wskazali kwestie zrozumienia i współpracy jako najistotniejsze z zagadnień poruszanych podczas szkolenia. W czasie podsumowania szkolenia, uczestnicy podkreślali, że wiedza, którą zdobyli na ten temat, pozwoli na polepszenie komunikacji pomiędzy starszymi i młodszymi członkami zespołu.

Podczas pracy uczestnicy chętnie dzielili się doświadczeniami ze swojej codziennej pracy – dzięki temu zbudowaliśmy dla nich dobrze sprofilowane case studies.

Efekty szkolenia

Szkolenie spełniło oczekiwania pracowników firmy Torimpex, a ponieważ było pierwszym tego typu, warto byłoby kontynuować zagadnienia związane z miękkimi, interpersonalnymi aspektami pracy. Firma już wyraziła zainteresowanie kolejnymi szkoleniami z logiem „Warto Szkolić”. Dziękujemy!

 

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.