Doradztwo "Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego" dla firmy Defi. Owoce i warzywa, którym nie sposób się oprzeć :)
Jedną z naszych ostatnich realizacji było doradztwo “Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego”, które zrealizowaliśmy w Trzebini. Naszym klientem była firma Defi, właściciel straganu owocowo-warzywnego zlokalizowanego przy wejściu do hipermarketu Intermarche. Razem z nami pięciu pracowników tego stoiska odkrywało tajniki podnoszącej sprzedaż ekspozycji produktów świeżych.
Cele doradztwa – “Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego”
Celem doradztwa przeprowadzonego dla firmy Defi była przebudowa ekspozycji stoiska zgodnie z najnowszymi zasadami merchandisingu: przyciągająca wzrok, podnosząca sprzedaż i redukująca straty.
Przebieg doradztwa – “Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego”
W „Warto Szkolić” stawiamy na praktykę, dlatego doradztwo przeprowadziliśmy w formie warsztatów. Na początek jednak potrzebny był oczywiście krótki wstęp teoretyczny. W jego ramach uczestnicy dowiedzieli się jak poprawnie eksponować towar oraz poznali sprawdzone techniki pozyskiwania klienta. Pokrótce omówiliśmy również czym jest merchandising i dlaczego stosowanie jego zasad w sprzedaży jest tak ważne.
Po teorii przyszedł czas na praktykę. Trener razem z pracownikami przyjrzał się, jak wygląda aktualna ekspozycja straganu warzywno-owocowego, a następnie poprosił ich o wykonanie ćwiczeń w zakresie:
- podziału towarów na grupy asortymentowe,
- tworzenia efektu masy towarowej,
- podziału na strefy oddziaływania, strefy ciepła/zimna.
Trenerka pokazała również pracowników, w jaki sposób zarządzać stanowiskiem, tak aby minimalizować straty: uczestnicy uczyli się dokładać towar zgodnie z zasadami FIFO, uwzględniać sezonowość, stosować promocje. Podkreśliliśmy również wagę estetyki i czystości dla podniesienia sprzedaży i mniejszych strat na stoisku.
Rezultaty doradztwa
W efekcie doradztwa uczestnicy pod kierunkiem trenera dokonali całkowitej przebudowy ekspozycji stoiska owocowo-warzywnego. Dzięki naszej wspólnej pracy pracownicy stoiska firmy Defi potrafią uzyskać „efekt obfitości”, a stragan „kipi świeżością” 🙂 Towar dostępny jest na wyciągnięcie ręki, nie ma już pustych miejsc w ekspozycji. Uczestnicy redukują straty dzięki właściwemu zarządzaniu stoiskiem i stosowaniu zasady FIFO. Poprawili również kontakt z klientem, stosując przekazane przez trenera, sprawdzone techniki sprzedażowe.
Serdecznie dziękujemy za udział w doradztwie “Ekspozycja stoiska warzywno-owocowego”.
Trenerzy „Warto Szkolić”