Reklamacje online, a w sklepie stacjonarnym

Wraz z rozwojem nowych technologii, jak i również pojawieniem się Internetu, zmieniły się możliwości świadczenia usług oraz sprzedaży. Z jednej strony wykorzystanie Sieci daje więcej opcji, z drugiej jednak niesie z sobą pewne niebezpieczeństwa. Wiele osób do dzisiaj zastanawia się czy kupowanie online jest w pełni bezpieczne. A także czy reklamacje online zakupionego produktu będą przebiegały bez przeszkód. Postanowiliśmy zbadać ten temat.

Twarzą w twarz z klientem

Wiele osób przedkłada sklepy stacjonarne nad e-sklepy między innymi z uwagi na fakt osobistego kontaktu ze sprzedawcą. Jest on w stanie na bieżąco coś doradzić, dzięki czemu wybierzemy satysfakcjonujący nasz produkt. Dziś ten argument traci na znaczeniu, ponieważ wiele sklepów internetowych posiada live chaty, które są substytutem spotkania twarzą w twarz z obsługą sklepu. Powstaje jednak inny problem – w sklepach stacjonarnych możemy obejrzeć produkt przed zakupem i sprawdzić czy nie posiada wad. Jednak prawodawcy zadbali o to, by kupowanie przez Internet było równie bezpieczne. Tworzone są nowe regulacje prawne, które będą w stanie zabezpieczać każdą ze stron w sposób kompleksowy, czyniąc zakupy internetowe w pełni bezpiecznymi.

W ostatnim czasie powstaje coraz więcej różnego rodzaju kursów, które mają za zadanie uzmysłowić możliwości związane zarówno ze zwiększeniem sprzedaży produktów, jak i realnych opcji kontaktów z klientami w taki sposób, by każda ze stron była w pełni usatysfakcjonowana. Szkolenia mają za zadanie przedstawić sposoby komunikacji i pokazać, że działalność online ma również bardzo wiele opcji wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów, z których bardzo często osoby początkujące nie zdają sobie sprawy. Poruszana jest również tematyka tak newralgicznego obszaru, jak reklamacje.

W jaki sposób przebiegają reklamacje online?

Na proces reklamacji wpływ ma wiele czynników, a jednym z najważniejszych z nich jest czas realizacji zamówienia oraz odległość sprzedającego od kupującego. Z tego właśnie powodu od marca 2015 roku konsument ma prawo zwrócić towar w czasie do 14 dni od otrzymania go. Natomiast sprzedawca ma obowiązek zwrócić mu nie tylko koszt zakupu towaru, ale również koszt najtańszego sposobu wysyłki. Pojawia się tutaj pytanie odnośnie korzystania z przedmiotu w tym czasie, które do tej pory było niejasne. Otóż powstały przepisy, które regulują tego typu sytuacje. Mówią one o tym, że konsument ma prawo korzystania z przedmiotu, jednocześnie musi on mieć świadomość tego, że korzystanie z przedmiotu może obniżać jego wartość. A tym samym może on otrzymać mniejszą kwotę w przypadku reklamacji.

Reklamacja ma na celu danie takich możliwości, by zarówno konsument mógł poczuć się usatysfakcjonowany, jak i sprzedawca mógł mieć poczucie bezpieczeństwa. Szkolenia z zakresu reklamacji (również online) mają na celu pokazanie w jaki sposób odpowiednio przejść przez proces reklamacji. Tak aby obydwie strony były zadowolone. Jak się okazuje, nie ma tu znaczenia czy reklamujemy towar zakupiony w sklepie stacjonarnym, czy e-sklepie. Na chwilę obecną prawo chroni interesy wszystkich stron bez względu na kanał zakupu.

Zachęcamy również do lektury artykułu: „Obsługa reklamacji, czyli jak przekuć porażkę w sukces

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Komunikacja z klientem - jak rozmawiać przez telefon, by przynosić zyski dla firmy?

Komunikacja z klientem – jak rozmawiać przez telefon, by przynosić zyski dla firmy? Od przebiegu rozmowy z potencjalnym klientem zależy, czy uda się doprowadzić do jego pozyskania. Odpowiednia komunikacja to również wizytówka działalności. Przekonaj się, jak rozmawiać, aby przynieść zyski swojej firmie. Dowiedz się również, czego się wystrzegać. Szkolenie z komunikacji pozwala podnieść swoje kompetencje także w sytuacjach, gdy rozmówca początkowo jest sceptycznie nastawiony.…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej