Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Ocena efektów pracy - skuteczna rozmowa oceniająca

Skuteczna rozmowa oceniająca

Ocena efektów pracy jest ważnym aspektem każdego dobrze prosperującego przedsiębiorstwa.

Korzyści płynące z dobrze przeprowadzonej oceny efektów pracy (rozmowy oceniającej) są niezmierzone i pozwalają na sprawną realizację celów firmy. Dziś skupimy się na tym, jak przeprowadzić tę rozmowę aby czerpać z niej same korzyści i uniknąć niepotrzebnych błędów.

Formuły rozmów są trzy, my skupimy się na zdecydowanie najbardziej skutecznej metodzie „problem solving”. Nacisk w niej stawiany jest na komunikację dwustronną, gdzie pracownik również jest wdrożony w tworzenie rozwiązań powstałych problemów. Szczególnie dobrze sprawdzi się ona w przedsiębiorstwach w których pracownicy współuczestniczą w procesie podejmowania decyzji.

W ramach przygotowania do spotkania należy ustalić termin korzystny dla obu stron na minimum siedem dni wcześniej.

Każda ze stron powinna przemyśleć wcześniej co chciałaby w danym temacie zakomunikować aby spotkanie było konkretne. Trzymajmy się tematu, pogadanki towarzyskie można zorganizować innym razem. No i przede wszystkim niech obie strony rozmawiają używając rozsądnych argumentów, a ocena niech podlega mierzalnym kryteriom.

Najlepiej zacząć od neutralnych tematów tak aby rozluźnić atmosferę.

Następnie przejdźmy do celu spotkania, przekazując rzetelną ocenę pracy ocenianego. Pozwólmy pracownikowi na ustosunkowanie się do poziomu realizacji zadań i przekazanie swojej samooceny. Rolą pracodawcy będzie w tej części jedynie nakierowywanie ocenianego tak aby sam zrozumiał, które obszary wymagają poprawy. Ocena efektów pracy ma na celu omówienie rozbieżności między stanem obecnym i pożądanym. Nie zapomnijmy ukazać mocnych i słabych stron pracownika.

Najtrudniejszy moment następuje właśnie teraz. Czas na komentarz pracownika, którego pod żadnym pozorem nie można przerywać. Zachęćmy pracownika do wyrażenia swoich oczekiwań w stosunku do zakładu. Skupmy się na konkretach i ucinajmy wszelką dyskusję o zabarwieniu emocjonalnym podczas oceny efektów pracy.

Nakierujmy pracownika na to aby sam zaproponował działania korygujące. Wyznaczmy wspólnie nowe zadania, pamiętając o wyznaczeniu terminu realizacji. Czekamy na pytania ocenianego. To jest moment w którym możemy wyjaśnić wszelkie wątpliwości co do firmy. Zapiszmy podjęte ustalenia aby o nich nie zapomnieć i cóż… Czekajmy na efekty.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady negocjacji w biznesie – wszystko co musisz wiedzieć

Negocjacje w biznesie – sztuka osiągania korzystnych porozumień Negocjacje w biznesie to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia skutecznych działań handlowych, zarządzania relacjami z klientami i dostawcami oraz osiągania długoterminowego sukcesu. Umiejętność negocjowania wpływa na każdy aspekt działalności firmy – od ustalania cen i warunków współpracy po budowanie strategii rozwoju i ekspansji na nowe rynki. Znajomość zasad negocjacji pozwala nie tylko osiągnąć korzystne warunki finansowe,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego z technikami sprzedaży usług – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego – fundament budowania doświadczeń w branży hotelarskiej Obsługa gościa hotelowego stanowi dziś kluczowy element sukcesu w branży hotelarskiej. Współczesny klient nie oczekuje jedynie wygodnego noclegu – jego doświadczenia zaczynają się od pierwszego kontaktu z hotelem i obejmują cały proces, od rezerwacji, przez powitanie w recepcji, aż po wykwaterowanie. Goście chcą czuć się wyjątkowi i docenieni, dlatego standardowe podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa komputera dla urzędników i pracowników sądu – relacja ze szkolenia

Obsługa komputera – kluczowa umiejętność w pracy urzędnika sądowego W dzisiejszych czasach obsługa komputera to nieodzowna umiejętność w każdej dziedzinie zawodowej. Szczególnie w pracy urzędników i pracowników sądów, gdzie precyzja, bezpieczeństwo danych i umiejętność korzystania z zaawansowanych narzędzi cyfrowych mają kluczowe znaczenie, kompetencje w zakresie obsługi komputera stają się podstawą efektywnej pracy. Nowoczesne technologie, zwłaszcza sztuczna inteligencja wspierają pracowników…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.