Fachowy manager - czym się wyróżnia?

Jednym z najcenniejszych aktywów nowoczesnej firmy jest wiedza. Wiedza, czyli kapitał intelektualny. Dziś twórcze tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w każdej firmie jest w pierwszej kolejności domena managerów. Powinni oni ułatwić swoim współpracownikom kształcenie oraz doskonalenie, oraz sprzyjać nowym pomysłom. „Manager nie może już dziś przyjmować postawy Tego, który Wie. Powinien raczej przyjąć postawę Tego, który Chcę się dowiedzieć. Szef przyszłości nie wydaje rozkazów, ale coraz częściej odwołuje się do takich pojęć jak empatia, współpraca czy pozyskiwanie wiedzy od przełożonych i pracowników”.

Rolą fachowego managera jest również odpowiednie dostosowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika. Takie działanie może powodować ogromny wzrost motywacji pracowników, a co za tym idzie zwiększenie efektywności ich działań. Czy istnieje jednak motywacja poza finansowa, która byłaby skuteczna? Jak najbardziej!

Fachowy manager, który w porę dostrzeże i zrozumie swoją rolę, nie tylko szybciej i łatwiej odnajdzie się na ścieżce rozwoju firmy, ale przede wszystkim zyska przywilej jej współtworzenia.

Każdy manager w organizacji pełni różne role, z których powinien umieć wywiązywać się oraz nie dopuszczać do konfliktów między nimi. Powinien zatem mieć umiejętności takie jak: podejmowanie decyzji, komunikowania się, motywowania pracowników, czy też rozwiązywania konfliktów, jak również umiejętności negocjacyjne, które są podstawowymi umiejętnościami, ułatwiającymi skuteczne wypełnianie tych ról. Dzięki zdobyciu wiedzy i kwalifikacji z zakresu zarządzania zwiększy się zadowolenie z pracy pracowników, jak również samego menedżera, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Pamiętajmy jednocześnie, że „ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nie zadziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz”.

„Wspaniali liderzy nie są wielcy tylko dzięki temu, że przewodzą ludziom. Są wielcy przede wszystkim dlatego, że znakomicie nakłaniają innych do podejmowania nowych podróży ku Niewyobrażalnym Obszarom.” – Tom Peters – „Biznes od nowa”

Jednym z najcenniejszych aktywów nowoczesnej firmy jest wiedza. Wiedza, czyli kapitał intelektualny. Dziś twórcze tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w każdej firmie jest w pierwszej kolejności domeną menedżerów. Powinni oni ułatwić swoim współpracownikom kształcenie i doskonalenie oraz sprzyjać nowym pomysłom. „Menedżer nie może już dziś przyjmować postawy Tego, Który Wie. Powinien raczej przyjąć postawę Tego, Który Chce się Dowiedzieć. Szef przyszłości nie wydaje rozkazów, ale coraz częściej odwołuje się do takich pojęć, jak empatia, współpraca czy pozyskiwanie wiedzy od przełożonych i pracowników”. Rolą managera jest również odpowiednie dostosowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika. Takie działanie może powodować ogromny wzrost motywacji pracowników, a co za tym idzie zwiększenie efektywności ich działań.

Czy istnieje jednak motywacja poza finansowa, która byłaby skuteczna? Jak najbardziej! Jak wiadomo, każdy fachowy manager powinien umieć wywiązywać się ze swoich zadań oraz nie dopuszczać do konfliktów między nimi. Powinien zatem mieć umiejętności podejmowania decyzji, komunikowania się, motywowania pracowników, czy też rozwiązywania konfliktów, jak również umiejętności negocjacyjne. Umiejętności te są podstawowymi umiejętnościami, ułatwiającymi skuteczne wypełnianie tych ról. Dzięki zdobyciu wiedzy i kwalifikacji z zakresu zarządzania zwiększy się zadowolenie z pracy pracowników, jak również samego menedżera, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Pamiętajmy jednocześnie, że ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nic nie zdziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz!

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Współpraca z klientem w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Współpraca z klientem stanowi fundament skutecznego funkcjonowania organizacji w każdej branży. Jest to proces, który wymaga od uczestników nie tylko gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, ale również otwartości na opinie i potrzeby innych. W ramach tego procesu kluczowe jest budowanie wzajemnego zaufania, co przyczynia się do efektywniejszego rozwiązywania problemów i osiągania wspólnych celów. Współpraca w branży produkcyjnej nabiera szczególnego znaczenia, ponieważ bezpośrednio przekłada się na jakość oferowanych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Sztuka prezentacji w firmie zarządzającej projektami – relacja ze szkolenia

Sztuka prezentacji w firmie zarządzającej projektami jest nie tylko wyzwaniem, ale przede wszystkim kluczową umiejętnością, która decyduje o efektywności komunikacji między zespołami, klientami, a także wewnętrznymi i zewnętrznymi interesariuszami. W kontekście dynamicznego świata zarządzania projektami, gdzie decyzje muszą być podejmowane szybko, a informacje przekazywane w sposób jasny i przekonujący, umiejętność skutecznej prezentacji staje się fundamentem sukcesu. Nasze szkolenie dla jednej z firm zarządzających projektami,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Motywowanie zespołu w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Motywowanie zespołu w branży produkcyjnej jest nie tylko wyzwaniem, ale także koniecznością, by osiągać założone cele produkcyjne i utrzymywać wysoką jakość pracy. W obliczu ciągle rosnących wymagań rynkowych, dynamicznego rozwoju technologii oraz zmieniających się oczekiwań pracowników, menedżerowie i liderzy stoją przed zadaniem nieustannego poszukiwania skutecznych metod motywacyjnych. Właściwe podejście do motywacji może znacząco wpłynąć na efektywność pracy, zadowolenie zespołu oraz redukcję absencji…
dowiedz się więcej