Marketing i sprzedaż internetowa w branży sportowej - relacja ze szkolenia

Marketing i sprzedaż internetowa w branży sportowej – relacja ze szkolenia

Marketing i sprzedaż internetowa w branży sportowej, odgrywają kluczową rolę w osiąganiu sukcesu biznesowego. W dzisiejszych czasach klienci poszukują usług i produktów w internecie. Wymusza to więc na przedsiębiorstwach, obowiązek obecności w sieci. Nie wystarczy tylko podstawowa wiedza o Internecie, by móc w nim sprzedawać swoje produkty. Konkurencja w sieci jest bardzo duża, dlatego wyjście z jej tła stanowi spore wyzwanie. Pomaga w tym jednak znajomość takich narzędzi jak: SEO, SEM, e-mail marketing czy reklama w social mediach. Przeniesienie firmy do sieci wymaga również zmiany modelu biznesu, który musi być dopasowany do zmieniających się warunków rynkowych. Należy pamiętać, że sprzedaż w gospodarce cyfrowej powinna być oparta na 3 podstawowych filarach:

  • personalizacja oferty – dzięki danym gromadzonym przez firmy o swoich klientach, można dostosować ofertę do ich potrzeb. Zastosowanie automatyzacji sprzedaży i marketingu poznała na lepsze dotarcie z ofertą do konkretnej grupy odbiorców.
  • budowanie relacji – komunikacja online pozwala firmą na stały kontakt z ich klientami. Dzięki temu możliwe jest udzielanie odpowiedzi na pytania klientów i rozwiązywanie ich problemów. Niezwykle ważne w budowaniu relacji jest także dbanie o wizerunek firmy, która wpływa bezpośrednio na zaufanie klientów.
  • rozwój e-commerce – firma powinna umożliwić klientom zakup produktów i usług w formie online. Dzięki temu klienci w łatwiejszy i wygodniejszy sposób, będą mogli zakupić potrzebną rzecz.

Tak jak zostało wspomniane wcześniej, aby móc rozwijać się w sieci potrzebna jest odpowiednia wiedza i umiejętności. Dlatego z naszych usług postanowiła skorzystać firma zajmująca się kursami dla trenerów personalnych i fitness. Przedsiębiorstwo to, chce rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą swoich produktów kursowych. Szkolenie poprowadziła nasza trenerka z 15-letnim doświadczeniem w rozwoju umiejętności marketingowych i sprzedażowych – Katarzyna Zych. Specjalistka w obszarach komunikacji marketingowej, social mediów, copywritingu i storytellingu, sprzedaży relacyjnej, komunikacji interpersonalnej i zarządzania zespołem.

Marketing i sprzedaż internetowa w branży sportowej – model biznesu

Do wdrożenia nowych zmian w zakresie sprzedaży internetowej, potrzebne jest opracowanie nowego modelu biznesu. Dlatego nasza trenerka Katarzyna Zych rozpoczęła szkolenie właśnie od tego zagadnienia. Prowadzącej oraz uczestnikom szkolenia, udało się opracować model biznesu, który umożliwi firmie i zespołowi wdrożenie, w sposób skuteczny, modelu edukacyjnego w formule online. Firma w najbliższej perspektywie, ma założenie, aby rozpocząć sprzedaż kursów online dla trenerów personalnych i trenerów fitness, w przestrzeni Internetu. Dlatego też, wypracowanie tego modelu i pewnych założeń, które pokazują, jak mogłoby to wyglądać, było kluczem do rozpoczęcia działań nad tym przedsięwzięciem.

Dodatkowo w kwestii opracowywania modelu biznesu, została przeprowadzona również analiza innych przykładowych modeli. Ten element szkolenia, był niezwykle ważny dla zespołu firmy. Pozwoli on na łatwiejsze wdrożenie w życie opracowanej przez nich strategii i założeń.

