Doradztwo biznesowe dla małych firm: kiedy warto się zdecydować?

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw jest jednym z najcenniejszych obszarów na polskim rynku, wszak to te przedsiębiorstwa „napędzają” gospodarkę kraju. Widać to także po ilości dotacji (także unijnych) kierowanych właśnie do MŚP. W tym sektorze, niestety, najtrudniej jest o rozwój. Dlatego też właśnie w tym sektorze jest największe zapotrzebowanie na doradztwo biznesowe. Dla małych firm, które stawiają pierwsze kroki na rynku i w etapie szybkiego wzrostu.

Im mniejsza firma i mniej pracowników, tym ciężej o dobrą współpracę – jest to dość paradoksalne stwierdzenie, jako że teoretycznie mniejszym zespołem łatwiej zarządzać. Patrząc jednak przez pryzmat biznesu – jeżeli z dnia na dzień odejdzie nam z zespołu kluczowa osoba/pracownik, jak szybko będziemy w stanie ją zastąpić bądź oddelegować jej obowiązki innym, nie generując strat czy nie zatrzymując produkcji? No właśnie – w dużych firmach nie jest to aż takim problemem, gdyż nawet w sytuacjach losowych, ilość pracowników oraz aktywów firmy jest na tyle duża, że można przeżyć taką „stratę” bez uszczerbku w działaniu przedsiębiorstwa.

To najczęstsze błędy w małych firmach

Wszystko na mojej głowie

Czyli brak umiejętności delegowania zadań bądź brak środków na zatrudnienie kolejnych osób do zespołu. Gdzie leży przyczyna? Czy to ceny produktów/usług są zbyt niskie i pomimo sprzedaży nie przynoszą zadowalających zysków? Czy może chodzi o kompetencje osoby, która zarządza albo nieumiejętność organizacji czasu? No właśnie – pytań jest sporo – czy aby na pewno, jesteście w stanie sami sobie poradzić zarówno z odpowiedzią, jak i z rozwiązaniem problemów, które wskaże odpowiedź?

Brak efektywnej komunikacji

Brak efektywnej komunikacji w przedsiębiorstwie prowadzi do spadku efektywności pracy, a ta kolejno do spadku zysków firmy. Komunikacja to nie tylko rozmowa. To przede wszystkim umiejętność delegowania zadań i egzekwowania ich poprawnego wykonania. To umiejętność przekazywania wiedzy przez osoby na wyższych stanowiskach reszcie przedsiębiorstwa. To także umiejętność motywacji i dawania odpowiedniego feedbacku po rozmowach o podwyżkę czy przy zwolnieniach. Tak – komunikacja ma wpływ na wszystkie wymienione zagadnienia. Jeżeli to ona zawodzi, to choćbyście stanęli na głowie, nie zmienicie sytuacji w jakiej jest wasza firma. Dopóki nie usuniecie przeszkód komunikacyjnych.

Brak celu i pułapka bycia pracownikiem we własnej firmie

Otóż większość przedsiębiorców wpada właśnie w taką pułapkę. Zamiast zarządzać i skupiać się na rozwoju, pracują w taki sam sposób, w jaki pracowaliby na etacie. Konsekwencją tego jest oczywiście brak rozwoju – firma bez szefa/lidera stoi w miejscu. I pomimo coraz cięższej pracy zyski są takie same albo nawet mniejsze.

Natomiast wyznaczanie celu jest jednym z najważniejszych elementów zarządzania firmą. Celem samym w sobie nie może być zysk (choć oczywiste jest, że każdy przedsiębiorca chce zarabiać). Najważniejsze są cele pośrednie – czyli takie, których realizacja pomoże stopniowo ten zysk zwiększać, poprzez rozwój, ekspansję na rynki zagraniczne czy też wdrażanie innowacji. Jeżeli przedsiębiorca nie zadbał o wytyczenie sobie jasnej ścieżki i określenie konkretnych kroków, które pomogą mu osiągnąć kolejne kamienie milowe, to nie ma szans na odniesienie sukcesu.

