Efektywne zarządzanie — relacja ze szkolenia dla firmy Polset Meble

Jak umiejętnie zarządzać grupą osób pracujących w przedsiębiorstwie produkcyjnym w trybie zmianowym? Jak sprawić, by komunikacja między przełożonymi a podwładnymi była sprawna, asertywna i wspierała realizację bieżących projektów i założonych celów na przyszłość? Czym jest efektywne zarządzanie? Zapraszamy do przeczytania relacji z 7-dniowego szkolenia dla przedsiębiorstwa z branży meblowej — Polset.

Szkolenie pracowników Polset Meble — tematyka efektywne zarządzanie

Szkolenie dla firmy Polset Meble przeprowadzono w lutym-marcu 2022 roku w ramach projektu “Akademia Zarządzania”. Cykl szkoleń trwał 7 dni po 8 godzin dziennie. Przedsiębiorstwo Polset zajmuje się produkcją i dystrybucją mebli tapicerowanych, gdzie szczególnie ważnym produktem są wysokiej jakości, ergonomiczne fotele i krzesła. Firma funkcjonuje na rynku od 1995 roku, eksportując swoje produkty do dużych sieci handlowych z krajów Europy Zachodniej.

Szkolenie poprowadził trener WartoSzkolić, Grzegorz Maszkowski — certyfikowany coach, międzynarodowy trener zarządzania i certyfikowany trener biznesu z doświadczeniem ponad 30 tys. godzin szkoleń oraz 400 godzin coachingów w Polsce i za granicą.

Zastosowane metody szkoleniowe

Szkolenie zatytułowano “Akademia Zarządzania”, gdyż to właśnie kwestie związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi zidentyfikowano jako kluczowy czynnik. Mogą one usprawnić codzienną pracę oraz przyczynić się do jeszcze większych sukcesów rynkowych w przyszłości. Trener Grzegorz Maszkowski postawił przede wszystkim na metody warsztatowe — dyskusje, ćwiczenia, zadania praktyczne, scenki rozmów z pracownikami, testy, interaktywne prezentacje multimedialne.

Postanowiono skoncentrować się na praktycznych metodach szkoleniowych i w miarę możliwości ograniczyć teoretyczną formę wykładową. Poza większą efektywnością takiej formy szkolenia spodziewano się również większej aktywizacji grupy. Miało to szczególne znaczenie w przypadku 7 dni szkoleń, czyli aż 56 godzin szkoleniowych. Cel ten udało się osiągnąć, gdyż grupa aktywnie uczestniczyła w poszczególnych zajęciach, z korzyścią dla samych siebie oraz procesu.

Skuteczne zarządzanie jako klucz do sukcesu w branży produkcyjnej

Zarządzanie to szeroka dziedzina wiedzy, zarówno w ujęciu teoretycznym, badawczym, jak również w praktyce biznesowej. Na podstawie analizy potrzeb przedsiębiorstwa Polset, skupiono się przede wszystkim na takich aspektach jak: efektywna komunikacja, asertywność, delegowanie zadań, udzielanie informacji zwrotnej (tzw. feedbacku), zarządzanie własnym czasem i zarządzanie czasem zespołu, współpraca zespołowa.

Cykl 7 dni szkoleniowych, przeprowadzonych w formie warsztatowej, przyczynił się do odniesienia szeregu korzyści dla pracowników firmy Polset. Nauczyli się oni:

  • bardziej efektywnej komunikacji,
  • lepszej pracy zespołowej,a
  • umiejętności wzmacniania pożądanych zachowań u podwładnych,
  • umiejętności osłabiania niepożądanych zachowań wśród pracowników,
  • pobudzania pokładów kreatywności i nastawienia na rozwiązywanie problemów,
  • lepszej współpracy zespołów z różnych zmian pracowniczych,
  • organizacji sprawniejszych zebrań i odpraw.

Sugestie rozwojowe dla pracowników firmy Polset

Jakie obszary do dalszego rozwoju zostały zidentyfikowane przez trenera? Grzegorz Maszkowski zwrócił uwagę przede wszystkim na potrzebę dalszego doskonalenia umiejętności delegowania zadań i obowiązków. Nawet najbardziej praktyczna, warsztatowa forma zajęć szkoleniowych nie jest w stanie w 100% zmienić pewnych nawyków i przyzwyczajeń. Często są one kreowane przez lata w danej organizacji, stąd potrzeba dalszej pracy nad zmianą przyzwyczajeń w tym zakresie.

Kolejna sugestia rozwojowa to dalsza praca nad rozwojem takich umiejętności i postaw jak asertywność podczas komunikacji w ramach przedsiębiorstwa oraz umiejętność udzielania informacji zwrotnej (feedbacku). Ważne jest również rozwijanie dobrych praktyk w zakresie rozwiązywania konfliktów, które stanowią nieodłączny element funkcjonowania każdego, nawet najlepiej zarządzanego przedsiębiorstwa.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Komunikacja z klientem - jak rozmawiać przez telefon, by przynosić zyski dla firmy?

Komunikacja z klientem – jak rozmawiać przez telefon, by przynosić zyski dla firmy? Od przebiegu rozmowy z potencjalnym klientem zależy, czy uda się doprowadzić do jego pozyskania. Odpowiednia komunikacja to również wizytówka działalności. Przekonaj się, jak rozmawiać, aby przynieść zyski swojej firmie. Dowiedz się również, czego się wystrzegać. Szkolenie z komunikacji pozwala podnieść swoje kompetencje także w sytuacjach, gdy rozmówca początkowo jest sceptycznie nastawiony.…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej