Relacja z klientem podstawą efektywnej sprzedaży

Gorącym tematem w niemalże każdym przedsiębiorstwie jest relacja z klientem i sposoby efektywnego budowania takich relacji. Warto podkreślić fakt, że utrzymanie pozyskanego już klienta jest znacznie tańsze, aniżeli pozyskanie nowego klienta. Należy też uwzględnić fakt, iż sprzedaż obecnie nieco się zmieniła, otóż kluczem do sukcesu w sprzedaży jest osobiste zaangażowanie, wiarygodność, zaufanie i konsekwencja, a sprzedaż nie jest już procesem szybkim i bezosobowym…

Powszechnie wiadomo, że posiadanie przez firmę lojalnych klientów może być źródłem rosnących zysków, rzecz jasna za sprawą sprzedaży, a także poprzez szerzenie informacji o firmie i samych jej produktach.

Usatysfakcjonowany i zadowolony klient często rekomenduje firmę…a opinie dla potencjalnego klienta
wciąż poszukującego na rynku są nieomalże gwarancją jakości.

BUDOWANIE EFEKTYWNEJ RELACJI Z KLIENTEM – DROGA DO SUKCESU W TRZECH PUNKTACH:

Po 1. Nawiązywanie kontaktu i radzenie sobie w sytuacjach trudnych:
a) Właściwa autoprezentacja
b) Aktywne słuchanie, klaryfikacja, parafraza i odzwierciedlenie oraz prowadzenie
c) Otwarta postawa, zaufanie, akceptacja, uczciwość, partnerstwo, szczerość, konsekwencja i inne

Po 2.Rzetelna analiza potrzeb klienta i dopasowana sprzedaż:
a) Badanie potrzeb klienta i odpowiedź na nie
b) Rozpoznawanie potrzeb psychologicznych w rozmowie
c) Mapa sprzedaży – zapoznanie z postawą, wartościami, stylem życia i kontekstem
d) Zadawanie stosownych pytań precyzujących
e) Język korzyści

Po 3. Obsługa posprzedażna:
a) Segmentacja klientów: dostosowana forma kontaktu i częstotliwość
b) Przygotowanie stosownych materiałów promocyjnych, programów lojalnościowych, serwisu.

KILKA PRAWD NA ZAKOŃCZENIE:

  • RELACJA JEST BARDZO WAŻNA GDY KLIENT PIERWSZY RAZ KUPUJE TWOJE PRODUKTY I KAŻDYM NASTĘPNYM RAZEM
  • IM WYŻSZA SPRZEDAŻ TYM WAŻNIEJSZA JEST RELACJA
  • RELACJA JEST TYM WAŻNIEJSZA IM WIĘCEJ LUDZI DOŚWIADCZA EFEKTÓW I KONSEKWENCJI ZAKUPU
  • RELACJA JEST TYM WAŻNIEJSZA IM CZAS PODJĘCIA DECYZJI O ZAKUPIE DŁUŻSZY I RYZYKO WIĘKSZE

Umiejętność budowania relacji z klientami podobnie jak każdą inną kompetencję należy nieustannie rozwijać. Warto wziąć pod uwagę fakt, że sprzedaż jest dynamicznie rozwijającym się procesem i warto być “na bieżąco” z obecnymi trendami oraz technikami sprzedaży, aby być skutecznym handlowcem.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.