Praca w zespole międzynarodowym - bariery kulturowe, językowe, społeczne - jak sobie z tym poradzić?

Rynek pracy jest coraz bardziej globalny. W związku z tym nie tylko w wielkich korporacjach Polacy współdziałają w jednym zespole z przedstawicielami innych narodowości, a także kultur. Praca w zespole międzynarodowym jest okazją dla każdego i dlatego dobrze radzić sobie z barierami językowymi, kulturowymi, a także społecznymi.

Bariery kulturowe i społeczne – jak sobie z nimi radzić?

Menedżerowie każdego dnia stają przed wyzwaniem zarządzania ludźmi. Tym większe jest to wyzwanie w sytuacji, gdy współpracownicy, bądź też podległy personel to zespół międzynarodowy, a co za tym idzie wielokulturowy. Poza inteligencją emocjonalną konieczne jest w takim przypadku posiadanie również inteligencji międzykulturowej, czyli zdolności odczytywania, a także interpretowania różnic kulturowych.

Osoby, które pochodzą z różnych krajów i pracują w jednym zespole mogą napotykać także bariery społeczne. Dzięki nabyciu kompetencji z zakresu pracy w zespole międzynarodowym uczestnicy kursów z Warto Szkolić w bardzo krótkim czasie adaptują się do wielokulturowych zespołów, a także doskonale nimi zarządzają.

Bariery językowe w zespole międzynarodowym – jak je pokonać?

Największe możliwości daje nieprzejmowanie się prostymi błędami i nastawianie na ciągły rozwój. Praca w zespole międzynarodowym patrząc na aspekt języka, wymaga otwartości na ludzi, dystansu do siebie, a także wyrozumiałości. Wyrozumiałość powinna dotyczyć zarówno Twoich pracowników, jak i Ciebie samego. Ogromną rolę odgrywają także szkolenia z zakresu pracy w środowiskach międzynarodowych.

Najlepszym rozwiązaniem jest ustalenie przed rozpoczęciem pracy z zespołem najważniejszych kwestii związanych z:

  • warunkami pracy,
  • zadaniami poszczególnych pracowników,
  • procesami, które czekają zespół,
  • potrzebnymi zasobami.

W trakcie zebrania można także rozwiać wszelkie wątpliwości uczestników. W przypadku, gdy praca w zespole międzynarodowym odbywa się przez dłuższy okres, dobrze organizować spotkania cyklicznie.

Praca w zespole międzynarodowym – zalety

Dzięki pracy w zespole osób z różnych kultur i krajów możliwe jest uzyskanie unikalnej wiedzy i umiejętności. Dzięki pokonaniu utrudnień w komunikacji możliwe jest podniesienie poziomu inteligencji emocjonalnej, a także inteligencji międzykulturowej na jeszcze wyższy poziom.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia pomogą liderom w skutecznym zarządzaniu konfliktem w zespole?

Zarządzanie konfliktem w zespole – jakie szkolenia rozwijają kluczowe kompetencje liderów? Konflikty w pracy nie są niczym nadzwyczajnym, to naturalny efekt współpracy ludzi o różnych doświadczeniach, potrzebach i sposobach działania. Problem pojawia się wtedy, gdy lider nie potrafi odpowiednio na nie zareagować lub co gorsza  ich unika. Właściwe zarządzanie konfliktem w zespole to dziś jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich, bez której trudno mówić o budowaniu efektywnego i zdrowego środowiska pracy.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia pomagają w zarządzaniu stresem i wypaleniem zawodowym wśród liderów?

Zarządzanie stresem i wypaleniem wśród liderów – jakie szkolenia realnie wspierają kadrę zarządzającą? Stres to dziś stały element pracy liderów – i to nie tylko tych na najwyższych szczeblach. Zmieniające się warunki rynkowe, presja wyników, odpowiedzialność za ludzi i ciągłe podejmowanie decyzji powodują, że wielu menedżerów funkcjonuje na granicy przeciążenia. W takich warunkach nietrudno o spadek efektywności, napięcia w zespole czy całkowite wypalenie. Zjawisko zarządzania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia pomagają budować kulturę feedbacku w organizacji?

Dlaczego kultura feedbacku decyduje o sukcesie organizacji? – przegląd szkoleń Coraz więcej firm dostrzega, że skuteczna komunikacja wewnętrzna nie polega jedynie na przekazywaniu informacji – kluczowym elementem staje się regularny, świadomy i konstruktywny feedback. To właśnie dzięki niemu zespoły potrafią szybciej się rozwijać, unikać błędów i budować zdrowe relacje. Kultura feedbacku nie powstaje jednak sama z siebie. To efekt przemyślanych działań, konkretnych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.