Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenie pracowników 2022?

Szkolenia powinny być stałym elementem rozwoju pracownika, często niestety element szkoleń jest zaniedbywany w firmach. Szkolenia są postrzegane, jako dość kosztowne przedsięwzięcie, na które nie każda firma może sobie pozwolić. Dlatego warto rozważyć opcję pozyskania środków na szkolenia z programów dofinansowań jest dość sporo. W poniższym artykule przestawimy kilka programów dofinansowań, które warto wziąć pod uwagę. W artykule odpowiadamy również na pytanie : “Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenie pracowników 2022?”.

Dlaczego warto szkolić pracowników ?

  1. Przeszkolony pracownik to zysk dla firmy.
  2. Szkolenia zapobiegają rotacji pracowników.
  3. Dzięki szkoleniom pracownicy czują się bezpieczniej, są bardziej zmotywowani oraz efektywniej pracują.
  4. Szkolenia zapewniają prestiż firmie.
  5. Szkolenia poprawiają atmosferę oraz jakość komunikacji w firmie.

Jakie firmy mogą pozyskać dofinansowanie ?

Programy dofinansowań a wielkość firmy
Programy dofinansowań a wielkość firmy

Kategorie przedsiębiorstwa

kategorie wielkości przedsiębiorstwa
kategorie wielkości przedsiębiorstwa

Krajowy Fundusz Szkoleniowy

  • mikro, małe, średnie i duże  firmy (cały kraj)
  • poziom dofinansowania: mikro 100%, pozostałe 80%
  • priorytety wydatkowania środków (np. zawody deficytowe, kompetencje cyfrowe)
  • wnioski składane do Urzędów Pracy właściwych względem miejsca prowadzenia działalności
  • szkolenia zgodne z wykonywanym charakterem pracy dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę
  • zdobyte środki przedsiębiorca otrzymuje przed zrealizowaniem projektu szkoleniowego.

Podmiotowe Systemy Finansowania

  • realizowany na terenie 14 województw (z wyłączeniem mazowieckiego i pomorskiego)
  • dla mikro, małych i średnich firm.
  • poziom dofinansowania między 50% a 80%
  • wnioski składane do operatorów zgodnie z siedzibą / oddziałem firmy (na podstawie wpisu do KRS, CEIDG)
  • dla pracowników zatrudnionych zarówno na umowie o pracę jak i umowach cywilnoprawnych (zgodnie z regulaminem danego operatora) bez względu na stanowisko pracy.

Akademia Menadżera

  • dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców z terenu całego kraju
  • poziom dofinansowania 80%
  • wnioski składane do operatorów zgodnie z siedzibą / oddziałem firmy (na podstawie wpisu do KRS, CEIDG)
  • szkolenia dla właścicieli, pracowników zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach oraz dla przewidzianych do awansu na stanowisko kierownicze
  • zgodnie z potrzebami wynikającymi z analizy potrzeb przedsiębiorstwa.
  • Z dofinansowania poprzez Operatorów mogą skorzystać przedsiębiorcy posiadający siedzibę w jednym z 5 makroregionów.

Akademia Menadżera -kompetencje w zakresie cyfryzacji

  • nowy program na etapie opracowywania dokumentacji przez część operatorów
  • dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z terenu całego kraju
  • dla właścicieli firm,  kadry zarządzającej, managerskiej oraz dla osób aspirujących na stanowiska kierownicze.
  • średni koszt wsparcia na jednego pracownika: 16 tys. zł
  • poziom dofinansowania: 80%
  • istnieje możliwość rozliczenia wkładu własnego w postaci kosztów wynagrodzeń pracowników biorących udział w  szkoleniu w godzinach pracy.
  • SZKOLENIA WYNIKAJĄCE Z ANALIZY POTRZEB ROZWOJOWYCH FIRMY W ZAKRESIE CYFRYZACJI W OBSZARACH:
    • Opracowanie modelu biznesowego
    • Zarządzanie transformacją cyfrową
    • Zarządzanie produktem
    • Przywództwo i zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku
    • Zarządzanie zmianą
    • Marketing w gospodarce cyfrowej
    • Zarządzanie cyfryzacją w inteligentnej fabryce
    • Sprzedaż w gospodarce cyfrowej
    • Przedsiębiorczość technologiczna
    • Bezpieczeństwo cyfrowe
    • Zarządzanie procesami w transformacji cyfrowej
    • Zarządzanie zintegrowanymi danymi

Sektorowe Rady ds. Kompetencji

  • poziom dofinansowania 80%
  • działają w 17 branżach
  • szkolenia wynikające z rekomendacji rad sektorowych
  • otwarte nabory

Pomagamy w całym procesie od złożenie wniosku,poprzez realizację szkolenia, aż do jego rozliczenia.

Jesteś zainteresowany zadzwoń lub napisz: biuro@wartoszkolic.pl lub agnieszka.beym@wartoszkolic.pl

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.