JAK ZOSTAĆ KRÓLEM? - budowa wizerunku lidera

Lider to przywódca – osoba, która powinna sprawnie zarządzać i wzbudzać zaufanie. Ludzie, którzy w jakimś stopniu zależą od lidera muszą być pewni jego kompetencji tak, aby móc polegać na jego decyzjach i działaniach. Nie ma tutaj znaczenia, czy dany przywódca zarządza działem firmy, całą organizacją czy nawet… królestwem. Każdy z nich musi dbać o swój menedżerski wizerunek.

W nagrodzonym czterema Oskarami filmie Toma Hoopera pt. ,,Jak zostać królem” możemy zobaczyć, krok po kroku, niezwykłą walkę o zbudowanie wizerunku lidera. Oto Albert, książę Yorku i późniejszy król Jerzy VI musi zawalczyć o uznanie obywateli w trudnych dla Wielkiej Brytanii czasach. Kandydat nie tylko wcale nie chce przejąć tronu, ale też nie uważa aby się do tego nadawał. A jednak udaje mu się przekonać do siebie naród. Jak to możliwe?

Na drodze do sukcesu Jerzego VI stała wada wymowy, która powodowała ogromny lęk przed wystąpieniami publicznymi i radiowymi. Jednak jako, że na początek XX w. przypadł niezwykle dynamiczny rozwój radia, stało się ono znaczącym narzędziem w budowie wizerunku.

Wykorzystywanie nowoczesnych kanałów komunikacji jest bowiem konieczne w kształtowaniu wizerunku lidera. Taka osoba powinna stale się rozwijać, a co za tym idzie znać nowoczesne techniki budowy swojego obrazu i sprawnie się nimi posługiwać, aby podkreślić swoje atuty.

Lider powinien być odbierany jako pewna siebie i charyzmatyczna osoba. Jerzy VI osiągnął ten efekt dzięki ćwiczeniom z artykulacji i modulacji głosu. Praca nad sposobem wygłaszania przemówień zadziałała w dwojaki sposób: nie tylko poprawiła odbiór jego osoby przez społeczeństwo, ale też w realny sposób wzmocniła jego pewność siebie. Koło się zamyka.

Dzięki terapii i ćwiczeniom poprawiły się także jego kompetencje komunikacyjne. Są one niezwykle ważne w zarządzaniu ludźmi, ponieważ umożliwiają utrzymywanie efektywnego kontaktu z zespołem. Dzięki temu lider poznaje potrzeby i możliwości grupy, ustala i monitoruje reguły funkcjonowania, a także dzieli się pomysłami i inspiracjami.

Jednocześnie także zmienił się sposób odbierania własnej osoby przez króla. Warto wiedzieć, że przekonujący lider powinien być świadomym swoich atutów. Bo tylko znając swoją wartość jest w stanie wywierać pozytywny wpływ na innych.

Cechą dobrego lider jest także świadomość obszarów swojej osobowości i funkcjonowania, które wymagają usprawnienia. Umiejętnie inwestując w swój rozwój, lider ma możliwość poszerzania horyzontów, a co za tym idzie adaptacji do dynamicznych zmian. W ten sposób uzyska zasłużony autorytet wśród pracowników, współpracowników lub… poddanych.

A jakie atrybuty lidera są ważne Waszym zdaniem?

Które cechy pomagają, a które utrudniają budowę menedżerskiego wizerunku?

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czat GPT - wszystkie ważne informacje

Czat GPT to zaawansowana technologia opracowana przez OpenAI, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania tekstów i prowadzenia konwersacji w sposób zbliżony do ludzkiego. Dzięki zastosowaniu modelu językowego GPT-4, Chat GPT potrafi odpowiadać na pytania, udzielać porad, a także tworzyć treści na różnorodne tematy. Jego zdolność do przetwarzania i generowania tekstu sprawia, że jest niezwykle wszechstronnym narzędziem, które znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną, jakość produktów oraz ogólną konkurencyjność na rynku. Efektywne zarządzanie relacjami z dostawcami wymaga nie tylko starannego wyboru partnerów, ale także ciągłego monitorowania ich wydajności, oceny jakości dostarczanych materiałów i usług. A także budowania długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji. Dobre zarządzanie relacjami z dostawcami może prowadzić do lepszej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Wykorzystanie AI w hotelarstwie – relacja ze szkolenia

Szkolenia stanowią kluczowy element rozwoju pracowników oraz całych organizacji. Pozwalają nie tylko na zdobywanie nowych umiejętności, ale także na dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. W szczególności szkolenia dotyczące nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), nabierają szczególnego znaczenia w kontekście ciągłej digitalizacji różnych branż. W branży hotelarskiej, która coraz śmielej korzysta z rozwiązań opartych na AI, takie szkolenia są kluczowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.