Marketing i sprzedaż internetowa w branży sportowej – narzędzia marketingu internetowego

Mówiąc o zagadnieniu marketingu internetowym, należy pamiętać o jego narzędziach. Nie mogło więc ich zabraknąć w kolejnej części szkolenia. Ponieważ marketing internetowy wciąż się rozwija, powiększa się również ilość narzędzi, które można wykorzystywać do działań w jego zakresie. Obecnie są nimi m.in.:

  • SEO – optymalizowanie treści na stronie i artykułach, by uzyskać wyższą pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • SEM – reklamowanie swoich produktów i usług poprzez płatne reklamy.
  • PPC – płatne reklamowanie, jednak płatność nalicza się w przypadku kliknięcia reklamy.
  • Social Media Marketing – promowanie produktów i usług przy wykorzystaniu social mediów.
  • Email Marketing – wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail, w celu zwiększenia sprzedaży.
  • Remarketing – docieranie do osób, które już wcześniej korzystały z usług firmy.
  • Marketing Automation – stosowanie technologii, aby zautomatyzować procesy marketingowe np. lead generation – czyli generowanie leadów.

Uzupełnieniem tego modułu szkolenia, było również przełożenie modelu biznesowego i powiązanie go z marketingiem i sprzedażą. Przepracowanie tego punktu było potrzebne, aby w sposób praktyczny wdrożyć działania m.in. z zakresu marketing automations, a także by przenieść całą komunikację i sposób budowania wartości dla klientów w przestrzeń internetową.

Przywództwo i zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku i zarządzanie zmianą

Przywództwo i zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku, są niezwykle istotne w świecie, w którym zespoły pracują zdalnie lub w sposób hybrydowy. Zarządzanie takim zespołem jest nieco trudniejsze niż zarządzanie ludźmi, którzy znajdują się w jednym miejscu. Dlatego też, nasza trenerka postanowiła podpowiedzieć uczestnikom szkolenia, jak zarządzać skutecznie zespołami w wirtualnym środowisku. Do sposobów, które się do tego przyczyniają należy zaliczyć:

  • regularną i skuteczną komunikację
  • zapewnienie pracownikom narzędzi do pracy zdalnej
  • jasno określone cele i oczekiwania
  • skuteczne motywowanie zespołu
  • budowanie dobrych relacji w zespole
  • regularną analizę wyników i ocenę postępów zespołu

Dodatkowo trenerka omówiła temat zarządzania zmianą. Czyli procesu planowania, wdrażania, monitorowania i kontrolowania zmian w organizacji, które mają przynieść lepsze wyniki sprzedażowe. Do skutecznych sposobów zarządzania zmianą zalicza się m.in:

  • analizę potrzeb
  • planowanie
  • informowanie pracowników o planowanych zmianach
  • wdrażanie zmian wg. planu
  • regularne monitorowanie i kontrolowanie wprowadzonych zmian
  • docenianie pracowników, nagradzanie ich

Zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku jak i zarządzanie zmianą, to tematy, które przenoszą kompetencje miękkie na grunt zespołu zdalnego. A także na grunt funkcjonowania w przestrzeni wysokiej zmienności. Zespół szkolącej się firmy, to przede wszystkim zespół rozproszony. Trenerzy funkcjonują w różnych lokalizacjach. Przedsiębiorstwo realizuje swoje projekty aż w 16 miejscach w Polsce. W związku z tym takie tematy były koniecznością dla kadry menadżerskiej i zarządzającej. Bezpośrednio umożliwiły wypracowanie pewnych wniosków, odnośnie tego, w jaki sposób zarządzać zespołem, jak skutecznie realizować zadania przywódcze i liderskie i jak w wysokim otoczeniu zmienności funkcjonować, aby prowadzić zespół skutecznie.

