Fachowy manager - czym się wyróżnia?

Jednym z najcenniejszych aktywów nowoczesnej firmy jest wiedza. Wiedza, czyli kapitał intelektualny. Dziś twórcze tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w każdej firmie jest w pierwszej kolejności domena managerów. Powinni oni ułatwić swoim współpracownikom kształcenie oraz doskonalenie, oraz sprzyjać nowym pomysłom. „Manager nie może już dziś przyjmować postawy Tego, który Wie. Powinien raczej przyjąć postawę Tego, który Chcę się dowiedzieć. Szef przyszłości nie wydaje rozkazów, ale coraz częściej odwołuje się do takich pojęć jak empatia, współpraca czy pozyskiwanie wiedzy od przełożonych i pracowników”.

Rolą fachowego managera jest również odpowiednie dostosowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika. Takie działanie może powodować ogromny wzrost motywacji pracowników, a co za tym idzie zwiększenie efektywności ich działań. Czy istnieje jednak motywacja poza finansowa, która byłaby skuteczna? Jak najbardziej!

Fachowy manager, który w porę dostrzeże i zrozumie swoją rolę, nie tylko szybciej i łatwiej odnajdzie się na ścieżce rozwoju firmy, ale przede wszystkim zyska przywilej jej współtworzenia.

Każdy manager w organizacji pełni różne role, z których powinien umieć wywiązywać się oraz nie dopuszczać do konfliktów między nimi. Powinien zatem mieć umiejętności takie jak: podejmowanie decyzji, komunikowania się, motywowania pracowników, czy też rozwiązywania konfliktów, jak również umiejętności negocjacyjne, które są podstawowymi umiejętnościami, ułatwiającymi skuteczne wypełnianie tych ról. Dzięki zdobyciu wiedzy i kwalifikacji z zakresu zarządzania zwiększy się zadowolenie z pracy pracowników, jak również samego menedżera, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Pamiętajmy jednocześnie, że „ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nie zadziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz”.

„Wspaniali liderzy nie są wielcy tylko dzięki temu, że przewodzą ludziom. Są wielcy przede wszystkim dlatego, że znakomicie nakłaniają innych do podejmowania nowych podróży ku Niewyobrażalnym Obszarom.” – Tom Peters – „Biznes od nowa”

Jednym z najcenniejszych aktywów nowoczesnej firmy jest wiedza. Wiedza, czyli kapitał intelektualny. Dziś twórcze tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w każdej firmie jest w pierwszej kolejności domeną menedżerów. Powinni oni ułatwić swoim współpracownikom kształcenie i doskonalenie oraz sprzyjać nowym pomysłom. „Menedżer nie może już dziś przyjmować postawy Tego, Który Wie. Powinien raczej przyjąć postawę Tego, Który Chce się Dowiedzieć. Szef przyszłości nie wydaje rozkazów, ale coraz częściej odwołuje się do takich pojęć, jak empatia, współpraca czy pozyskiwanie wiedzy od przełożonych i pracowników”. Rolą managera jest również odpowiednie dostosowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika. Takie działanie może powodować ogromny wzrost motywacji pracowników, a co za tym idzie zwiększenie efektywności ich działań.

Czy istnieje jednak motywacja poza finansowa, która byłaby skuteczna? Jak najbardziej! Jak wiadomo, każdy fachowy manager powinien umieć wywiązywać się ze swoich zadań oraz nie dopuszczać do konfliktów między nimi. Powinien zatem mieć umiejętności podejmowania decyzji, komunikowania się, motywowania pracowników, czy też rozwiązywania konfliktów, jak również umiejętności negocjacyjne. Umiejętności te są podstawowymi umiejętnościami, ułatwiającymi skuteczne wypełnianie tych ról. Dzięki zdobyciu wiedzy i kwalifikacji z zakresu zarządzania zwiększy się zadowolenie z pracy pracowników, jak również samego menedżera, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Pamiętajmy jednocześnie, że ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nic nie zdziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz!

Przeczytaj również:

Wiedza i rozwój

Wyznaczanie celów SMART — skuteczna technika i narzędzie

Wyznaczanie celów SMART — skuteczna technika i narzędzie Efektywność osobista odgrywa ogromną rolę nie tylko w biznesie. Jest ona ważna praktycznie na każdej płaszczyźnie. Istnieją na szczęście narzędzia, dzięki którym wyznaczanie celów jest skuteczne. Doskonałym przykładem jest metoda SMART. Jej wykorzystanie pozwala osiągać sukcesy na przykład w sprzedaży, nauce i życiu prywatnym. Sprawdź więcej informacji na ten temat. Efektywność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia sprzedażowe - jak zminimalizować straty i zapasy?

Jak zminimalizować straty i zapasy w sklepie?- szkolenia sprzedażowe W sklepie spożywczym ogromną rolę odgrywa odpowiednie zarządzanie. W grę wchodzą bowiem zagadnienia, takie jak magazynowanie towarów oraz minimalizacja strat. Spore znaczenie ma także odpowiedni dobór marży. W zdobyciu cennej wiedzy pomogą szkolenia sprzedażowe, które prowadzimy. Szkolenia sprzedażowe — zapasy w sklepie spożywczym Zapasy to tak naprawdę pieniądze. Idealnie, gdy na półkach…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe Sukces w gastronomii zależy dzisiaj od bardzo wielu czynników. Składa się na niego nie tylko praca menedżerów, obsługi oraz kucharzy. Kluczowe jest także wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które są dostosowane do aktualnych czasów oraz regularne szkolenia. Wiele na ten temat może powiedzieć trener Warto Szkolić i specjalista z zakresu gastronomii — Paweł Gruba Szkolenia…
dowiedz się więcej