Przygotowanie pracowników do wprowadzenia zmian w firmie - jak zacząć? Szkolenie z wdrożeniem zmian.


Transkrypcja

Dzień dobry. Nazywam się Paweł Głowacki. Jestem menedżerem, trenerem, coachem. Chciałbym właśnie dzisiaj porozmawiać z wami na temat zarządzania zmianą. Zmiana jest z nami od zawsze, czy tego chcemy czy nie. A myślę, że w wielu wypadkach, jak nie w większości właśnie chcemy jej unikać. Bronimy się przed nią. Szukamy sposobu, żeby nie angażować się w kolejne zmiany. Ale dlaczego? Najczęściej dlatego, że nie wiemy, z czym się ta zmiana wiąże. To jest pewnego rodzaju prosty, pierwotny lęk przed nieznanym. Jest hałas i nie wiemy, co się z tym wiąże. Czy to jest dla nas szansa, czy zagrożenie. Tak było zawsze, ale dzisiaj możemy sobie powiedzieć na to i popatrzeć na to zjawisko zupełnie inaczej. Świat zmienia się co chwilę. Jeżeli cofniecie się wstecz i popatrzycie na trzy lata wstecz, zobaczycie, jak inny był ten świat od tego, który mamy dziś. W związku z tym możemy powiedzieć tak brak zmian to tak naprawdę przyzwyczajenie i przygotowanie, a wręcz cofanie się w swoim rozwoju. Jeżeli chcemy nadążać za światem, który dzisiaj się zmienia niesamowicie szybko, musimy dokonywać co chwilę różnego rodzaju zmian. Zmian w naszym funkcjonowaniu w firmie, zmian w tym w jaki sposób komunikujemy się z klientami, w jaki sposób, jakie produkty oferujemy czy w jaki sposób funkcjonujemy w życiu. Zmiana, można by powiedzieć, jest nieodzownym elementem naszego życia. I po prostu tak już będzie. Co powinniśmy zrozumieć? Powinniśmy zrozumieć, na czym polega wprowadzanie zmian, jakie daje korzyści, ale też uwaga jakie są zagrożenia z tym związane i w jaki sposób inicjować, w jaki sposób prowadzić proces wprowadzania zmian w naszym przedsiębiorstwie. Chciałbym dzisiaj skupić się na jednym bardzo istotnym elemencie, a mianowicie na gotowości firmy do wprowadzania zmian.

Speaker1: A tak dokładnie na gotowości pracowników do wprowadzania tych zmian. To jest właśnie ten element, który powoduje, że naprawdę ogromna większość zmian wdrażanych w polskich i nie tylko polskich przedsiębiorstwach nie dochodzi do zamierzonych efektów. Dlaczego tak jest? A no właśnie dlatego, że chcielibyśmy trwać jako pracownicy w tym ułożonym świecie, zaplanowanym, który, w którym funkcjonujemy i nie rozumiemy, nie widzimy korzyści. Nikt nas o tym nie informuje, czemu mielibyśmy te usprawnienia czy te zmiany wprowadzać? Jesteśmy informowani za późno. Komunikacja dotycząca zmiany następuje zwykle w ostatnim momencie przed wdrożeniem tych zmian. Nie jesteśmy osobami zaangażowanymi, wprowadzonymi do tego, by uczestniczyć w przygotowywaniu tych zmian, by uczestniczyć na wczesnych etapach przygotowywania zmian. Więc naturalnym sposobem, który postępujemy i jest to, że wypieramy tą zmianę, że ją wręcz czasem po prostu torpeduje. A wystarczy trochę inaczej podejść z komunikacją. Wystarczy zupełnie inaczej zaangażować pracowników właśnie w proces zmiany. Wystarczy inaczej komunikować potrzebę tej zmiany. Korzyści wynikające z tej zmiany, aby z torpeduje tych osób niezaangażowanych, zamienić tych ludzi w członków zespołu projektowego, osób, które będą wspierały tą zmianę, a wręcz będą jej orędownikiem. Niewielka różnica, a znaczenie niesamowite i zupełnie inny sposób wdrażania zmian. To co robimy na szkoleniu właśnie z zarządzania zmianą to analizujemy konkretne etapy wprowadzania zmian w firmie. Przechodzimy przez wszystkie etapy komunikacji właśnie dotyczącej tej zmiany. Planujemy wszelkiego rodzaju materiały, rozmowy z pracownikami dotyczące każdej zmiany. Efekt? Efektem jest tak naprawdę przygotowanie do wprowadzania zmian. Efektem jest przygotowanie konkretnego planu wprowadzania zmiany w Twoim przedsiębiorstwie. Zapraszam serdecznie na szkolenie dotyczące zarządzania zmianą. Dziękuję.

Proponowane szkolenia na temat: Jak przygotować firmę do zmian?:

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Nie rezerwuj tego pokoju jeśli... Zdradzamy sekrety z zaplecza hotelarzy!

Transkrypcja Dzień dobry. Dzisiaj opowiem Państwu o sekretach zaplecza zaplecza hotelowego. Oczywiście. Co zrobić, żeby nie zrobić sobie krzywdy przy rezerwowanie pokoju? I teraz jesteśmy w okresie przed wakacyjnym. W związku z tym planujecie Państwo swoje podróże i podzielę się z Państwem swoim doświadczeniem. Jak zrobić rezerwację, żeby się mówiąc kolokwialnie nie naciąć? Zacznijmy od tego, że przeglądamy oczywiście opinia, opinie i zdjęcia w Internecie. I jeżeli mamy…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak prowadzić ZYSKOWNĄ RESTAURACJĘ w trudnych czasach? Paweł Gruba z Hell's Kitchen

Transkrypcja Cześć, jestem Marcin. Witamy na kanale. Warto szkolić. Moim gościem w dniu dzisiejszym jest Paweł Gruba. Witam Cię Marcinie. Witaj, Cześć. Pawła mogliście obejrzeć w poprzednim odcinku. Tam zdecydowanie więcej mogliście się dowiedzieć o Pawle czym się zajmuje i co robi. Ja krótko przedstawię Pawła, że jest ekspertem w dziedzinie gastronomii. Pomaga restauracją właścicielom w tym, by ich biznesy funkcjonowały jak najlepiej, Przynosiły…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Asertywność w pracy - Jak odmówić, gdy ktoś zleca nam dodatkową pracę, a my mamy napięty grafik?

Transkrypcja Cześć! Ja się nazywam Agnieszka Rogowska. Jestem trenerem i na co dzień zajmuję się szkoleniami związanymi ze sprzedażą i szkoleniami związanymi z zarządzaniem. Jestem trenerem praktykiem, bo na co dzień pracuję z tymi zespołami właśnie poprzez warsztaty, szkolenia, ale też coaching i staram się ich wspierać w realizacji ich zadań i celów. Natomiast to, co dzisiaj przygotowałam dla Was, to taki temat związany trochę z zarządzaniem sobą w czasie, trochę taki, żeby tą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.