Jak osiągnąć profesjonalny wygląd czyli dress code w biznesie

W świecie biznesu należy dobrze się prezentować – i to nie tylko dlatego, że odpowiedniego stroju wymaga większość pracodawców. Właściwy wygląd wzbudza szacunek i pomaga w budowie profesjonalnego wizerunku, ale też poprawia samopoczucie i sprawia, że czujemy się pewniej.

Jakimi zasadami rządzi się zatem profesjonalny dress code? Jak ubrać się na spotkanie biznesowe lub rozmowę kwalifikacyjną?

Choć wydaje się, że mężczyźni pozornie mają łatwiej podczas wybierania stroju czy przygotowania fryzury, istnieje wiele pułapek i wpadek, które czyhają na przedstawicieli obu płci. Aby ich uniknąć warto zastosować się do kilku podstawowych zasad.

Zdecydowanie nie należy zakładać i eksponować krzykliwych dodatków oraz biżuterii w nadmiernej ilości. O dziwo, zasada tyczy się też panów – powinni uważać na zbyt duże zegarki i grube łańcuchy na szyi. Warto więc ograniczyć dodatki do stroju oraz zadbać, aby były delikatne i minimalistyczne.

Wybierając strój należy postawić na proste, dobrane do naszej sylwetki kroje w odpowiednich kolorach. Wybór gamy kolorystycznej należy do nas i powinien zależeć od tego, co chcemy naszym strojem przekazać.

Zakładając na siebie ciemne i stonowane kolory dodajemy sobie powagi oraz prestiżu. Odcienie metaliczne przywodzą na myśl przepych i bogactwo. W jaskrawej kolorystyce zostaniemy odebrani jako osoby aktywne, dynamiczne i idące z duchem czasu. Przywdziewając pastele możemy spodziewać się, że zostaniemy skojarzeniu z delikatnością i finezją. Kolor niebieski z kolei wzbudza zaufanie.

Oczywiście pamiętajmy, że istnieją okazję, na które obowiązkowo trzeba wybrać stonowaną kolorystykę (rozmowa kwalifikacyjna, spotkania formalne). Biznes lubi przywdziewać szarości, brązy, beże, ciemną zieleń, błękity oraz czerń ( w umiarkowanych ilościach). Najważniejsza przy doborze stroju jest zasada ograniczonej ilości odcieni: niezależnie od tego, jaką kolorystykę preferujemy nie powinniśmy zakładać na siebie więcej niż 2 – 3 barwy.

Starając się zaimponować pracodawcy czy wzbudzić szacunek klienta nie zapominajmy, że doskonały strój biznesowy to taki, w którym czujemy się pewnie i profesjonalnie. Nie powinniśmy na siłę wciskać się w fasony i kroje, które nam nie pasują lub w których nie czujemy się dobrze. Dlatego komponując swój firmowy wygląd nie zapominajmy o naszym komforcie i niezależności.

Czy uważacie, że firma powinna wymagać od pracowników przestrzegania dress codu? Dlaczego?

W następnych artykułach przedstawimy reguły, jakie biznesowy dress code nakłada na panie i panów oraz zwrócimy uwagę na najczęstsze wyglądowe wpadki przedstawicieli obu płci.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania stresem i emocjami pomogą w dużej firmie?

Presja, emocje i wyniki – dlaczego strategiczne podejście do szkoleń jest kluczowe w dużej firmie? Efektywna praca w dużej korporacji nie jest dziełem przypadku. Wymaga nie tylko kompetencji technicznych, ale przede wszystkim pracowników, którzy potrafią radzić sobie z presją. Właśnie dlatego coraz więcej menedżerów zadaje sobie pytanie: jak realnie wspierać swoje zespoły? Nie chodzi tu o jednorazowe wykłady motywacyjne, ale o strategiczne podejście…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z obsługi klienta wspierają rozwój sprzedaży w średnich firmach?

Szkolenia z obsługi klienta jako klucz do rozwoju sprzedaży w średnich firmach Skuteczny rozwój sprzedaży w średnich firmach zależy dziś nie tylko od jakości produktu czy ceny, ale przede wszystkim od poziomu obsługi klienta. W realiach, gdzie konkurencja jest o jedno kliknięcie dalej, to właśnie doświadczenie klienta (Customer Experience) staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na sprzedaż w średnich firmach. Wiele średnich przedsiębiorstw inwestuje w marketing, zapominając,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z komunikacji poprawiają relacje w zespole?

Dlaczego relacje w zespole są kluczowe dla biznesu? Firmy inwestują ogromne środki w nowe technologie, procesy i biura, często zapominając o najważniejszym spoiwie – relacjach międzyludzkich. Skuteczna współpraca nie jest dziełem przypadku. To wynik świadomego dbania o to, jak ludzie ze sobą rozmawiają. Złe nawyki komunikacyjne, niewypowiedziane frustracje i chaos informacyjny potrafią zniszczyć nawet najbardziej utalentowany zespół i fundamentalnie osłabić relacje w zespole. Właśnie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.