Na czym polega audyt merchandisingowy

Prowadzenie każdej działalności gospodarczej ma na celu uzyskanie z niej jak największego przychodu. Z tego właśnie powodu tak duże znaczenie mają wszelkiego rodzaju działania marketingowe. Dzięki nim mamy szansę dotrzeć z naszym produktem czy usługą do naszego odbiorcy ostatecznego. A także formować w jego umyśle postrzeganie tego, co możemy mu zaoferować. W handlu detalicznym, jednym z najważniejszych elementów szeroko pojętego marketingu są kwestie merchandisingowe, które przez niektóre podmioty wciąż traktowane są z rezerwą. Tymczasem przeprowadzony w placówce audytu merchandisingowy i zastosowanie kilku usprawnień wskazanych przez audytora, może znacząco podnieść obroty każdego punktu handlowego.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt merchandisingowy?

Zalet audytu merchandisingowego jest wiele. Przede wszystkim mamy okazję dowiedzieć się czy dotychczasowy układ naszych regałów sprzyja odpowiedniej ekspozycji towaru oraz czy „zatrzymuje” klienta w sklepie na dłużej. Dowiemy się również czy w odpowiedni sposób eksponowane są konkretne produkty, na których zbyciu najbardziej nam zależy (np. te z dużą marżą lub objęte promocją). Nabędziemy również wiedzę na temat tego jakie dodatkowe działania w obrębie placówki warto wdrożyć. Tak aby wolumen zakupu był jak największy (kwestia oświetlenia, aranżacji przestrzeni, POS-ów itp.).

Kolejną kwestią jest szkolenie personelu. W ramach audytu, audytor przeprowadzi szereg rozmów z pracownikami i wskaże jakie błędy popełniali oni dotychczas w zakresie odpowiedniego ułożenia towaru. Zarówno tego w części samoobsługowej sklepu, jak i np. na stoisku mięsno-wędliniarskim czy z nabiałem.

O tym czym różni się audyt od merchandisingu pisaliśmy tutaj.

Audytor to nie cenzor

Wiele osób obawia się wprowadzenia do swojego sklepu audytora. Między innymi w obawie, że będzie krytykował wszystko wokół i będzie chciał przeprowadzić swoistą rewolucję. Owszem, w niektórych miejscach gruntowne zmiany są konieczne, ale audytor nie jest po to, by chwalić się swoją wiedzą i wmawiać właścicielom, że wszystko robią źle – dobry merchandiser podejdzie do sprawy ze spokojem i profesjonalizmem, wskazując obszary, w których jego zdaniem są jeszcze rezerwy. Owszem, niektórzy nie lubią, gdy ktoś z zewnątrz „ocenia” ich sposób prowadzenia biznesu. Jednak zalet zatrudnienia dobrego, doświadczonego audytora jest mnóstwo. Jest on w stanie podpowiedzieć nam nawet w takich kwestiach jak oznakowanie zewnętrzne sklepu, czas i sposób prowadzenia promocji czy ułożenie towaru zgodnie z najnowszymi osiągnięciami psychologii konsumenckiej.

Jak zatem widać, jego wiedza znacząco wykracza poza klasycznie rozumiany merchandising i wkracza w obszary szeroko pojętego marketingu. Co dla właściciela placówki handlowej jest dodatkowym bonusem i kolejną okazją do nauczenia się czegoś nowego, przydatnego w codziennym handlu.

Ze szczegółową ofertą audytu możesz zapoznać się także na naszej nowej stronie internetowej. 

Przeczytaj również:

Szkolenia

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne?

Szkolenia dla menadżerów — dlaczego są tak ważne? Menadżer restauracji jest odpowiedzialny za ogromną liczbę zadań. W związku z tym bardzo ważny jest jego stały rozwój, w którym pomagają szkolenia dla menadżerów. W tym artykule wskażemy Ci korzyści, które płyną z poszerzania kompetencji, a także podstawowe obowiązki osoby odpowiedzialnej za prowadzenie restauracji. Szkolenia menadżerskie — z czego składa się zarządzanie lokalem? Zarządzanie zespołem to tylko jeden…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia sprzedażowe - jak zminimalizować straty i zapasy?

Jak zminimalizować straty i zapasy w sklepie?- szkolenia sprzedażowe W sklepie spożywczym ogromną rolę odgrywa odpowiednie zarządzanie. W grę wchodzą bowiem zagadnienia, takie jak magazynowanie towarów oraz minimalizacja strat. Spore znaczenie ma także odpowiedni dobór marży. W zdobyciu cennej wiedzy pomogą szkolenia sprzedażowe, które prowadzimy. Szkolenia sprzedażowe — zapasy w sklepie spożywczym Zapasy to tak naprawdę pieniądze. Idealnie, gdy na półkach…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe Sukces w gastronomii zależy dzisiaj od bardzo wielu czynników. Składa się na niego nie tylko praca menedżerów, obsługi oraz kucharzy. Kluczowe jest także wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które są dostosowane do aktualnych czasów oraz regularne szkolenia. Wiele na ten temat może powiedzieć trener Warto Szkolić i specjalista z zakresu gastronomii — Paweł Gruba Szkolenia…
dowiedz się więcej