Marketing i sprzedaż internetowa w branży sportowej – podsumowanie

Początki modułów, które były przewidziane w programie szkolenia, opierały się na wprowadzeniu uczestników w dany temat. Na każdym etapie, pojawiały się najważniejsze kwestie merytoryczne, jak również sporo zadań praktycznych, z którymi mierzyli się uczestnicy szkolenia. Było dyskusyjnie i praktycznie. Dlatego należy stwierdzić, że formuła szkoleń online, daje wartość pracy w podgrupach, podpokojach. Co było wykorzystywane do uzyskania praktycznych wniosków, które były na bieżąco podsumowywane. Wykorzystane metody szkoleniowe, były bardzo aktywizujące, warsztatowe, co pozwoliło na głębsze utrwalenie wiedzy i jej lepsze wykorzystanie w praktyce. Szkolenie dało uczestnikom i firmie wielką wartość, ponieważ odpowiadało na obecne potrzeby przedsiębiorstwa. Z korzyści jakie przyniosło szkolenie, można wymienić:

  • Wypracowanie skutecznych założeń modelu biznesowego
  • Zaimplementowanie wniosków dotyczących kwestii zmian w komunikacji, marketingu internetowym oraz mediach społecznościowych
  • Nabycie wiedzy o tym jak integrować i prowadzić skutecznie marketing internetowy
  • Rozwinięcie kompetencji miękkich
  • Poprawa komunikacji w formie zdalnej
  • Nabycie wiedzy dotyczącej tego:
    • jak radzić sobie w zespole rozproszonym
    • jak konstruktywnie zarządzać zmianą i jak wdrażać zmiany

Z pewnością szkolenie przełoży się na realne korzyści dla szkolącej się u nas firmy. W szczególności dlatego, że stoi ona dopiero na progu wchodzenia w model biznesowy sprzedaży, który dotyczy sprzedaży produktów kursowych w formule online. Trzeba jednak pamiętać, że aby osiągać regularne sukcesy, należy wciąż wzmacniać potencjał firmy i jej pracowników. Dlatego zachęcamy do udziały w naszych szkoleniach marketingowych, które zawsze odpowiadają na realne potrzeby szkolących się u nas firm. Szkolimy firmy z wielu branż i pomagamy im w pozyskiwaniu środków na szkolenia. Zapraszamy do kontaktu, abyśmy mogli pomóc także Twojemu przedsiębiorstwu!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Stres w pracy – jak sobie z nim radzić? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Stres stał się nieodłącznym towarzyszem wielu z nas. Zmaganie się z ciągłymi terminami, presją wyników i nieustannymi zmianami może być przytłaczające. Jednak odpowiednie strategie mogą pomóc nam nie tylko przetrwać, ale i prosperować w takim środowisku. W naszym wywiadzie rozmawiamy z trenerką Angeliką Kuczyńską, która na co dzień styka się z pracownikami, którzy mierzą się z wysokim poziomem stresu zawodowego. Zapraszamy do wywiadu, który może nie tylko zmienić podejście do pracy,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Podstawy planowania i organizacji transportu

Transport jest jednym z kluczowych sektorów gospodarki, który wpływa na rozwój społeczny i gospodarczy każdego kraju. Efektywny system transportowy umożliwia szybki przepływ osób i towarów, co jest niezbędne zarówno w kontekście lokalnym, jak i globalnym. Aby osiągnąć wysoką efektywność oraz adaptować się do ciągle zmieniających się warunków rynkowych i środowiskowych, konieczne jest stosowanie odpowiednich strategii planowania i organizacji transportu. Zrozumienie tych procesów jest istotne…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega zarządzanie flotą samochodową?

W obecnych czasach zarządzanie flotą samochodową stanowi jeden z kluczowych aspektów operacyjnych dla wielu firm, od małych przedsiębiorstw po międzynarodowe korporacje. Skuteczne zarządzanie flotą nie tylko umożliwia redukcję kosztów i zwiększenie wydajności, ale także odgrywa istotną rolę w zrównoważonym rozwoju i zwiększeniu bezpieczeństwa drogowego. Zarządzanie to nie ogranicza się tylko do koordynacji pojazdów i kierowców, ale obejmuje również strategiczne planowanie zakupów, utrzymanie pojazdów, a także ich sprzedaż…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.