JAK ZOSTAĆ KRÓLEM? - budowa wizerunku lidera

Co znajduje się w treści artykułu?

Pokaż więcej Ukryj

Lider to przywódca – osoba, która powinna sprawnie zarządzać i wzbudzać zaufanie. Ludzie, którzy w jakimś stopniu zależą od lidera muszą być pewni jego kompetencji tak, aby móc polegać na jego decyzjach i działaniach. Nie ma tutaj znaczenia, czy dany przywódca zarządza działem firmy, całą organizacją czy nawet… królestwem. Każdy z nich musi dbać o swój menedżerski wizerunek.

W nagrodzonym czterema Oskarami filmie Toma Hoopera pt. ,,Jak zostać królem” możemy zobaczyć, krok po kroku, niezwykłą walkę o zbudowanie wizerunku lidera. Oto Albert, książę Yorku i późniejszy król Jerzy VI musi zawalczyć o uznanie obywateli w trudnych dla Wielkiej Brytanii czasach. Kandydat nie tylko wcale nie chce przejąć tronu, ale też nie uważa aby się do tego nadawał. A jednak udaje mu się przekonać do siebie naród. Jak to możliwe?

Na drodze do sukcesu Jerzego VI stała wada wymowy, która powodowała ogromny lęk przed wystąpieniami publicznymi i radiowymi. Jednak jako, że na początek XX w. przypadł niezwykle dynamiczny rozwój radia, stało się ono znaczącym narzędziem w budowie wizerunku.

Wykorzystywanie nowoczesnych kanałów komunikacji jest bowiem konieczne w kształtowaniu wizerunku lidera. Taka osoba powinna stale się rozwijać, a co za tym idzie znać nowoczesne techniki budowy swojego obrazu i sprawnie się nimi posługiwać, aby podkreślić swoje atuty.

Lider powinien być odbierany jako pewna siebie i charyzmatyczna osoba. Jerzy VI osiągnął ten efekt dzięki ćwiczeniom z artykulacji i modulacji głosu. Praca nad sposobem wygłaszania przemówień zadziałała w dwojaki sposób: nie tylko poprawiła odbiór jego osoby przez społeczeństwo, ale też w realny sposób wzmocniła jego pewność siebie. Koło się zamyka.

Dzięki terapii i ćwiczeniom poprawiły się także jego kompetencje komunikacyjne. Są one niezwykle ważne w zarządzaniu ludźmi, ponieważ umożliwiają utrzymywanie efektywnego kontaktu z zespołem. Dzięki temu lider poznaje potrzeby i możliwości grupy, ustala i monitoruje reguły funkcjonowania, a także dzieli się pomysłami i inspiracjami.

Jednocześnie także zmienił się sposób odbierania własnej osoby przez króla. Warto wiedzieć, że przekonujący lider powinien być świadomym swoich atutów. Bo tylko znając swoją wartość jest w stanie wywierać pozytywny wpływ na innych.

Cechą skutecznego lidera jest także świadomość obszarów swojej osobowości i funkcjonowania, które wymagają usprawnienia. Umiejętnie inwestując w swój rozwój, lider ma możliwość poszerzania horyzontów, a co za tym idzie adaptacji do dynamicznych zmian. W ten sposób uzyska zasłużony autorytet wśród pracowników, współpracowników lub… poddanych.

A jakie atrybuty lidera są ważne Waszym zdaniem?

Które cechy pomagają, a które utrudniają budowę menedżerskiego wizerunku?

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Gastronomiczne szkolenie dla sieci fast foodów – relacja ze szkolenia

Znaczenie profesjonalnych szkoleń gastronomicznych w sektorze fast food Dynamiczny rozwój rynku gastronomicznego sprawia, że standaryzacja procesów, jakość obsługi i bezpieczeństwo żywności stają się kluczowymi elementami budowania przewagi konkurencyjnej. W tak wymagającym środowisku odpowiednio zaplanowane szkolenie dla sieci fast foodów odgrywa niezwykle ważną rolę, ponieważ pozwala pracownikom zdobyć umiejętności niezbędne do pracy w warunkach dużej rotacji zamówień, ścisłej kontroli jakości…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczne negocjacje w firmie deweloperskiej - relacja ze szkolenia

Jak negocjować w firmie deweloperskiej? – praktyczne szkolenia dla profesjonalistów branży W dynamicznie rozwijającej się branży nieruchomości umiejętność prowadzenia rozmów, łączenia interesów stron oraz tworzenia trwałych porozumień staje się jednym z najważniejszych wyzwań współczesnych zespołów sprzedażowych, zakupowych i wykonawczych. W tym środowisku negocjacje odgrywają rolę strategicznego narzędzia, które pomaga utrzymać przewagę rynkową, minimalizować ryzyka oraz wzmacniać wartość inwestycji. Umiejętne…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwiązywanie problemów w zakładzie produkcyjnym – relacja ze szkolenia

Rola analizy i doskonalenia procesów W dynamicznym środowisku przemysłowym kluczowe staje się stałe doskonalenie procesów, eliminowanie nieefektywności oraz budowanie kultury opartej na faktach i danych. Jednym z fundamentów takich działań jest rozwiązywanie problemów w zakładzie produkcyjnym, które pozwala firmom nie tylko reagować na niezgodności, lecz także skutecznie im zapobiegać. To podejście łączy analizę techniczną, wiedzę operacyjną oraz umiejętność pracy zespołowej, tworząc…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.