Jak skutecznie wykorzystać cross merchandising?

Cross merchandising to praktyka coraz częściej stosowana przez sklepy. Opiera się ona na sprzedaży wiązanej, czyli wspólnej ekspozycji uzupełniających się produktów z różnych działów. Przykładem może tu być zestaw kieliszków i butelka szampana, czy klocki lego i torebka prezentowa. Dobry handlowiec wie, że klient porusza się po sklepie ustaloną, w miarę racjonalną ścieżką, a wystawa cross marketingowa często sprowokuje go do spontanicznych, nieplanowanych zakupów. By zmaksymalizować efekty stosowania cross merchandisingu, warto skorzystać ze szkolenia. Nasi specjaliści powiedzą w jaki sposób aranżować wystawy i ekspozycje, by klient chętnie kupował produkty, które na nich znajdzie.

Odpowiednie wykorzystanie cross merchandisingu sprawi, że nawet klient orientujący się w sztuczkach marketingowych, chętniej zdecyduje się na zakup i nie będzie miał wrażenia, że jest sterowany.

Jak odpowiednio zaplanować cross merchandising?

Odpowiednio zaplanowany cross marketing daje wiele korzyści dla sprzedającego. Koniecznie należy też wspomnieć, że produkty crossmerchandisingowe można, a nawet trzeba marżować wysoko. Klient kupuje je najczęściej pod wpływem impulsu, więc łatwo to wykorzystać. Jedyne, na co należy zwrócić uwagę, to fakt, by produkt komplementarny nie był zbyt drogi w stosunku do głównego. Przyjmuje się, że maksymalna granica, to cena wyższa o 20% od ceny produktu podstawowego.

Wbrew pozorom, cross merchandising to dla wielu kupujących wygodne wyjście – nie trzeba biegać po sklepie, a wszystko, co potrzebne, znajdziemy w jednym miejscu. Każdy z nas zapewne nie raz korzystał z tego rodzaju rozwiązań, chociażby podczas zakupów na weekendowego grilla, czy w poszukiwaniu gwiazdkowych prezentów.

Duże znaczenie ma ilość cross marketingowych ekspozycji na sklepie. Niektórzy specjaliści twierdzą, że nie może ich być zbyt wiele, gdyż mogą wywołać wrażenie chaosu i odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Istnieje również teoria, że tego rodzaju rozwiązań powinno być jak najwięcej, bo sprawiają wrażenie obfitości. Zapewne każdy z nas jest w stanie wskazać co najmniej kilka znanych sklepów, które jedną z tych dwóch teorii stosują w praktyce. Którą z nich należy zastosować w swoim sklepie? Tutaj głos warto oddać specjalistom, którzy dopasowują rozwiązania do indywidualnych potrzeb konkretnej placówki handlowej.

Jakie jeszce funkcje pełni cross merchandising? Pisaliśmy o tym tutaj.

Szkolenia z merchandisingu

Choć cross merchandising staje się coraz popularniejszy, to wielu sprzedawców nadal nie potrafi go efektywnie wykorzystywać. Źle zaplanowana ekspozycja, zbyt chaotyczna, lub ulokowana w nieodpowiednim miejscu, to często spotykane błędy, dlatego szkolenia dotyczące merchandisingu mają coraz większe powodzenie na rynku. Nowoczesny handel to sztuka, której podołać mogą tylko ci, którzy są na bieżąco z najnowszymi metodami perswazyjnymi.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.