JAK ZOSTAĆ KRÓLEM? - budowa wizerunku lidera

Lider to przywódca – osoba, która powinna sprawnie zarządzać i wzbudzać zaufanie. Ludzie, którzy w jakimś stopniu zależą od lidera muszą być pewni jego kompetencji tak, aby móc polegać na jego decyzjach i działaniach. Nie ma tutaj znaczenia, czy dany przywódca zarządza działem firmy, całą organizacją czy nawet… królestwem. Każdy z nich musi dbać o swój menedżerski wizerunek.

W nagrodzonym czterema Oskarami filmie Toma Hoopera pt. ,,Jak zostać królem” możemy zobaczyć, krok po kroku, niezwykłą walkę o zbudowanie wizerunku lidera. Oto Albert, książę Yorku i późniejszy król Jerzy VI musi zawalczyć o uznanie obywateli w trudnych dla Wielkiej Brytanii czasach. Kandydat nie tylko wcale nie chce przejąć tronu, ale też nie uważa aby się do tego nadawał. A jednak udaje mu się przekonać do siebie naród. Jak to możliwe?

Na drodze do sukcesu Jerzego VI stała wada wymowy, która powodowała ogromny lęk przed wystąpieniami publicznymi i radiowymi. Jednak jako, że na początek XX w. przypadł niezwykle dynamiczny rozwój radia, stało się ono znaczącym narzędziem w budowie wizerunku.

Wykorzystywanie nowoczesnych kanałów komunikacji jest bowiem konieczne w kształtowaniu wizerunku lidera. Taka osoba powinna stale się rozwijać, a co za tym idzie znać nowoczesne techniki budowy swojego obrazu i sprawnie się nimi posługiwać, aby podkreślić swoje atuty.

Lider powinien być odbierany jako pewna siebie i charyzmatyczna osoba. Jerzy VI osiągnął ten efekt dzięki ćwiczeniom z artykulacji i modulacji głosu. Praca nad sposobem wygłaszania przemówień zadziałała w dwojaki sposób: nie tylko poprawiła odbiór jego osoby przez społeczeństwo, ale też w realny sposób wzmocniła jego pewność siebie. Koło się zamyka.

Dzięki terapii i ćwiczeniom poprawiły się także jego kompetencje komunikacyjne. Są one niezwykle ważne w zarządzaniu ludźmi, ponieważ umożliwiają utrzymywanie efektywnego kontaktu z zespołem. Dzięki temu lider poznaje potrzeby i możliwości grupy, ustala i monitoruje reguły funkcjonowania, a także dzieli się pomysłami i inspiracjami.

Jednocześnie także zmienił się sposób odbierania własnej osoby przez króla. Warto wiedzieć, że przekonujący lider powinien być świadomym swoich atutów. Bo tylko znając swoją wartość jest w stanie wywierać pozytywny wpływ na innych.

Cechą dobrego lider jest także świadomość obszarów swojej osobowości i funkcjonowania, które wymagają usprawnienia. Umiejętnie inwestując w swój rozwój, lider ma możliwość poszerzania horyzontów, a co za tym idzie adaptacji do dynamicznych zmian. W ten sposób uzyska zasłużony autorytet wśród pracowników, współpracowników lub… poddanych.

A jakie atrybuty lidera są ważne Waszym zdaniem?

Które cechy pomagają, a które utrudniają budowę menedżerskiego wizerunku?

Przeczytaj również:

Szkolenia

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne?

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne? Menadżer restauracji jest odpowiedzialny za ogromną liczbę zadań. W związku z tym bardzo ważny jest jego stały rozwój, w którym pomagają szkolenia dla menadżerów. W tym artykule wskażemy Ci korzyści, które płyną z poszerzania kompetencji, a także podstawowe obowiązki osoby odpowiedzialnej za prowadzenie restauracji. Szkolenia menadżerskie — z czego składa się zarządzanie lokalem? Zarządzanie zespołem to tylko jeden…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia sprzedażowe - jak zminimalizować straty i zapasy?

Jak zminimalizować straty i zapasy w sklepie?- szkolenia sprzedażowe W sklepie spożywczym ogromną rolę odgrywa odpowiednie zarządzanie. W grę wchodzą bowiem zagadnienia, takie jak magazynowanie towarów oraz minimalizacja strat. Spore znaczenie ma także odpowiedni dobór marży. W zdobyciu cennej wiedzy pomogą szkolenia sprzedażowe, które prowadzimy. Szkolenia sprzedażowe — zapasy w sklepie spożywczym Zapasy to tak naprawdę pieniądze. Idealnie, gdy na półkach…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe Sukces w gastronomii zależy dzisiaj od bardzo wielu czynników. Składa się na niego nie tylko praca menedżerów, obsługi oraz kucharzy. Kluczowe jest także wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które są dostosowane do aktualnych czasów oraz regularne szkolenia. Wiele na ten temat może powiedzieć trener Warto Szkolić i specjalista z zakresu gastronomii — Paweł Gruba Szkolenia…
dowiedz się więcej