Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Kto pierwszy podaje dłoń? - Dylematy negocjacyjne odc. 3 - Szymon Nęcki i Warto Szkolić - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Kto pierwszy podaje dłoń? - Dylematy negocjacyjne odc. 3 - Szymon Nęcki i Warto Szkolić


Transkrypcja

Dzień dobry. Nazywam się Szymon Lewicki. Jestem trenerem negocjacji, a to jest seria, w której odpowiadam na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące negocjacji. I jednym z takich pytań jest kto pierwszy powinien wyciągnąć dłoń w negocjacjach i jak to przywitanie powinno wyglądać. No to kto pierwszy? 4 konfliktu tę samą zasadę są cztery główne, bo jeszcze sporo mniej ważnych. Pierwsza zasada osoba starsza, pierwsza wita tą młodszą. Druga kobieta pierwsza wyciąga dłoń do mężczyzny, trzecia. Gospodarz wita gościa. Ale te trzy zasady są mało ważne w biznesie, w negocjacjach. One są pomocnicze, marginalne. Czwarta jest najważniejsza i to jest jedyna, do której się stosujemy, czyli ważniejsza. Osoba pierwsza wyciąga dłoń do mniej ważnej. A kto jest ważniejszy? Ważniejsza jest przyjęte. Jest osoba na wyższym stanowisku i wtedy jest jasne, czy jak ja jako przedstawiciel handlowy witam się na negocjacjach z prezesem firmy dużej, to ten prezes pierwszy powinien wyciągnąć dłoń. To jest jasna wtedy skośna sieć relacji, ale w momencie jak spotyka się np. dwóch dyrektorów handlowych z dwóch firm to kto? Kto jest ważniejszy? I tutaj właśnie zaczyna się pewna drobna. Drobne gierki się zaczynają na poziomie nieświadomym, na poziomie subtelnym, na poziomie mowy ciała. Bo ja wyciągając jako pierwszy dłoń sugeruje, że to ja jestem ważniejszy, że to ja. Moje interesy są tutaj, mają priorytet. I to jest sugestia właśnie bardzo drobna, czyli w momencie, jak się spotykają osoby na tym samym stanowisku, Ja sugeruję, że wtedy można w sposób taki subtelny, delikatny, bez wyścigu rewolwerowców, jak to politycy robią.

Wyciągnąć pierwszy dłoń, sugerując właśnie, że ja tutaj mam drobną, bardzo subtelną jednak przewagę i że moje interesy są troszkę ważniejsze. Jaką siłą ściskać? No to wiemy mniej więcej z taką odpowiednią, nie za mocno, nie za lekko. Ale podstawowa zasada jest taka, że należy dopasować uścisk dłoni do tego, co nam druga strona serwuje czy jak. No i teraz oczywiście są dwie skrajne jeszcze wersje. Druga strona może nam zaserwować zgniatanie a. No i co wtedy? Nie odpłaca się zgniata, czym nie? Stanowczo mocno ściskamy dłoń, ale nie zgniata. Mamy jej to samo jak dostajemy zdechłe ryby. Tzw. uścisk dłoni. Ledwo co w ogóle się ta dłoń trzyma. To znowu dosyć stanowczo, ale teraz już jeszcze delikatnie. Nie za mocno jednak ściskamy tę dłoń. Ważny jest też oczywiście kąt. Podamy tak dłoń to sugerujemy moje na górze. Ja jestem ważniejszy. Jak podamy tak, to znowu sugerujemy. Nie ja tu jestem uległy. W ogóle moja pozycja jest mało znacząca. Więc podajemy dłoń prostopadle do podłoża. Czyli to jest taki uniwersalny, neutralny sposób podania dłoni. Tyle w tym odcinku. Zapraszam do obejrzenia kolejnych. Do zobaczenia.

Proponowane szkolenia na temat negocjacji:

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Jak dzięki szkoleniom nauczyć się mówić „nie”?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak pracujemy na naszych szkoleniach?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak poradzić sobie z „czasopożeraczami" i oszczędzić swój czas?

Transkrypcja Cześć, Nazywam się Agnieszka Rogowska i jestem trenerem. Na co dzień zajmuję się szkoleniami i rozwojem zespołów, głównie zespołów sprzedażowych, ale też i menedżerów. Czyli moją specjalnością, jeżeli chodzi o warsztaty, są szkolenia sprzedażowe i szkolenia menedżerskie. A to, na co dzisiaj chciałam Was zaprosić, to jest temat jak poradzić sobie z tak zwanymi czaso pożeracze na co dzień, na co dzień w pracy. To jest obszar związany z planowaniem, wyznaczaniem sobie zadań, celów.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.