Postanowienia noworoczne

Koniec starego i początek nowego roku, to dla wielu osób dobra okazja na podjęcie postanowień noworocznych i wyznaczenie konkretnych celów. Sytuację tą można przełożyć na grunt zawodowy, gdzie również wielu przedsiębiorców stawia na dobre początki, zaczynając od określenia priorytetów oraz planów biznesowych.

Często jednak zdarza się tak, że nie realizujemy celów, które sobie wcześniej założyliśmy. Jak więc planować, aby nasze założenia miały sens i możliwość ich wykonania? Otóż istnieje prosta koncepcja planowania, oparta na 5 krokach, którymi powinien się charakteryzować poprawnie sformułowany cel.

S.M.A.R.T.

Metoda S.M.A.R.T. oparta jest na zasadzie, że sformułowany cel powinien być:

Sprecyzowany – zawierający konkretny przekaz
Mierzalny – aby można było go zmierzyć, czyli liczbowo wyrazić jego realizację
Atrakcyjny – aby nie był nudny oraz wzbudzał ciekawość i chęć do działania
Realistyczny – aby był możliwy do osiągnięcia
Terminowy – aby był określony czasowo (wyznaczony czas osiągnięcia celu mobilizuje)
Przykład postanowienia noworocznego: od stycznia do kwietnia zacznę biegać 3 razy w tygodniu
po 0,5 godziny

Sprawdźmy teraz czy podany cel jest zgodny z regułą SMART:

S – czy jest sprecyzowany? – tak, bo precyzyjnie deklaruje, że chcemy biegać i poprawić swoją kondycję
M – czy jest mierzalny? – tak, gdyż ustaliliśmy, że będziemy biegać 3 razy w tygodniu po 0,5 godziny
A – czy jest atrakcyjny? – tak, ponieważ wolimy biegać, niż np. jeździć rowerem
R – czy jest realistyczny? – tak, bo bieganie 3 razy w tygodniu jest bardziej realne niż bieganie codziennie
T – czy jest terminowy? – tak, bo określiliśmy, że będziemy biegać od stycznia do kwietnia
Dzięki tej metodzie nie tylko łatwiej osiągamy wybrany cel, ale również mamy nad nim kontrolę. Można wyznaczyć sobie jakiś większy cel i rozbić go na mniejsze, po czym zacząć je realizować stosując zasadę S.M.A.R.T. Warto również wyznaczyć sobie tzw. kamienie milowe, po zdobyciu których będziemy w pełni usatysfakcjonowani i świadomi możliwości, jakie potrafimy osiągnąć.

Powinniśmy pamiętać o tym, że warto wyznaczać sobie różne cele nie tylko przy okazji noworocznych postanowień, ale także na co dzień, bądź na najbliższy czas. Regularne planowanie powinno nam „wejść w krew”, gdyż tylko dzięki niemu będziemy się rozwijać i osiągać zamierzone wyniki, bo jak ktoś kiedyś powiedział: „Cały świat usuwa się z drogi człowiekowi, który wie, dokąd zmierza”.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.