Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
FIFO, LIFO i FEFO - Co to za zasady? Jak je stosować? Która jest najlepsza? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

FIFO, LIFO i FEFO - Co to za zasady? Jak je stosować? Która jest najlepsza?


Transkrypcja

Dzień dobry. Witam ponownie. Robert Daszkiewicz, trener sprzedaży. Czyli po dwóch stronach lady, czyli sprzedawców, którzy sprzedają towar dla swoich konsumentów i jak również tych, którzy dostarczają ten towar do tychże właśnie sklepów. Dzisiaj chciałbym z Wami porozmawiać na temat zasady FIFO, bo z nią się spotykamy tak naprawdę najczęściej kiedy mówimy czy to przy leasingu, czy mówimy o zarządzaniu stratami w sklepie. No więc pierwsza rzecz trzeba by sobie odpowiedzieć na pytanie co to jest FIFO? Fifo Moi kochani, to z angielskiego first in first out dosłownie kalka. Robiąc kalkę na polski pierwsze przyszło, pierwsze wyszło i rzeczywiście. Myślę, że ta reguła jest najczęściej rozpowszechniona wśród naszych klientów, wśród Was wszystkich. Czemu tak się dzieje? Ano dlatego. Pierwsze przyszło, więc pierwsze musi wyjść, żeby zminimalizować właśnie straty, czyli żeby się nie przeterminowane. No bo wiadomo, że jak przyszło wcześniej, to może mieć krótszą datę. Ale tutaj? Tutaj na pomoc przychodzi jeszcze jedna zasada, bo tych zasad tam jest kilka, ale wspomnę tylko o tej jednej jest tzw. FIFO first inspired first out. Pierwsze z datą, z tą najkrótszą datą. To pierwsze musi być pierwsze wywalone ze sklepu, bo to o to chodzi. Czyli zobaczcie few bo trochę nam odbija FIFO dlatego, że przy FIFO nie myślimy o dacie. My z założenia robimy, że co przyszło wcześniej musi mieć krótszą datę. W związku z tym jakby w ten sposób działamy.

Nie, nie działamy datą dostawy, tylko datą wybitym na opakowaniu. Tak naprawdę, czyli właściwie de facto powinniśmy się skupiać na zasadzie tej opartej na inspired, czyli krótkim terminie, krótszym terminie przydatności do spożycia, czyli tak naprawdę few, no a nie FIFO. Ja podpowiem Wam jeszcze tylko tutaj na koniec powiem szczerze zadano mi pytanie i sam się głowiłem jak na nie odpowiedzieć, bo znałem zasadę, ale co ma ona wspólnego z naszymi szkoleniami? A chodzi o zasadę Uwaga FIFO. Last in first out. Czyli ostatnie przyszło, pierwsze wyszło i powiem, że głowiłem się nad tą zasadą. Jak ją umieścić w sklepie? To co jest, to co? To? Co ostatnie przyszło? Nie, nie, nie. Koń nie może pierwsze wyjść, musi wyjść ostatnie tak naprawdę, czyli de facto LESS. Fifo jest zaprzeczeniem FIFO i zaprzeczeniem FIFO. My o tych zasadach wspominamy przy okazji właściwie nie mówimy o nich osobnego szkolenia i tak dalej, bo one mieszczą się w wielu zagadnieniach. Czy to będzie zarządzania wskaźnikami ekonomicznymi, czy to jest kwestia zysku i strat na sklepie, czy to jest przy okazji merchandisingu? Wspominamy o tym, o tych zasadach m.in. właśnie przy okazji tych szkoleń. Jeżeli macie jakieś pytania związane właśnie z FIFO, FIFO, FIFO czy Chico to bardzo zapraszam do kontaktu moi kochani i pozostaję do dyspozycji. Dziękuję Wam pięknie.

Propozycja podobnych szkoleń sprzedażowych:

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Jak dzięki szkoleniom nauczyć się mówić „nie”?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak pracujemy na naszych szkoleniach?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak poradzić sobie z „czasopożeraczami" i oszczędzić swój czas?

Transkrypcja Cześć, Nazywam się Agnieszka Rogowska i jestem trenerem. Na co dzień zajmuję się szkoleniami i rozwojem zespołów, głównie zespołów sprzedażowych, ale też i menedżerów. Czyli moją specjalnością, jeżeli chodzi o warsztaty, są szkolenia sprzedażowe i szkolenia menedżerskie. A to, na co dzisiaj chciałam Was zaprosić, to jest temat jak poradzić sobie z tak zwanymi czaso pożeracze na co dzień, na co dzień w pracy. To jest obszar związany z planowaniem, wyznaczaniem sobie zadań, celów.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.