OSWOIĆ MERCHANDISING - nowy cykl wpisów

OSWOIĆ MERCHANDISING to nowy cykl wpisów, w którym za pomocą zdjęć z naszej codziennej pracy w praktyczny i przystępny sposób pokażemy Wam zasady rządzące światem zakupów. Nie ograniczamy się wyłącznie do krytyki – zawsze zestawiamy dwie kontrastujące ze sobą sytuację, opatrując je stosownym komentarzem. Dzisiaj – w ramach pierwszego wpisu – skupimy się na błędnym oznaczeniu cen produktów.

Jestem przekonany, że każdy z Was był kiedyś w sytuacji, w której chciał kupić dany produkt, ale tego nie zrobił, ponieważ nie mógł znaleźć informacji o jego cenie. Brak ceny to bardzo częste zjawisko w sklepach i na pewno jeszcze nieraz będziemy o tym wspominać w naszych wpisach. Dzisiaj jednak chcemy wam przybliżyć inny problem – problem nieodpowiedniego oznaczenia cen towarów.

Pożądana sytuacja to taka, że każdy produkt ma przypisaną cenę, która umieszczona jest w logicznym miejscu, np. bezpośrednio pod danym artykułem. Jak z doświadczenia wiemy nie zawsze się to udaje. W sytuacji przedstawionej na zdjęciu po lewej stronie, poprzez chaotyczne i niezorganizowane ułożenie produktów na półce, uzyskanie takiego efektu jest wręcz niemożliwe. Ponadto pionowo włożone cenówki, przez co nazwy produktów widoczne są tylko częściowo, w negatywny sposób wpływają na postrzeganie sklepu przez klientów. Z pewnością przełoży się to na niższe wyniki sprzedaży towarów, gdyż klienci będą utożsamiać taki sklep z małym profesjonalizmem i niską jakością usług i produktów.
Na zdjęciu po prawej stronie pokazaliśmy jak powinno wyglądać wzorcowe oznaczenie cenowe na półkach sklepowych. Wyraźnie widać określony schemat rozmieszczenia produktów i ich cen, co daje efekt ładu, porządku i przejrzystości. Taka ekspozycja wygląda bardzo atrakcyjnie i swoim wyglądem zachęca nas – klientów do kupna towarów.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej