Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Sieć sklepów spożywczych Sklep Polski zastanawiając się jak zwiększyć sprzedaż w swoich sklepach, postawiła na szkolenia z logiem „Warto Szkolić”. Po wstępnej analizie wiedzieliśmy już, że to, co z pewnością można zrobić, to wdrożyć w szerszym zakresie działania merchandisingowe.

W spotkaniu wzięli udział koordynatorzy odpowiadający za kontakt z poszczególnymi sklepami sieci (franczyza i własne sklepy marki) oraz dyrektor firmy Sklep Polski.

Cele szkolenia

Pojawiła się potrzeba, aby koordynatorzy, którzy odpowiadają za kontakt z poszczególnymi sklepami, dowiedzieli się, czym jest merchandising. A także na co zwracać uwagę w jego kontekście. Kolejnym celem było zdobycie umiejętności odpowiedniego argumentowania proponowanych przez siebie zmian w zakresie merchandisingu. Tak aby przekonać właścicieli franczyzowanych sklepów do proponowanych zmian.

Przebieg szkolenia

Wiedzę, którą zdobyli uczestnicy w trakcie spotkania, można podsumować w trzech głównych punktach:

1. MERCHANDISING: czym się zajmuje, jak projektować przestrzeń sklepową zgodnie z jego zasadami.

2. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KLIENTA W SKLEPIE: zachowania konsumenckie: przy kasie, przy półce, co skłania klienta do zakupów, ścieżka zakupowa, jaka różnica pomiędzy zakupem zza lady i samoobsługową.

3. SKUTECZNE WDRAŻANIE ROZWIĄZAŃ MERCHANDISING: jak przekonać właścicieli sklepów franczyzowych do wprowadzania zmian, jak argumentować i jak prowadzić rozmowę.

 

Wyżej wymienione informacje były wstępem do ćwiczeń praktycznych. Uczestnicy samodzielnie rozrysowali typowe ścieżki zakupowe klientów sieci Sklep Polski oraz drzewa konsumenckie. Oznaczyli również strefy niskiej i wysokiej sprzedaży w sklepie, tzw. zimne i gorące strefy. To ćwiczenie praktyczne pozwoliło koordynatorom na osiągnięcie jednego z głównych celów szkolenia. A mianowicie na zwiększenie efektywności rozstawienia produktów w sklepach. Uczestnicy na opracowanych przez siebie schematach:

  • wyznaczyli pod okiem trenera m. in. najdogodniejsze miejsca ekspozycji produktów promocyjnych,
  • rozrysowali aktualne schematy poruszania się konsumenta Sklepu Polskiego, by na koniec wspólnie z trenerem zaprojektować układ półek pozwalający na osiągnięcie pożądanej ścieżki zakupowej klienta.

Na koniec spotkania podsumowaliśmy szkolenie, omówiliśmy ścieżki klienta i ćwiczyliśmy argumentację proponowanego układu towarów w przestrzeni sklepowej.

Efekty szkolenia

Uczestnicy dowiedzieli się wiele na temat merchandisingu i czegoś, co może być elementem dodatkowym zakresu obowiązków koordynatora: oprócz rozmowy, kontrolowania, czy budowy relacji, koordynator może również pełnić funkcję doradczą. Dzieląc  się swoją wiedzą z zakresu merchandisingu, może pomagać budować lepszą sprzedaż w sklepach.

W ramach uzupełnienia do przeprowadzonego szkolenia sugerujemy wizyty trenera Warto Szkolić w konkretnych placówkach sprzedażowych Sklep Polski, takie jak realizowaliśmy np. dla sieci Społem, czy KDSH. Pozwolą one na ewentualną korektę wprowadzonych zmian. Bardziej zindywidualizowane wdrożenie zasad merchandisingu, dostosowane do układu przestrzennego i ścieżek zakupowych klientów już w konkretnych obiektach.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w wodociągach – relacja ze szkolenia

Rola skutecznego kierownika w wodociągach Zarządzanie zespołem oraz infrastrukturą w branży wodociągowej to ogromne wyzwanie, które wymaga zarówno umiejętności przywódczych, jak i technicznej wiedzy. Wodociągi to sektor o strategicznym znaczeniu, w którym skuteczny kierownik w wodociągach odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu niezawodności dostaw wody, optymalizacji procesów oraz bezpieczeństwa pracy. Właściwe podejście do zarządzania, umiejętność komunikacji i efektywne planowanie to fundamenty sukcesu na tym stanowisku. Z myślą…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Reagowanie na emocje klientów w branży bezpieczeństwa pożarowego – relacja ze szkolenia

Znaczenie umiejętnego reagowania na emocje klientów W branży bezpieczeństwa pożarowego kluczowe jest nie tylko zapewnienie najwyższej jakości usług i produktów, ale także umiejętność pracy z klientami, którzy często doświadczają silnych emocji. Strach przed pożarem, niepewność co do skuteczności systemów przeciwpożarowych czy stres związany z przepisami i normami to codzienność w tej dziedzinie. Emocje klientów odgrywają fundamentalną rolę w budowaniu relacji biznesowych, dlatego niezbędne…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady i logistyka w transporcie międzynarodowymi krajowym w firmie transportowej - relacja ze szkolenia

Logistyka w transporcie – kluczowy element sukcesu branży transportowej Logistyka w transporcie odgrywa kluczową rolę w sprawnym funkcjonowaniu przewozów zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym. Bez odpowiedniego planowania, znajomości przepisów oraz skutecznej organizacji przewozów trudno osiągnąć wysoką efektywność i minimalizować ryzyko opóźnień czy nieprzewidzianych kosztów. Logistyka w transporcie to nie tylko planowanie tras i zarządzanie flotą, ale również przestrzeganie przepisów, dbanie o bezpieczeństwo przewożonych ładunków…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.