Obsługa klienta w dziale mięso i wędliny - Warto Szkolić


Transkrypcja

Obsługa na dziale Mięso wędliny.

Na odbiór placówki handlowej ma wpływ zachowanie i ubiór pracownika działu mięsno pielęgniarskiego podczas przebywania na stanowisku pracy. Miej na sobie firmową odzież. Sprawdźmy jak wygląda prawidłowa obsługa klienta na stoisku MIĘSNO Bednarski.

Zanim przystąpisz do pracy, pamiętaj o kilku ważnych czynnościach. Starannie zapnij włosy. Dzięki temu nie przedostaną się one do jedzenia. Zdejmij biżuterię. Twoje paznokcie powinny być czyste i zadbane. Nałóż ubranie robocze oraz identyfikator. Na strój pracownika działu mięsno wędlin Karskiego składa się czepek lub pióra, rurka na głowie, rękawiczki jednorazowe, fartuch lub zabawka, odpowiednie buty z pełnymi palcami, Identyfikator.

Dzień dobry.

W czym mogę pomóc?

Dzień dobry. Wie pani co, urządzam dzisiaj grilla i szukam jakieś kiełbasy.

Zapraszam serdecznie. Mamy bardzo szeroki wybór kiełbas na grilla, grill uczta, kiełbasa z serem, kiełbasa toruńska lub kiełbasa wielkopolska.

To może cztery laski tej wielkopolskiej.

Co jeszcze dla Pana przygotować? Może coś zmienić? Zawsze zmieniając dział.

Zawsze zmieniam rękawiczki jednorazowe.

Proponuję żeberka, boczek, karczek rewelacyjny na grilla.

Wezmę kilogram tej karkówki.

Bardzo proszę. Kilo 17 może zostać?

Pewnie będzie.

Dziękuję. Coś jeszcze dla pana przygotować.

Wie pani co, jeszcze dziesięć deko szynki śniadaniowej.

Niestety, nie mam szynki śniadaniowej, ale mamy inne bardzo dobre szynki. Szynka bez pędzenia, szynka z boczku. Nic. Dobra. Skrzynka pieczona bądź szynka z beczki. Wezmę to. Pokroić w tak cienkie, grube plasterki.

Cienkie Proszę. Proszę.

Mamy 18 deko. Może zostać?

Tak? Dziękuję wam.

Bardzo proszę co jeszcze podać.

Dziękuję. To wszystko.

Dziękuję i zapraszam. Do widzenia. Do widzenia.

Przyjrzyjmy się zatem kolejnym etapom obsługi klienta na dziale mięsno wędlinami. Obecność na stanowisku pracy podczas całego dnia pracy jest Twoim obowiązkiem. Klienci bowiem w każdej chwili mogą potrzebować Twojej pomocy. Jeśli z jakiegoś powodu musisz opuścić na chwilę stanowisko pracy. Koniecznie zadbaj o zastępstwo. Zachowuj się czynnie podczas nieobecności klientów przy ladzie. Przekłada i mieszaj i układaj towar. Sprawdzaj wygląd stanowiska od strony klienta. Kiedy klient podejdzie do lady, nawiąż z nim kontakt wzrokowy, uśmiechnij się życzliwie i przywitaj klienta.

Dzień dobry.

Daj klientowi czas na zapoznanie się z asortymentem. Nie bądź natrętny. Najpierw zaobserwuj, na co klient zwraca uwagę. Potem podejdź do niego lub zaproponuj pomoc, kiedy to on podejdzie do Ciebie.

W czym mogę pomóc?

Dzień dobry.

Uważnie wysłuchaj klienta i nie przerywaj jego wypowiedzi. Utrzymuj z nim kontakt wzrokowy.

Chyba nic. Urządzam dzisiaj grilla i szukam jakiejś kiełbasy.

Zapraszam serdecznie. Mamy bardzo szeroki wybór kiełbas na grilla, grill uczta, kiełbasa z serem, kiełbasa toruńska lub kiełbasa wielkopolska.

To może cztery laski tej wielkopolskiej.

Bądź doradcą dla klienta, szczególnie wtedy, kiedy jest on niezdecydowany i potrzebuje Twojej pomocy. Stosuj aktywną sprzedaż. Polecaj produkty, na których sprzedaży najbardziej Ci zależy.

Co jeszcze dla Pana przygotować?

Może coś sprzedać?

Zmieniając dział zawsze zmieniaj rękawiczki jednorazowe.

Proponuję żeberka, boczek, karczek rewelacyjny na grilla.

Wezmę kilogram tej karkówki. Bardzo proszę.

Kilo 17 może zostać?

Pewnie będzie.

Dziękuję. Chcę się przygotować.

Wie pani co, jeszcze? 10 deko szynki śniadaniowej.

W przypadku braku produktu zaproponuj inny, podobny do tego, o który pyta klient. Wykazuj się znajomością produktów, przez co łatwiej przekonasz klienta do zakupów.

Niestety nie mam szynki śniadaniowej, ale mamy inne bardzo dobre szynki. Szynka, wypędzenia, szynka z boczku. Nic. Dobra.

Zachowuj aktywną postawę wobec klienta. Dopytaj go o dodatkowe potrzeby.

Skrzynka pieczona bądź szynka z beczki. Wezmę to. Pokroić w tak cienkie, grube plasterki.

Cienkie Proszę. Proszę.

Staraj się, aby waga towaru odpowiadała zamówieniu klienta. W sytuacji, kiedy ważysz więcej i zapytaj klienta o zgodę.

Mamy osiemnaście deko ważyłam. Może zostać.

Tak?

Dziękuję bardzo. Zbierz wszystkie produkty i zapakuj je dla klienta w taki sposób, aby nie wysypały się w czasie transportu do domu. Bardzo proszę zawsze pytaj klienta o to, czy ma jeszcze jakieś życzenia.

