„Najpierw sprzedaj siebie, a dopiero potem produkt” – cykl szkoleń sprzedażowych dla firmy Fleksograf

PozdumowujaW dniach 26-29 marca poprowadziliśmy cykl szkoleń sprzedażowych dla właściciela firmy poligraficznej Fleksograf. Spotkania odbyły się w siedzibie firmy, w Tomaszowie Mazowieckim.

Sprzedaż produktów, czy dostarczanie rozwiązań? Jak przygotować się do rozmowy handlowej? Czy każda rozmowa sprzedażowa ma ten sam cel? Jak zbudować wiarygodność już podczas pierwszej minuty spotkania z klientem? Wokół tych właśnie, centralnych dla nowoczesnego modelu sprzedażowego pytań, zbudowany został cykl szkoleniowy.

Fleksograf  to niewielka, polska firma, która swoją działalność rozpoczęła od bardzo wąskiej specjalizacji: produkcji białych etykiet oraz taśm. Od tego czasu  przedsiębiorstwo rozbudowało park maszynowy i ofertę. Znajdziemy w niej więc również usługę projektowania graficznego i kupimy sprzęt do produkcji etykiet, oklejarki. Wszystkie produkty dostępne są w sklepie internetowym firmy.

Cele usługi

Celem szkolenia było wielowymiarowe wzmocnienie umiejętności sprzedażowych właściciela firmy: prowadzenie negocjacji handlowych, sprzedaż bezpośrednia, kontakt telefoniczny i mailowy z klientem. Duży nacisk położony został na zrozumienie psychologii działania, potrzeb i prawdziwych oczekiwań klienta, a w dalszej kolejności na umiejętności wykorzystania tej wiedzy w procesie sprzedażowym.

Przebieg usługi

W kolejnych dniach przeprowadziliśmy następujące szkolenia:

  1. Techniki sprzedaży z elementami negocjacji
  2. Nowoczesne techniki sprzedaży
  3. Profesjonalny Handlowiec
  4. Techniki sprzedaży w kontakcie telefonicznym i mailowym

Poniżej prezentujemy najważniejsze zagadnienia poruszane w trakcie szkolenia. Spotkania szkoleniowe były realizowane w formie wykładu, warsztatów, oraz zawierały również elementy doradztwa. Klient otrzymał sporą dawkę praktycznej wiedzy i silnie zindywidualizowane porady, oparte o analizę sytuacji w firmie.

Podsumowując oto lista tematów, które objęło swoim zakresem czterodniowe szkolenie:

  • Techniki sprzedaży na różnych etapach procesu sprzedażowego (analiza potrzeb, odpowiadanie na wątpliwości, negocjacje cenowe, zamykanie rozmowy sprzedażowej)
  • Doradztwo: Wyznaczenie dla klienta ścieżki procesu sprzedaży w specyfice branży poligraficznej
  • Ćwiczenia praktyczne: sztuka zadawania pytań, ćwiczenie spójności sygnałów werbalnych i niewerbalnych
  • Techniki nawiązywania pozytywnego kontaktu z klientem i … wzbudzania ciekawości
  • Ćwiczenia praktyczne: stosowanie metod wywierania wpływu
  • Świadome moderowanie procesu sprzedażowego
  • Metody nawiązywania kontaktu z klientem
  • Ćwiczenia praktyczne: Język korzyści w kontakcie z klientem
  • Zarządzanie emocjami klienta w zależności od typu klienta – dopasowywanie zachowań i reakcji
  • Sytuacje trudne: proces reklamacji, odrzucanie argumentacji sprzedającego
  • Sprzedaż telefoniczna: jak poradzić sobie z brakiem komunikacji niewerbalnej i jak przekuć brak kontaktu twarzą w twarz w korzyść?

Efekty szkolenia

Właściciel firmy Fleksograf ostatecznie poznał i wykorzystał w praktyce spójny model sprzedażowy, ucząc się technik wykorzystywanych na każdym etapie sprzedaży. Zdobył również wiedzę z zakresu skutecznego zarządzania całym procesem sprzedaży, a także poznał praktyczne narzędzia wspierające sprzedaż, w tym w sytuacjach trudnych (sprzedaż telefoniczna, zastrzeżenia do produktu, reklamacje).

To był niezwykle intensywny kurs sprzedażowy, ale uczestnicy poradzili z nim sobie znakomicie. Dziękujemy firmie Fleksograf za udział w szkoleniu!

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Zobacz inne nasze relacje ze szkoleń sprzedażowych:

Szkolenia sprzedażowe dla sieci sklepów Delikatesy Centrum

Sprzedaż i aktywne pozyskiwanie klienta biznesowego – szkolenie dla firmy MARBO

Szkolenie dla sklepów E. Leclerc: zwiększanie sprzedaży działu mięsno-wędliniarskiego oraz nabiałowego

Jednodniowe szkolenie w zakresie technik sprzedaży i negocjacji dla firmy GAMBIT

Szkolimy lidera branży tekstylnej. Sprzedaż, obsługa klienta i negocjacje

 

Zapraszamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Jak sprzedać więcej, czyli kilka słów o złotych zasadach ekspozycji w sklepach samoobsługowych

Jak szybko i trwale zwiększyć sprzedaż?

Szkolenia wspierające sprzedaż

Podstawowe techniki sprzedaży

Jak podnieść wyniki sprzedażowe za pomocą szkoleń dla działu handlowego?

 

Przeczytaj również:

Blog, Ostatnie realizacje, Szkolenia

Szkolenie z efektywnej komunikacji w zespole - firma KIM

Relacja ze szkolenia KIM – szkolenie z efektywnej komunikacji Szkolenie z efektywnej komunikacji dla przedsiębiorstwa KIM zawierało szereg merytorycznej wiedzy, która utrwalona została podczas ćwiczeń praktycznych. Temat szkolenia to „komunikacja i wykorzystywanie informacji: efektywna komunikacja” i dotyczyło wszelkich zagadnień związanych z delegowaniem zadań, umiejętnością zadawania pytań i przekazywaniem informacji zwrotnej, zwanej też feedbackiem. Czego dowiedzieli się uczestnicy szkolenia, podczas całodniowego…
dowiedz się więcej
Blog, Ostatnie realizacje, Szkolenia, Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Czy technologia VR wspiera rozwój kompetencji miękkich?

Rozwój umiejętności miękkich jest szalenie ważny bez względu na branżę, w której pracujesz. Jeszcze do całkiem niedawna wspomniane kompetencje były niedoceniane. Badania rynku przeprowadzane przez ekspertów niejednokrotnie wykazały jednak, że wzrasta zapotrzebowanie na umiejętności miękkie. Co wspólnego z ich rozwojem ma technologia VR, czyli wirtualna rzeczywistość? Technologia VR – co to jest i do czego służy? Wirtualna rzeczywistość, czyli VR to wytworzony w sposób komputerowy obraz…
dowiedz się więcej
Blog, Ostatnie realizacje

Szkolenie Potrawy z Dziczyzny i Baraniny

Jednym z rodzajów szkoleń przeprowadzanych przez naszych wykwalifikowanych ekspertów są szkolenia branży gastronomicznej. Jak wiadomo gastronomia to nie tylko zespół, zarządzanie restauracją i odpowiedni workflow wszystkich składowych, ale także wykonywanie potraw na tyle dobrych i oryginalnych, aby przyciągnęły klientów i zatrzymały ich na dłużej. Z tego też powodu przeprowadzone zostało trzydniowe szkolenie o wiele mówiącym tytule „Potrawy z Dziczyzny i Baraniny”. Przygotowania jakich ciekawych…
dowiedz się więcej