MURI, MURA, MUDA – pokazujemy jak zwiększyć efektywność procesów produkcyjnych. Szkolenie dla firmy Fernweh

Efektywność procesów produkcyjnych była tematem szkolenia, które przeprowadziliśmy w dniach 4-5 lipca dla firmy Fernweh.  Zajęcia objęły dwa pełne dni szkoleniowe, a w spotkaniach wzięło udział czterech pracowników zatrudnionych w dziale produkcyjnym.

Fernweh to niewielka firma wyspecjalizowana w produkcji trumien drewnianych. Ten rodzaj produktu wymaga zastosowania materiału najwyższej jakości, jak również perfekcyjnego wykonania. Firma postanowiła podnieść kompetencje swoich pracowników produkcyjnych i skorzystała z usług szkoleniowych naszej firmy.

Cele szkolenia

Celem szkolenia była większa efektywność procesów produkcyjnych oraz podniesienie zaangażowania pracowników, a przez to wzrost jakości wytwarzanego produktu. Wzrost świadomości pracowników co do znaczenia ich pracy (z rozbiciem na poszczególne zadania) dla poziomu sprzedaży firmy.

Przebieg szkolenia

W trakcie szkolenia pracownicy poznali i zrozumieli istotę działania firmy, swoją  rolę  i udział   w  osiąganiu  celów firmy. Następnie przeszliśmy do zapoznania ich z koncepcją lean manufacturing (szczupłej produkcji) i pokazaliśmy w jaki sposób może ona pomóc w ograniczaniu MUDA i MURI oraz eliminacji MURA.

W trakcie szkolenia uczestnicy poznali i przećwiczyli:

  • techniki stawiania celów SMART(ER),
  • stosowanie techniki Kaizen,
  • techniki planowania pracy i stosowanie ich w planowaniu pracy własnej i zespołu,
  • zasadę matrycy kompetencji i jej zastosowanie,
  • kaskadowanie celów firmy i przekładanie ich na indywidualne cele pracownika,
  • odróżnianie działań dających wartość dodaną dla klienta od marnotrastwa (muda), które potrafią redukować.

Zajęcia prowadzone były w sposób interaktywny z  naciskiem na praktyczny aspekt ich wykorzystania: w trakcie spotkania wykorzystaliśmy takie formy szkoleniowe jak ćwiczenia, przykłady oraz studia przypadków. Uczestnicy byli zainteresowani szkoleniem, zaangażowani i aktywni w procesie szkolenia.

Rezultaty szkolenia

W wyniku szkolenia uczestnicy zrozumieli swój wpływ na proces tworzenia wartości w firmie. Zdobyli również umiejętności, pozwalające na codzienną poprawę efektywności procesów produkcyjnych. Krok, po kroku. Dowiedzieli się,  jak ważną rolę w tym procesie odgrywa systematyczne samodoskonalenie oraz, uwaga (!) doskonalenie pracy innych pracowników.

Szkolenie pozwoli firmie sprawniej realizować zadania produkcyjne. W wyniku zmian wprowadzonych w podejściu pracowników do procesów produkcyjnych może nastąpić poprawa efektywności i skuteczności działania firmy.

 

Dziękujemy firmie Fernweh za wybór naszej oferty szkoleniowej, pracownikom produkcyjnym za aktywny udział w szkoleniu, a wszystkich Państwa zapraszamy na nasze szkolenia menedżerskiekształtowania umiejętności osobistych pracowników, takie jak np. efektywny menedżer branży produkcyjnej.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.