Rola sztucznej inteligencji w rozwoju nowoczesnych przedsiębiorstw. AI w biznesie

Rola sztucznej inteligencji w rozwoju nowoczesnych przedsiębiorstw. AI w biznesie

Sztuczna inteligencja to ostatnio gorący temat. Jedni są zachwyceni perspektywą rozwoju technologicznego, inni mają wiele obaw związanych z tą kwestią. Prawda jest taka, że nie da się zatrzymać tego, co już nastąpiło. Podobnie jak kilkadziesiąt lat temu burzę wywołało pojawienie się dostępu do Internetu, tak obecnie emocje budzi coraz częstsze wykorzystywanie AI. Dowiedz się, jak możesz wykorzystać AI w biznesie.

Automatyzacja procesów dzięki AI

W każdej branży jest pula pewnych powtarzalnych zadań. Najczęściej, aby firma mogła funkcjonować, pracownicy muszą wykonywać je każdego dnia. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw produkcyjnych, jak i branży usługowej. Takie obszary są właśnie polem do szukania automatyzacji. 

Odciążenie pracowników z konieczności wykonywania schematycznych czynności powoduje, że można zacząć pracować nad nowymi produktami czy zająć się innymi kwestiami kluczowymi dla danego biznesu. Krótko mówiąc, możesz wreszcie znaleźć czas na to, co od zawsze było spychane na dalszy plan.

Zastosowanie AI w biznesie kojarzy się często z automatyzacją produkcji. Jednak pojawienie się Chatu GPT spowodowało, że sztuczną inteligencję można też wykorzystać w pracy biurowej i obsłudze klienta.

Chat GPT to zaawansowany model językowy stworzony przez OpenAI. Korzysta on z dużej bazy danych, którą jest w stanie bardzo szybko przetworzyć. Praca z nim polega w skrócie na kierowaniu do niego określonych zapytań czy poleceń. Na tej podstawie Chat GPT generuje odpowiedź.

Narzędzie to przyda się zatem do tworzenia firmowych treści, odpowiadania na maile czy udzielania klientom prostych instrukcji. Jego wdrożenie sprawi, że Twój pracownik będzie w stanie obsłużyć więcej zapytań. To z kolei oznacza wzrost zadowolenia klientów i tym samym wzmacnia pozytywny wizerunek marki. 

Czy sztuczna inteligencja może pomóc w redukcji kosztów?

Innowacyjne rozwiązania oparte na AI pozwalają nie tylko na automatyzację, lecz także na optymalizację wydatków, jakie ponosi firma. Nie chodzi w tym o to, że sztuczna inteligencja ma zastąpić pracę człowieka. Narzędzia tego rodzaju pomagają w lepszym zrozumieniu potrzeb klientów. Dzięki nim firma może szybciej reagować na zmiany i wdrażać nowe rozwiązania. To z kolei sprawia, że budżet, jakim dysponuje, zostaje lepiej wykorzystany.

AI w biznesie przydaje się również do obsługi wewnętrznych procesów. To duże wsparcie dla działów HR. Można wykorzystać sztuczną inteligencję do szukania odpowiedzi na standardowe pytania dotyczące prawa pracy czy zasad udzielania urlopów lub do lepszego organizowania swojej pracy.

Dlatego też, decydując się na skorzystanie z możliwości, jakie daje AI, zaczniesz inaczej planować przyszłość swojej firmy. Zamiast skupiać się na bieżących problemach, zyskasz przestrzeń, aby pomyśleć o rozwoju. Szkolenie z AI dla menadżerów przybliży Ci temat wykorzystania nowych technologii w procesach biznesowych. Dowiesz się, jak wykorzystać sztuczną inteligencję i dopasować jej możliwości do profilu Twojego przedsiębiorstwa.

Czy AI wspiera kreatywność i innowacyjność?

Możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja, to nie tylko usprawnienia związane z automatyzacją i ułatwieniem obsługi klienta. To także narzędzia, które zwiększają produktywność pracowników. Wspomniany Chat GPT może np. stanowić dla nich źródło inspiracji lub pomóc w znalezieniu rozwiązania jakiegoś problemu.

Dzięki takiemu systemowi pracy łatwiej jest wdrożyć nowe produkty lub zmodyfikować istniejącą ofertę. Dzieje się tak, ponieważ to, co zajmowało do tej pory wiele czasu, może zostać zrobione dużo szybciej.

Odciążenie w wykonywaniu powtarzalnych zadań zmniejsza ryzyko popełnienia błędu. Dla Twojej firmy oznacza to mniej reklamacji i kłopotliwych procedur zwrotu towaru.

Jak rozmawiać z pracownikami o wdrożeniu AI w biznesie?

Sztuczna inteligencja to innowacja, która kusi firmy możliwością rozwoju i optymalizacją kosztów. Jednocześnie pracownicy obawiają się, że AI spowoduje masowe zwolnienia oraz wpłynie na pogorszenie się ich sytuacji zawodowej. Dlatego ważna jest rola menadżera, który potrafi odpowiednio przygotować zespół na nowy sposób działania. 

Dobrym sposobem na to, aby przełamać opór, jest zorganizowanie wewnętrznego szkolenia z AI. Na takim spotkaniu, poza zapoznaniem wszystkich z tym, jak dane narzędzie zostanie wykorzystane w firmie, warto też skupić się na korzyściach z perspektywy pracownika. Osoby, które potrafią się posługiwać nowymi technologiami, staną się w przyszłości specjalistami poszukiwanymi na rynku pracy. Dlatego firma, która wdraża takie rozwiązania, pokazuje, że stawia na rozwój zarówno biznesu, jak i osób, które go tworzą.

AI z pewnością nie jest sposobem na rozwiązanie wszystkich problemów w firmie. Może jednak pomóc w wielu kwestiach. Doświadczenie wyraźnie pokazuje, że przedsiębiorstwa otwarte na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań zawsze znajdują się o krok przed konkurencją.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.