Relacja ze szkolenia dla SpotBrowser – Budowanie zintegrowanych strategii komunikacyjnych – czyli wszystko co trzeba wiedzieć o marketingu

Siódmego września 2018 roku byliśmy w Rzeszowie, szkoląc pracowników SpotBrowser, firmy zajmującej się wirtualnymi spacerami. SpotBrowser stworzył innowacyjny projekt, polegający na tworzeniu, popularyzacji oraz oczywiście sprzedaży tak zwanych wirtualnych spacerów dla branży nieruchomości. Jak wspomina firma, jeszcze kilka lat temu stworzenie takiego produktu było niezwykle kosztowne, a co ważniejsze nawet ukończony spacer był dalece nieidealny. Dlatego postanowili to zmienić. Była to bardzo dobra inwestycja – zwłaszcza pod kątem znalezienia niszy, jaką jest branża nieruchomości. Bowiem, każdy, kto kupuje mieszkanie bądź inną nieruchomość chciałby zobaczyć „na żywo” teren. Umożliwia to właśnie wirtualny spacer, dzięki któremu można za pomocą swojego smartfona zwiedzić daną przestrzeń.

Przełom marki

Mimo, że pomysł narodził się w 2010 roku, to dopiero 2015 rok był przełomowy dla marki. To właśnie wtedy, po licznych kursach, po pozyskaniu pierwszych klientów oraz udoskonaleniu technologii – firma dostała się do procesu akceleracyjnego. Cytując „(…) i to był prawdziwy początek. Liczne szkolenia, kursy, spotkania z fachowcami. Modelowanie biznesu trwało. To co założyliśmy na początku zmieniło się o 360 stopni. To już nie był ten sam biznes który chcieliśmy wprowadzić na rynek. Jedno pozostało niezmienne wirtualne spacery to silnik napędowy naszych działań. ” Sami byliśmy pod wrażeniem historii tej firmy, jej dynamicznego rozwoju oraz dotychczasowych osiągnięć.

Inwestycja w marketing

Dlatego naturalną koleją rzeczy stała się dla tej firmy inwestycja w marketing. Dlatego też zaufali nam, a w szczególności naszej trenerce, Kasi Zych (która prowadziła wiele szkoleń, między innymi dla marek FitnessClub24 [link] czy dla Inter Vega [link]). Jak pisaliśmy w poprzednich relacjach, Katarzyna Zych jest wyjątkową specjalistką w dziedzinie szeroko pojętego marketingu. Ma za sobą nie tylko dziesiątki tysięcy przeprowadzonych szkoleń ale także doświadczenie zawodowe. A także imponujące wykształcenie kierunkowe, dzięki czemu jej wiedza jest zdecydowanie ponadprzeciętna. Kasia była idealna osobą do przeprowadzenia tego intensywnego, jednodniowego szkolenia. A jak ono wyglądało?

Przebieg szkolenia

Wiadomo nie od dzisiaj, że reklama jest dźwignią handlu, dlatego też szkolenie marketingowe było dobrą odpowiedzią na potrzeby firmy. Jako, że produkt jest w fazie doskonalenia, działania marketingowe należy zacząć już teraz. Firma SpotBrowser doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego wybrała właśnie to szkolenie.

Jak relacjonuje nasza trenerka „Podczas szkolenia skoncentrowano się na najważniejszych zagadnieniach związanych ze stworzeniem spójnej strategii wprowadzenia produktu spółki na rynek. W kolejnych miesiącach firma zamierza bowiem rozpocząć sprzedaż usług wirtualnych spacerów online skierowanych m.in. dla branży nieruchomości. Szkolenie umożliwiło w sposób usystematyzowany uporządkować i ułożyć plan działań marki w poszczególnych kanałach: mediach społecznościowych, wyszukiwarce, blogu eksperckim na www oraz w obszarze lead management. Wszystkie elementy marketingowe zostały strategicznie powiązane.”

Szkolenie składało się z pięciu modułów:

I Moduł – Wprowadzenie do planowania strategii

II Moduł – Tworzenie strategii krok po kroku

III Moduł – Wyróżnik i pozycjonowanie marki

IV Moduł – Implementacja i ewaluacja strategii

V Moduł – Warsztat strategiczny

Dzięki temu szkoleniu, udało się wypracować kompletny zakres działań, który będzie stanowił podstawę do realizacji strategii dla marki przez kolejne 6 miesięcy. Warto wspomnieć, że uczestnicy szkolenia byli wyjątkowo aktywni i sami wskazywali zagadnienia związane z zaplanowaniem akcji triggerowanych (kampanii targetowanych na osoby odpowiednio sprofilowane pod kątem akcji wykonanych na stronie www) jako istotnego obszaru działań. Podczas szkolenia został także wspólnie zaplanowany pierwszy cykl mailingowy, będący punktem wyjścia do późniejszej automatyzacji. Jest to o tyle niezwykłe, że marketing automation w Polsce jest nadal traktowany dość nieufnie. Ale pracownicy SpotBrowser zdają sobie sprawę z jego potencjału i efektów jakie może przynieść.

Uczestnicy szkolenia to osoby wyjątkowo otwarte na nową wiedzę. Chętnie przyswajające sobie nowe umiejętności i podchodzące mocno zadaniowo do wykonywanej pracy. Jest to bardzo duży atut. Z naszego doświadczenia wynika, że tego typu uczestnicy, po szkoleniu, znacznie chętniej i szybciej wdrażają w życie wyuczone strategie czy pomysły. Co za tym idzie, szkolenie się zwraca firmie w 200%!

 

Efekt szkolenia i dalsze plany

Warto zaznaczyć, że było to pierwsze tego typu szkolenie w tej firmie. Dzięki jego realizacji nauczyliśmy pracowników jak samodzielnie planować strategię komunikacji dla marki; skuteczne pozycjonować i prowadzić markę w oparciu o wyróżnik; efektywnie realizować działań marketingowe oraz PR czy też realizować działania, które będą efektywnie wspierać realizację celów biznesowych. Uważamy, że Kasi udało się przekazać swoją wiedzę, szczególnie, że jak wspominaliśmy, uczestnicy byli wyjątkowo otwarci na kwestie poruszane przez trenerkę i sami aktywnie wskazywali na obszary marketingowe, które chcieliby rozwijać. Wierzymy, że dzięki temu szkoleniu planowane działania marketingowe przyniosą oczekiwane rezultaty.

Ale to jeszcze nie koniec!

Nasza trenerka rekomenduje dalsze działania szkoleniowe: „W dalszej perspektywie warto wybrać szkolenia z zakresu automatyzacji procesów marketingowych, komunikacji w mediach społecznościowych (z naciskiem na LinkedIn) oraz e-commerce i optymalizację działań online.” Wierzymy więc, że jeszcze będziemy mieli okazję wybrać się do Rzeszowa 🙂 Niemniej, całemu zespołowi SpotBrowser bardzo serdecznie dziękujemy za okazane zaufanie i za tak aktywną współpracę podczas szkolenia.

 

Zespół Warto Szkolić

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwój współpracy między kierownikami w firmie produkcyjnej

Rozwój współpracy między kierownikami jako kluczowy element efektywności w firmie produkcyjnej Efektywna współpraca między kierownikami to jeden z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującej firmy, szczególnie w środowisku produkcyjnym, gdzie precyzja, czas reakcji i płynność informacji mają ogromne znaczenie. Rozwój współpracy między kierownikami wpływa bezpośrednio na zdolność organizacji do realizowania strategicznych celów, optymalizowania procesów i reagowania na zmieniające się potrzeby rynkowe. W nowoczesnych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.