Nowoczesne metody budowania bazy klientów w branży beauty – szkolenie dla salonu Empiria

Nowoczesne metody budowania bazy klientów w branży beauty – szkolenie dla salonu Empiria

Budowa bazy klientów znacząco różni się obecnie od tego, jak wyglądało to jeszcze 10-15 lat temu. Głównym motorem napędowym zmian był w ostatnich latach rozwój technologii internetowych, który doprowadził do prawdziwej rewolucji w marketingu przedsiębiorstw. Co ważne – nawet prowadząc działalność typowo stacjonarną, głównym źródłem pozyskiwania klientów w branży beauty może stać się Internet. Wymaga to jednak wiedzy i umiejętności z zakresu generowania leadów sprzedażowych, czyli konsumentów potencjalnie zainteresowanych usługą danej firmy. To właśnie to zagadnienie stanowiło temat przewodni szkolenia, które przeprowadziliśmy w Gnieźnie dla pracowników salonu beauty Empiria.

Szkolenie poprowadziła Joanna Mączka — trener – trener biznesu i praktyk z dziedziny marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem, głównie w branży beauty. Joanna Mączka tworzy kursy i szkolenia, które pomagają firmom beauty rozwijać działalność biznesową, budować silną markę oraz skutecznie obsługiwać klientów.

Cel szkolenia

Dzięki szkoleniu, pracownicy salonu beauty mieli dowiedzieć się, w jaki sposób profesjonalnie tworzyć bazy obecnych oraz przede wszystkim – przyszłych klientów, głównie w oparciu o nowoczesne, marketingowe narzędzia internetowe. Celem szkolenia było to, by pracownicy wiedzieli jak kreować produkt, doprowadzić do jego sprzedaży oraz umiejętnie komunikować się z klientami.

Przebieg szkolenia

Proces szkoleniowy obejmował 8 modułów podzielonych na 2 dni. Pierwszego dnia uczestnicy szkolenia zostali wprowadzeni w budowanie baz klientów i generowania leadów, czyli kontaktów zainteresowanych daną marką czy usługą. Następnie, omówiono temat leadów sprzedażowych, z podziałem na:

  • gorące leady – klienci bardzo zainteresowani produktem, niemal zdecydowani na zakup,
  • ciepłe leady – klienci wstępnie zainteresowani produktem, ale jeszcze niegotowi na zakup,
  • zimne leady – potencjalni klienci, którzy nie wykazują większego zainteresowania produktem.

W ramach kolejnego modułu uczestnicy uczyli się tego, w jaki sposób generować leady i dlaczego w ogóle warto to robić. Dzień szkoleniowy zakończył się nabyciem praktycznych umiejętności dotyczących pozyskiwania leadów sprzedażowych za pomocą content marketingu oraz e-mail marketingu, a zatem wykorzystując dobrze sporządzoną treść o cechach perswazyjnych.

Drugi dzień szkolenia rozpoczął się od omówienia kolejnych narzędzi służących generowaniu leadów sprzedażowych. Trenerka opowiedziała o widgetach Call Back (sugerujących użytkownikom zostawienie swojego numeru telefonu na stronie www), roli mediów społecznościowych (np. Facebook, Instagram) w pozyskiwaniu kontaktów sprzedażowych oraz znaczeniu SEO, czyli optymalizacji strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe, przede wszystkim Google. Kolejny obszar tematyczny to generowanie leadów sprzedażowych w branży beauty. Jest to praktyczne dostosowanie narzędzi marketingowych do specyfiki konkretnej branży, tak aby działania podejmowane przez pracowników salonu Empiria były w jak najbardziej efektywne. Następnie, uczestnicy szkolenia poznali pojęcie, zasady i strategie lead nurtingu. Jest to w największym uogólnieniu – działań marketingowych, których celem jest przekonanie niezdecydowanego klienta do zakupu. Cykl szkoleniowy zwieńczony został praktycznym modułem, w trakcie którego uczestnicy mogli testować różne sposoby na generowanie leadów. Następnie odbyło się podsumowanie i zakończenie szkolenia.

Efekty szkolenia

Szkolenie przeprowadzone przez „Warto Szkolić”  pozwoliło pracownikom Empirii na zdobycie wiedzy niezbędnej do tworzenia bazy potencjalnych klientów. Uczestnicy przekonali się o znaczeniu generowania leadów oraz nauczyli się rozróżniać gorące, ciepłe i zimne leady. Poszerzyli również wiedzę w zakresie postępowania w stosunku do każdego z tych rodzajów klientów. Omówiono różne metody generowania leadów, z naciskiem na te, wykorzystujące nowoczesne technologie, czyli kampanie mailingowe, media społecznościowe, Call Back Widget czy pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki temu, że posługiwano się przykładami z sektora beauty oraz podkreślano specyfikę tej branży. Uczestnicy szkolenia będą mogli w stosunkowo prosty sposób przełożyć zdobytą wiedzę na praktyczne działania marketingowe w salonie beauty.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest nieodłącznym elementem funkcjonowania takiej organizacji. W dzisiejszych czasach zmiany w biznesie są zwyczajnie nieuniknione. W szczególności w sektorze handlowym, który podlega ciągłym zmianom preferencji klientów, wzrostowi konkurencji oraz szybkiemu rozwojowi technologicznemu. Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest niezwykle ważne dla utrzymania konkurencyjności oraz zwiększenia efektywności biznesowej. W tym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej, polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o aktualne okoliczności, takie jak zmiany w otoczeniu biznesowym, wymagania klientów czy sytuacje kryzysowe. W przypadku sieci handlowych, zarządzanie sytuacyjne jest niezwykle ważne, ponieważ zmiany w otoczeniu biznesowym oraz w oczekiwaniach klientów są często nagłe i trudne do przewidzenia. Zarządzanie sytuacyjne wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmiany.…
dowiedz się więcej