Co jeszcze podać.

Dziękuję. To wszystko.

Utrzymuj kontakt wzrokowy z klientem, uśmiechnij się i podziękuj mu za zakupy. Na koniec zaproś go do powrotu do sklepu w przyszłości i pożegnaj się.

Dziękuję i zapraszam. Do widzenia. Do widzenia.

Obsługa na dziale Mięso wędliny.

Dzień dobry.

W czym mogę pomóc?

Pani mi da te dwie kiełbasy?

Kiełbasa wielkopolska czy kiełbasa pod wawelski?

Wyraźnie pokazałem, że pod wawelski. Mogłaby pani teraz szybciej. Śpieszę się bardzo. A czemu tylko dwie? Powiedziałem, że chcę trzy.

To już dołożę.

Bardzo proszę, co jeszcze dla pana przygotować?

Nic więcej. Śpieszę się.

Dziękuję i serdecznie zapraszam.

Przyjrzyjmy się teraz jak wygląda obsługa na dziale Mięso wędliny.

Dzień dobry.

W czym mogę pomóc?

Po pierwsze spokojnie wysłuchaj klienta. Staraj się mówić wolniej i ciszej niż klient, ale wyraźnie pani.

Mi da te dwie kiełbasy.

Kiełbasa wielkopolska czy kiełbasa po 2 wiejska.

Wyraźnie pokazałem, że pod wawelski.

Jeśli klient wykazuje zdenerwowanie, kluczem do prawidłowej obsługi jest spokój i opanowanie. Ważne, by nawet w trudnej sytuacji być miłym i uprzejmym w stosunku do klienta.

Mogłaby pani teraz szybciej. Śpieszę się bardzo. A czemu tylko dwie? Powiedziałem, że chcę trzy.

Proszę. Dołożę.

Bardzo proszę, co jeszcze dla pana przygotować?

Nic więcej. Śpieszę się.

Dziękuję i serdecznie zapraszam.

Podsumujmy zatem kolejne etapy obsługi klienta na dziale Mięsno bednarski. Zapamiętaj, że na profesjonalną obsługę klienta na stoisku składa się stała obecność na stanowisku pracy, profesjonalny ubiór pracownika, kontakt wzrokowy i powitanie klienta, uprzejme zapytanie w czym mogę pomóc? Doradzanie klientowi i udzielanie informacji Stosowanie aktywnej sprzedaży. Dopytywanie o potrzeby i polecanie produktów promocyjnych. Ważenie i pakowanie produktów. Podziękowanie za zakupy i pożegnanie klienta. Pamiętaj, że zachowanie pracownika podczas obsługi klienta ma wpływ na wizerunek sklepu. Kluczowym elementem jest higiena. Dbaj o to, by nigdy nie dotykać produktów gołymi dłońmi. Nie odwracaj się tyłem do klienta i nie żyj gumę. Jest to odbierane jako zachowanie lekceważące. Dodatkowo Twój zły nastrój może wpływać zniechęcająco na klientów. Tak więc nie okazuj smutku czy złości podczas obsługi klientów. Bądź zawsze schludny, pomocny, życzliwy, uśmiechnięty, cierpliwy. Wyrażenia jakich powinieneś używać. To w czym mogę Panu pomóc? Co podać? Aktualnie mamy w sprzedaży. Dołożę wszelkich starań, aby. Proponuję kupić. Sugeruję, żeby. Zapraszam Pana do nas ponownie.

Proponowane szkolenia na temat obsługi klienta:

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Nie rezerwuj tego pokoju jeśli... Zdradzamy sekrety z zaplecza hotelarzy!

Transkrypcja Dzień dobry. Dzisiaj opowiem Państwu o sekretach zaplecza zaplecza hotelowego. Oczywiście. Co zrobić, żeby nie zrobić sobie krzywdy przy rezerwowanie pokoju? I teraz jesteśmy w okresie przed wakacyjnym. W związku z tym planujecie Państwo swoje podróże i podzielę się z Państwem swoim doświadczeniem. Jak zrobić rezerwację, żeby się mówiąc kolokwialnie nie naciąć? Zacznijmy od tego, że przeglądamy oczywiście opinia, opinie i zdjęcia w Internecie. I jeżeli mamy…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak prowadzić ZYSKOWNĄ RESTAURACJĘ w trudnych czasach? Paweł Gruba z Hell's Kitchen

Transkrypcja Cześć, jestem Marcin. Witamy na kanale. Warto szkolić. Moim gościem w dniu dzisiejszym jest Paweł Gruba. Witam Cię Marcinie. Witaj, Cześć. Pawła mogliście obejrzeć w poprzednim odcinku. Tam zdecydowanie więcej mogliście się dowiedzieć o Pawle czym się zajmuje i co robi. Ja krótko przedstawię Pawła, że jest ekspertem w dziedzinie gastronomii. Pomaga restauracją właścicielom w tym, by ich biznesy funkcjonowały jak najlepiej, Przynosiły…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Asertywność w pracy - Jak odmówić, gdy ktoś zleca nam dodatkową pracę, a my mamy napięty grafik?

Transkrypcja Cześć! Ja się nazywam Agnieszka Rogowska. Jestem trenerem i na co dzień zajmuję się szkoleniami związanymi ze sprzedażą i szkoleniami związanymi z zarządzaniem. Jestem trenerem praktykiem, bo na co dzień pracuję z tymi zespołami właśnie poprzez warsztaty, szkolenia, ale też coaching i staram się ich wspierać w realizacji ich zadań i celów. Natomiast to, co dzisiaj przygotowałam dla Was, to taki temat związany trochę z zarządzaniem sobą w czasie, trochę taki, żeby tą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.