Rozwój pracownika kluczem do sukcesu

Sukces przedsiębiorstwa, firmy, organizacji składa się z wielu różnych elementów. Podobnie wizerunek skutecznego i dobrego kierownika, managera, szefa jest uwarunkowany wieloma różnymi czynnikami. U źródła tych pojęć leży między innymi rozwój pracownika. Dlaczego stanowi on klucz do sukcesu? W jaki sposób wykorzystać potencjał swoich podwładnych? Ile można w tym zakresie zainwestować?

Podejmowane działania rozwojowe

Co właściwie wchodzi w skład działań rozwojowych? Kiedy możemy mówić o rozwoju pracownika? Działania rozwojowe to stworzenie pracownikowi takiego środowiska pracy, w którym będzie miał możliwość doskonalenia swoich umiejętności, kompetencji i budowania ścieżki kariery. Nie jest to zatem wyłącznie możliwość odbywania szkoleń i zdobywania kolejnych dokumentów – certyfikatów (jak kojarzymy to najczęściej), ale całokształt udostępnianych mu warunków, wpływających na rozwój. Możliwość rozwoju czyni pracę atrakcyjniejszą, a na obecnym rynku, gdzie rządzą pracownicy, a nie pracodawcy, to ogromny plus.

W jaki sposób dbać o rozwój pracownika?

Na rynku istnieje szereg różnych, dostępnych narzędzi, umożliwiających rozwój pracownika. Możemy mówić zarówno o rozwiązaniach lokalnych, jak i globalnych. Przykładem tych lokalnych mogą być chociażby wewnętrzne programy szkoleniowe. Do grona globalnych można zaliczyć natomiast na przykład programy mentoringowe i crossmentoringowe. Nowe rozwiązania możemy wprowadzać na własną rękę lub skorzystać z usług firm zewnętrznych – chociażby takich, jak Warto Szkolić. Przygotowujemy kursy “szyte na miarę”, dostosowane do potrzeb odbiorców.

Szkolenia, dbające o rozwój pracownika

W naszej ofercie posiadamy szereg szkoleń dedykowanych pracownikom różnych branż, wspierających ich rozwój osobisty i zawodowy. Przykładem może być chociażby kurs pt. “Techniki kreatywnego myślenia, zarządzanie zespołami.” Uczestnicy poznają dzięki niemu zasady pobudzania myślenia, budowania twórczych skojarzeń, skutecznego komunikowania się w grupie, a także pobudzenia motywacji i rozwijania motywacji. Innym typem szkolenia jest kurs z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Tam z kolei prezentujemy zasady osiągania sukcesu w sprzedaży. Pomagamy naszym kursantom zdobyć praktyczne umiejętności prowadzenia wizyty handlowej oraz tworzenia wizerunku organizacji. Mamy również szkolenia z zakresu rozwiązywania różnego rodzaju konfliktów interpersonalnych oraz radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.

Dlaczego warto dbać o rozwój pracownika?

Rozwój pracowników danej firmy bezpośrednio przekłada się na sukces placówki. Pewny swoich umiejętności i kompetentny pracownik, który dodatkowo jest świadom tego, że zdobył swoją wiedzę dzięki pracodawcy, chętniej wykorzystuje nabyte kompetencje w codziennej pracy. To daje z kolei “spokojną głowę” pracodawcy, który wie, że otacza się wykwalifikowaną i godną zaufania kadrą, która w dodatku wiele zawdzięczając swojemu pracodawcy nie jest skora do szybkiej “ucieczki”.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Z zakresu zarządzania zespołem tutaj, oraz:

Zobacz naszą realizację szkolenia z zakresu zarządzania zespołem i motywowania pracowników:

Jak skutecznie motywować i zwiększać kompetencje pracowników? Sprawozdanie ze szkolenia “Zarządzanie zespołem w pigułce”

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem w innym terminie lub w innym miejscu skontaktuj się z Nami!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.