Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Na czym polega audyt merchandisingowy - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Na czym polega audyt merchandisingowy

Prowadzenie każdej działalności gospodarczej ma na celu uzyskanie z niej jak największego przychodu. Z tego właśnie powodu tak duże znaczenie mają wszelkiego rodzaju działania marketingowe. Dzięki nim mamy szansę dotrzeć z naszym produktem czy usługą do naszego odbiorcy ostatecznego. A także formować w jego umyśle postrzeganie tego, co możemy mu zaoferować. W handlu detalicznym, jednym z najważniejszych elementów szeroko pojętego marketingu są kwestie merchandisingowe, które przez niektóre podmioty wciąż traktowane są z rezerwą. Tymczasem przeprowadzony w placówce audytu merchandisingowy i zastosowanie kilku usprawnień wskazanych przez audytora, może znacząco podnieść obroty każdego punktu handlowego.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt merchandisingowy?

Zalet audytu merchandisingowego jest wiele. Przede wszystkim mamy okazję dowiedzieć się czy dotychczasowy układ naszych regałów sprzyja odpowiedniej ekspozycji towaru oraz czy „zatrzymuje” klienta w sklepie na dłużej. Dowiemy się również czy w odpowiedni sposób eksponowane są konkretne produkty, na których zbyciu najbardziej nam zależy (np. te z dużą marżą lub objęte promocją). Nabędziemy również wiedzę na temat tego jakie dodatkowe działania w obrębie placówki warto wdrożyć. Tak aby wolumen zakupu był jak największy (kwestia oświetlenia, aranżacji przestrzeni, POS-ów itp.).

Kolejną kwestią jest szkolenie personelu. W ramach audytu, audytor przeprowadzi szereg rozmów z pracownikami i wskaże jakie błędy popełniali oni dotychczas w zakresie odpowiedniego ułożenia towaru. Zarówno tego w części samoobsługowej sklepu, jak i np. na stoisku mięsno-wędliniarskim czy z nabiałem.

O tym czym różni się audyt od merchandisingu pisaliśmy tutaj.

Audytor to nie cenzor

Wiele osób obawia się wprowadzenia do swojego sklepu audytora. Między innymi w obawie, że będzie krytykował wszystko wokół i będzie chciał przeprowadzić swoistą rewolucję. Owszem, w niektórych miejscach gruntowne zmiany są konieczne, ale audytor nie jest po to, by chwalić się swoją wiedzą i wmawiać właścicielom, że wszystko robią źle – dobry merchandiser podejdzie do sprawy ze spokojem i profesjonalizmem, wskazując obszary, w których jego zdaniem są jeszcze rezerwy. Owszem, niektórzy nie lubią, gdy ktoś z zewnątrz „ocenia” ich sposób prowadzenia biznesu. Jednak zalet zatrudnienia dobrego, doświadczonego audytora jest mnóstwo. Jest on w stanie podpowiedzieć nam nawet w takich kwestiach jak oznakowanie zewnętrzne sklepu, czas i sposób prowadzenia promocji czy ułożenie towaru zgodnie z najnowszymi osiągnięciami psychologii konsumenckiej.

Jak zatem widać, jego wiedza znacząco wykracza poza klasycznie rozumiany merchandising i wkracza w obszary szeroko pojętego marketingu. Co dla właściciela placówki handlowej jest dodatkowym bonusem i kolejną okazją do nauczenia się czegoś nowego, przydatnego w codziennym handlu.

Ze szczegółową ofertą audytu możesz zapoznać się także na naszej nowej stronie internetowej. 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.