Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
EKOMARKA – budowanie i komunikacja wizerunku produktu, przedsiębiorstwa zorientowanego ekologicznie - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

EKOMARKA – budowanie i komunikacja wizerunku produktu, przedsiębiorstwa zorientowanego ekologicznie

Popularnym trendem w ostatnim czasie stało się budowanie strategii rynkowego wizerunku marki ekologicznej. Czym właściwie jest ekomarka? To swoisty znak firmowy, mechanizm marketingowy, polegający na promowaniu marki, nastawionej na działanie proekologiczne, dbające o środowisko naturalne. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i trafiają do nich, nieustannie “wałkowane” w mediach apele o życie w zgodzie z naturą, dlatego ekomarki mają szansę na zaistnienie. W jaki sposób zbudować przedsiębiorstwo zorientowane ekologicznie?

Ekologia to wyzwanie!

Niewątpliwie przekonanie klienta, konsumenta o ekologicznych, korzystnych walorach danego produktu, nie jest łatwe. W związku z tym ekomarka stanowi niemałe wyzwanie w świecie marketingu. Wiarygodność producenta jest uwarunkowana licznymi czynnikami, takimi jak odpowiednio sformułowana filozofia działalności, transparentność podejmowanych działań, ugruntowana pozycja na rynku.

Niezbędne narzędzia

Ekomarka wymaga również użycia różnorodnych narzędzi, które z jednej strony poprawią jej wiarygodność, a z drugiej strony przyciągną nowych odbiorców. Z pewnością należy do nich zaliczyć takie mechanizmy, jak: znaki ekologiczne, certyfikaty, wyniki testów konsumenckich (tak by klient miał “czarno na białym”, co prezentuje dany produkt), sponsorowanie działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, udział w eventach, związanych z ekologią i indywidualny kontakt z klientem, uczestnictwo w konferencjach, projektach badawczych, edukacyjnych, a także właściwa komunikacja wewnętrzna w firmie (w formie proekologicznej).

Nie zapominajmy o standardzie

Opracowując strategię działania w zakresie budowania i promowania wizerunku produktu ekologicznego, nie można jednak zapominać o podstawowych narzędziach. Wiarygodność jest oczywiście priorytetowa, ale niczego nie zdziałamy bez klasycznych mechanizmów: odpowiedniego logo firmy, ulotek informacyjnych, strony www, profilu w mediach społecznościowych, gadżetów firmowych i tak dalej. Każdy z tych elementów powinien być jednak dopasowany do filozofii “eko”.

10 przykazań ekomarki

Podsumowując, tworząc ekomarkę nie powinniśmy zapominać o podstawowych mechanizmach i regułach, takich jak: odpowiedni pomysł na markę, sposób dostarczania ciekawych treści, tworzenie wizerunku eksperta w danej dziedzinie, jawne i transparentne działanie, trzymanie się ustalonego planu, dbanie o pozytywny wizerunek, obecność wszędzie tam, gdzie możliwe jest znalezienie nowych klientów, mądre inwestowanie w reklamę, a także cierpliwość, ponieważ na sukcesy zawsze trzeba trochę poczekać.

Ekomarka na co dzień

Specjaliści Warto Szkolić znają zagadnienie ekomarki “od podszewki”. Na co dzień zajmujemy się budowaniem i komunikacją wizerunku produktu, przedsiębiorstwa zorientowanego ekologicznie. Widzimy ogromny potencjał w tym temacie, dlatego ekomarka jest również przedmiotem prowadzonych przez nas szkoleń, na które serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych. Dzięki naszym kursom uczestnicy mają okazję poznać praktyczne narzędzia w zakresie budowania strategii rynkowego wizerunku marki ekologicznej. Kierujemy swoje usługi przede wszystkim dla przedsiębiorstw i marek, dla których odpowiedzialność względem środowiska jest obszarem strategicznym oraz podmiotów, które koncentrują swoją działalność wokół produktów ekologicznych.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.