Doradztwo "Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego" dla firmy Defi. Owoce i warzywa, którym nie sposób się oprzeć :)

Jedną z naszych ostatnich realizacji było doradztwo “Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego”, które zrealizowaliśmy w Trzebini. Naszym klientem była firma Defi, właściciel straganu owocowo-warzywnego zlokalizowanego przy wejściu do hipermarketu Intermarche. Razem z nami pięciu pracowników tego stoiska odkrywało tajniki podnoszącej sprzedaż ekspozycji produktów świeżych.

Cele doradztwa –  “Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego” 

Celem doradztwa przeprowadzonego dla firmy Defi była przebudowa ekspozycji stoiska zgodnie z najnowszymi zasadami merchandisingu: przyciągająca wzrok, podnosząca sprzedaż i redukująca straty.

Przebieg doradztwa – “Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego” 

W „Warto Szkolić” stawiamy na praktykę, dlatego doradztwo przeprowadziliśmy w formie warsztatów. Na początek jednak potrzebny był oczywiście krótki wstęp teoretyczny. W jego ramach uczestnicy  dowiedzieli się jak poprawnie eksponować towar oraz poznali sprawdzone techniki pozyskiwania klienta. Pokrótce omówiliśmy również czym jest merchandising i dlaczego stosowanie jego zasad w sprzedaży jest tak ważne.

Po teorii przyszedł czas na praktykę. Trener razem z pracownikami przyjrzał się, jak wygląda aktualna ekspozycja straganu warzywno-owocowego, a następnie poprosił ich o wykonanie ćwiczeń w zakresie:

  • podziału towarów na grupy asortymentowe,
  • tworzenia efektu masy towarowej,
  • podziału na strefy oddziaływania, strefy ciepła/zimna.

Trenerka pokazała również pracowników, w jaki sposób zarządzać stanowiskiem, tak aby minimalizować straty: uczestnicy uczyli się dokładać towar zgodnie z zasadami FIFO, uwzględniać sezonowość, stosować promocje. Podkreśliliśmy również wagę estetyki i czystości dla podniesienia sprzedaży i mniejszych strat na stoisku.

Rezultaty doradztwa

W efekcie doradztwa uczestnicy pod kierunkiem trenera dokonali całkowitej przebudowy ekspozycji stoiska owocowo-warzywnego. Dzięki naszej wspólnej pracy pracownicy stoiska firmy Defi potrafią uzyskać „efekt obfitości”, a stragan „kipi świeżością” 🙂 Towar dostępny jest na wyciągnięcie ręki, nie ma już pustych miejsc w ekspozycji. Uczestnicy redukują straty dzięki właściwemu zarządzaniu stoiskiem i stosowaniu zasady FIFO. Poprawili również kontakt z klientem, stosując przekazane przez trenera, sprawdzone techniki sprzedażowe.

Serdecznie dziękujemy za udział w doradztwie “Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego”.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.