Rozwój i bariery

Każda firma powinna się rozwijać – to jest oczywiste. Mniej oczywiste jest jednak to, jak powinna się rozwijać. Mądre rozplanowanie zatrudnienia osób, wyznaczenie progów sprzedaży, produkcji jest zadaniem trudnym. Aczkolwiek jego realizacja, gwarantuje zbliżenie się do kolejnego etapu życia firmy. Przy planowaniu rozwoju też jest popełnianych bardzo wiele błędów. Zatrudnienie zbyt dużej ilości osób, co znacznie zmniejsza płynność finansową, sprzedaż przekraczająca możliwości produkcji czy też produkcja, która wytwarza więcej, niż firma jest w stanie sprzedać.

Ważne pytanie

Jeżeli w którymkolwiek podpunkcie czytaliście o sobie – warto zastanowić się nad skorzystaniem z usługi doradztwo biznesowe dla małych firm. Osoba z zewnątrz, która pomoże zdiagnozować kluczowe problemy w firmie oraz stworzyć i wdrożyć strategię rozwoju może pomóc Wam wypracować odpowiednie schematy, które zagwarantują rozwój.

Doradztwo biznesowe dla małych firm jest często ostatnią deską ratunku. Powszechnie wiadomo, że większość przedsiębiorstw z sektora MŚP upada w ciągu pierwszych dwóch lat istnienia. Właśnie poprzez popełnianie błędów, o których pisaliśmy wyżej i niemożności ich naprawienia. Nie istnieją osoby „skazane” na sukces czy porażkę – istnieją za to osoby, które dzięki odpowiedniej zmianie TEN SUKCES SOBIE WYPRACUJĄ.

Doradztwo biznesowe dla małych firm. Dlaczego warto?

Odpowiadając więc na pytanie zawarte w tytule tego artykułu – dlaczego warto się zdecydować na doradztwo biznesowe dla małych firmy – odpowiadamy:

  • Aby móc firmę rozwinąć.
  • Aby sprawić, że całe przedsiębiorstwo stanie się silną marką, która będzie przynosiła zyski.
  • Ponieważ przedsiębiorca często nie jest w stanie sam zdiagnozować problemów. Niestety, mimo szczerych chęci – nie zawsze widzimy to, co osoba specjalnie w tym celu wyszkolona. Czasem też, jako przedsiębiorcy, błędnie oceniamy sytuację naszej firmy.
  • Każda firma potrzebuje profesjonalnego „spojrzenia z zewnątrz”, a audyt profesjonalisty jest niezwykle pomocny w ewentualnej „diagnozie”.

Oprócz punktów przedstawionych powyżej: doradztwo biznesowe dla małych firm istnieje także po to, aby odciążyć przedsiębiorców i wyrwać ich z pułapki bycia pracownikiem we własnej firmie. Bardzo wiele osób nadal dziwi się, że pomimo coraz cięższej pracy oraz wielu godzin poświęconych firmie (często kosztem rodziny i życia prywatnego, nierzadko nawet zdrowia), nie obserwuje wzrostu zysków. Ba, nawet widzi ich spadek. Odpowiednie zmiany i w sposobie zarządzania firmą i w podejściu samych przedsiębiorców, pomogą każdej firmie rozwinąć skrzydła.

Doradztwo biznesowe dla małych firm? Zapraszamy do kontaktu!

Szukasz doradztwa biznesowego dla małych firm? Dobrze trafiłeś! Za naszymi specjalistami stoją zrealizowane przez nich projekty oraz grono firm, których zyski regularnie wzrastają, właśnie dzięki doradztwu biznesowemu oraz odpowiednio dobranej strategii!

Nie czekajcie, skontaktujcie się z nami już dzisiaj i dodajcie rozpędu swojej firmy.

Chcielibyście, żebyśmy pozyskali dla Was środki na szkolenie? Opcje dostępne z BUR znajdziecie tutaj.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.