Jak zbudować pozycję lidera w trudnych okolicznościach? Postaw na szkolenia dla liderów

Jak zbudować pozycję lidera w trudnych okolicznościach? Postaw na szkolenia dla liderów

Współczesność stawia przed osobami zarządzającymi biznesem duże wymagania. Zmiany zawsze były nieodłączną częścią codzienności i ujawniały się ze szczególną mocą w różnych dziedzinach związanych z przedsiębiorczością. Naturalne było też to, że po okresach intensywnych zmian następuje czas większej stabilizacji.

Jednak obecnie ciężko o takie wytchnienie i miejsce na to, aby polegać na wypracowanych schematach. Od lat nie było tak dużego nagromadzenia zupełnie nowych sytuacji, jakich doświadczamy obecnie. 

Z jakimi wyzwaniami mierzą się obecnie osoby zarządzające organizacjami?

Zmieniająca się struktura społeczeństwa, galopujący postęp technologiczny czy wreszcie stopniowe odchodzenie od tradycyjnego stacjonarnego wykonywania obowiązków zawodowych powodują, że współczesny lider może czuć się przytłoczony. W takich okolicznościach wyjątkowo trudno jest ustalić priorytety i zaplanować działania. Być może Ty również doświadczasz tego uczucia?

Z uwagi na stale zmieniające się okoliczności odchodzi się już od proponowania osobom zarządzającym stosowania jednorodnych i uniwersalnych schematów. Dużo bardziej liczą się elastyczność i umiejętność kreowania pozytywnego środowiska pracy. Od Twoich umiejętności przywódczych będzie zależało to, czy organizacja będzie w stanie realizować swoje cele niezależnie od tego, w jakich okolicznościach przyjdzie jej działać.

W obliczu takich wyzwań jak zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji lub konieczność szybkiego wdrażania innowacji jeszcze bardziej będą się liczyć Twoje kompetencje miękkie. Od takich cech jak empatia, odporność na stres lub kreatywność będzie zależeć to, czy zbudujesz bądź utrzymasz swoją pozycję lidera. 

Znaczenie rozwoju liderów dla sukcesu całej firmy

Osoba, której główna rola polega na zarządzaniu, jest kimś, kto buduje pomost między firmą a pracownikami. Współczesny lider powinien zatem rozumieć potrzeby obu stron oraz być przygotowanym na to, aby godzić odmienne interesy.

Elastyczne i otwarte podejście do przywództwa pozwala na lepsze radzenie sobie z wyzwaniami. Sprawia tym samym, że firma, nawet w bardzo skomplikowanych okolicznościach, dobrze radzi sobie codziennym funkcjonowaniem. To z kolei zapewnia jej stabilność i powoduje, że nadal jest konkurencją dla innych graczy działających w tej samej branży.

Lider, który jest nim nie tylko z samej nazwy obejmowanego przez nią stanowiska, lecz także dzięki postawie, jaką reprezentuje, ma wpływ na motywację swoich pracowników. Zatem, jeśli masz problem ze zbudowaniem stabilnego zespołu, czas przyjrzeć się temu, czy w pełni wykorzystujesz swoje kompetencje związane z zarządzaniem.

Modyfikacja działań i związane z tym trafniejsze podejmowanie decyzji przekłada się zarówno na zmniejszenie retencji, jak i lepsze wykorzystanie potencjału zatrudnianych osób. W takich okolicznościach firma nie szuka talentów i osób, którym chce powierzyć odpowiedzialne projekty, ponieważ wie, że może skorzystać z własnych zasobów. To z kolei oznacza sprawniejsze działanie, które bezpośrednio wpływa na konkurencyjność oraz satysfakcję klientów.

Czy szkolenia dla liderów to dobry sposób na rozwój ich kompetencji?

Osoby odpowiedzialne za zarządzanie biznesem powinny przede wszystkim dobrze rozumieć, na czym polega ich rola. Odchodzi się bowiem od tradycyjnych hierarchii, w których władza i odpowiedzialność są ściśle określone, na rzecz bardziej elastycznego współdziałania.

Lider w kluczowych momentach oddaje głos członkom zespołu i korzysta z ich doświadczenia, aby finalnie opracować plan działania. Jest zatem osobą, która integruje wszystkie procesy.

Mocno liczą się też wielozadaniowość i otwartość na to, aby każdego dnia podejmować się zupełnie nowych wyzwań. To powoduje, że jeszcze cenniejsza staje się wymiana doświadczeń z innymi osobami. 

Szkolenia dla liderów są zatem najlepszą okazją do tego, żebyś mógł ugruntować swoją wiedzę o aktualnych trendach i najskuteczniejszych rozwiązaniach stosowanych dla typowych wyzwań, z jakimi mierzą się obecnie organizacje. To także możliwość, aby przedyskutować pewne kwestie w większym gronie, a tym samym zyskać nową perspektywę.

Podobnie jak elastyczna staje się rola nowoczesnego lidera, tak też szkolenia skierowane do tej grupy odbiorców są nastawione na ukazanie tematu z wielu perspektyw. To sprawia, że każdy uczestnik, niezależnie od branży, w jakiej działa, jest w stanie wynieść ze spotkania wiedzę, która przełoży się na jego codzienną pracę.

Jak wybrać najlepsze na rynku warsztaty dla liderów?

Wiesz już, dlaczego warto zainwestować w rozwój kompetencji managerskich. Teraz czas podjąć decyzję, gdzie się szkolić oraz na co zwrócić uwagę przy wyborze programu rozwojowego.

Zawsze warto zacząć od przeanalizowania tematyki szkolenia. Każdy trener ma nieco inne doświadczenia, zatem skupia się na odmiennych kwestiach. Dlatego zagłębienie się w ramowy harmonogram pozwoli Ci sprawdzić, czy rzeczywiście wyniesiesz ze spotkań wiedzę, której potrzebujesz.

Rozwój kompetencji lidera to także wieloetapowy proces, podczas którego wzbogaca się swój warsztat i zdobywa coraz to nowe umiejętności. Dlatego w Warto Szkolić stawiamy na cykliczność spotkań.

Wielu z naszych klientów decyduje się na przystąpienie do programu Akademii Managera HR. Mogą oni wybrać z dostępnych warsztatów te, które najlepiej pasują do podejmowanych przez nich działań oraz wyzwań, z jakimi się mierzą. Osoby zarządzające tworzą w ten sposób swój indywidualny plan rozwoju. 

To elastyczne podejście doskonale koresponduje z funkcjonowaniem nowoczesnego lidera. Zapraszamy zatem do zapoznania się z ofertą szkoleń dla managerów. Już dziś możesz zacząć rozwijać swoje kompetencje, zapisując się na jedno ze spotkań.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.