Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
AI w Twojej firmie? Pokażemy Ci, jak wdrożyć nowe rozwiązania

Rola sztucznej inteligencji w rozwoju nowoczesnych przedsiębiorstw. AI w biznesie

Rola sztucznej inteligencji w rozwoju nowoczesnych przedsiębiorstw. AI w biznesie

Sztuczna inteligencja to ostatnio gorący temat. Jedni są zachwyceni perspektywą rozwoju technologicznego, inni mają wiele obaw związanych z tą kwestią. Prawda jest taka, że nie da się zatrzymać tego, co już nastąpiło. Podobnie jak kilkadziesiąt lat temu burzę wywołało pojawienie się dostępu do Internetu, tak obecnie emocje budzi coraz częstsze wykorzystywanie AI. Dowiedz się, jak możesz wykorzystać AI w biznesie.

Automatyzacja procesów dzięki AI

W każdej branży jest pula pewnych powtarzalnych zadań. Najczęściej, aby firma mogła funkcjonować, pracownicy muszą wykonywać je każdego dnia. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw produkcyjnych, jak i branży usługowej. Takie obszary są właśnie polem do szukania automatyzacji. 

Odciążenie pracowników z konieczności wykonywania schematycznych czynności powoduje, że można zacząć pracować nad nowymi produktami czy zająć się innymi kwestiami kluczowymi dla danego biznesu. Krótko mówiąc, możesz wreszcie znaleźć czas na to, co od zawsze było spychane na dalszy plan.

Zastosowanie AI w biznesie kojarzy się często z automatyzacją produkcji. Jednak pojawienie się Chatu GPT spowodowało, że sztuczną inteligencję można też wykorzystać w pracy biurowej i obsłudze klienta.

Chat GPT to zaawansowany model językowy stworzony przez OpenAI. Korzysta on z dużej bazy danych, którą jest w stanie bardzo szybko przetworzyć. Praca z nim polega w skrócie na kierowaniu do niego określonych zapytań czy poleceń. Na tej podstawie Chat GPT generuje odpowiedź.

Narzędzie to przyda się zatem do tworzenia firmowych treści, odpowiadania na maile czy udzielania klientom prostych instrukcji. Jego wdrożenie sprawi, że Twój pracownik będzie w stanie obsłużyć więcej zapytań. To z kolei oznacza wzrost zadowolenia klientów i tym samym wzmacnia pozytywny wizerunek marki. 

Czy sztuczna inteligencja może pomóc w redukcji kosztów?

Innowacyjne rozwiązania oparte na AI pozwalają nie tylko na automatyzację, lecz także na optymalizację wydatków, jakie ponosi firma. Nie chodzi w tym o to, że sztuczna inteligencja ma zastąpić pracę człowieka. Narzędzia tego rodzaju pomagają w lepszym zrozumieniu potrzeb klientów. Dzięki nim firma może szybciej reagować na zmiany i wdrażać nowe rozwiązania. To z kolei sprawia, że budżet, jakim dysponuje, zostaje lepiej wykorzystany.

AI w biznesie przydaje się również do obsługi wewnętrznych procesów. To duże wsparcie dla działów HR. Można wykorzystać sztuczną inteligencję do szukania odpowiedzi na standardowe pytania dotyczące prawa pracy czy zasad udzielania urlopów lub do lepszego organizowania swojej pracy.

Dlatego też, decydując się na skorzystanie z możliwości, jakie daje AI, zaczniesz inaczej planować przyszłość swojej firmy. Zamiast skupiać się na bieżących problemach, zyskasz przestrzeń, aby pomyśleć o rozwoju. Szkolenie z AI dla menadżerów przybliży Ci temat wykorzystania nowych technologii w procesach biznesowych. Dowiesz się, jak wykorzystać sztuczną inteligencję i dopasować jej możliwości do profilu Twojego przedsiębiorstwa.

Czy AI wspiera kreatywność i innowacyjność?

Możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja, to nie tylko usprawnienia związane z automatyzacją i ułatwieniem obsługi klienta. To także narzędzia, które zwiększają produktywność pracowników. Wspomniany Chat GPT może np. stanowić dla nich źródło inspiracji lub pomóc w znalezieniu rozwiązania jakiegoś problemu.

Dzięki takiemu systemowi pracy łatwiej jest wdrożyć nowe produkty lub zmodyfikować istniejącą ofertę. Dzieje się tak, ponieważ to, co zajmowało do tej pory wiele czasu, może zostać zrobione dużo szybciej.

Odciążenie w wykonywaniu powtarzalnych zadań zmniejsza ryzyko popełnienia błędu. Dla Twojej firmy oznacza to mniej reklamacji i kłopotliwych procedur zwrotu towaru.

Jak rozmawiać z pracownikami o wdrożeniu AI w biznesie?

Sztuczna inteligencja to innowacja, która kusi firmy możliwością rozwoju i optymalizacją kosztów. Jednocześnie pracownicy obawiają się, że AI spowoduje masowe zwolnienia oraz wpłynie na pogorszenie się ich sytuacji zawodowej. Dlatego ważna jest rola menadżera, który potrafi odpowiednio przygotować zespół na nowy sposób działania. 

Dobrym sposobem na to, aby przełamać opór, jest zorganizowanie wewnętrznego szkolenia ze sztucznej inteligencji. Na takim spotkaniu, poza zapoznaniem wszystkich z tym, jak dane narzędzie zostanie wykorzystane w firmie, warto też skupić się na korzyściach z perspektywy pracownika. Osoby, które potrafią się posługiwać nowymi technologiami, staną się w przyszłości specjalistami poszukiwanymi na rynku pracy. Dlatego firma, która wdraża takie rozwiązania, pokazuje, że stawia na rozwój zarówno biznesu, jak i osób, które go tworzą.

AI z pewnością nie jest sposobem na rozwiązanie wszystkich problemów w firmie. Może jednak pomóc w wielu kwestiach. Doświadczenie wyraźnie pokazuje, że przedsiębiorstwa otwarte na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań zawsze znajdują się o krok przed konkurencją.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady negocjacji w biznesie – wszystko co musisz wiedzieć

Negocjacje w biznesie – sztuka osiągania korzystnych porozumień Negocjacje w biznesie to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia skutecznych działań handlowych, zarządzania relacjami z klientami i dostawcami oraz osiągania długoterminowego sukcesu. Umiejętność negocjowania wpływa na każdy aspekt działalności firmy – od ustalania cen i warunków współpracy po budowanie strategii rozwoju i ekspansji na nowe rynki. Znajomość zasad negocjacji pozwala nie tylko osiągnąć korzystne warunki finansowe,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego z technikami sprzedaży usług – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego – fundament budowania doświadczeń w branży hotelarskiej Obsługa gościa hotelowego stanowi dziś kluczowy element sukcesu w branży hotelarskiej. Współczesny klient nie oczekuje jedynie wygodnego noclegu – jego doświadczenia zaczynają się od pierwszego kontaktu z hotelem i obejmują cały proces, od rezerwacji, przez powitanie w recepcji, aż po wykwaterowanie. Goście chcą czuć się wyjątkowi i docenieni, dlatego standardowe podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa komputera dla urzędników i pracowników sądu – relacja ze szkolenia

Obsługa komputera – kluczowa umiejętność w pracy urzędnika sądowego W dzisiejszych czasach obsługa komputera to nieodzowna umiejętność w każdej dziedzinie zawodowej. Szczególnie w pracy urzędników i pracowników sądów, gdzie precyzja, bezpieczeństwo danych i umiejętność korzystania z zaawansowanych narzędzi cyfrowych mają kluczowe znaczenie, kompetencje w zakresie obsługi komputera stają się podstawą efektywnej pracy. Nowoczesne technologie, zwłaszcza sztuczna inteligencja wspierają pracowników…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.