Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Sieć sklepów spożywczych Sklep Polski zastanawiając się jak zwiększyć sprzedaż w swoich sklepach, postawiła na szkolenia z logiem „Warto Szkolić”. Po wstępnej analizie wiedzieliśmy już, że to, co z pewnością można zrobić, to wdrożyć w szerszym zakresie działania merchandisingowe.

W spotkaniu wzięli udział koordynatorzy odpowiadający za kontakt z poszczególnymi sklepami sieci (franczyza i własne sklepy marki) oraz dyrektor firmy Sklep Polski.

Cele szkolenia

Pojawiła się potrzeba, aby koordynatorzy, którzy odpowiadają za kontakt z poszczególnymi sklepami, dowiedzieli się, czym jest merchandising. A także na co zwracać uwagę w jego kontekście. Kolejnym celem było zdobycie umiejętności odpowiedniego argumentowania proponowanych przez siebie zmian w zakresie merchandisingu. Tak aby przekonać właścicieli franczyzowanych sklepów do proponowanych zmian.

Przebieg szkolenia

Wiedzę, którą zdobyli uczestnicy w trakcie spotkania, można podsumować w trzech głównych punktach:

1. MERCHANDISING: czym się zajmuje, jak projektować przestrzeń sklepową zgodnie z jego zasadami.

2. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KLIENTA W SKLEPIE: zachowania konsumenckie: przy kasie, przy półce, co skłania klienta do zakupów, ścieżka zakupowa, jaka różnica pomiędzy zakupem zza lady i samoobsługową.

3. SKUTECZNE WDRAŻANIE ROZWIĄZAŃ MERCHANDISING: jak przekonać właścicieli sklepów franczyzowych do wprowadzania zmian, jak argumentować i jak prowadzić rozmowę.

 

Wyżej wymienione informacje były wstępem do ćwiczeń praktycznych. Uczestnicy samodzielnie rozrysowali typowe ścieżki zakupowe klientów sieci Sklep Polski oraz drzewa konsumenckie. Oznaczyli również strefy niskiej i wysokiej sprzedaży w sklepie, tzw. zimne i gorące strefy. To ćwiczenie praktyczne pozwoliło koordynatorom na osiągnięcie jednego z głównych celów szkolenia. A mianowicie na zwiększenie efektywności rozstawienia produktów w sklepach. Uczestnicy na opracowanych przez siebie schematach:

  • wyznaczyli pod okiem trenera m. in. najdogodniejsze miejsca ekspozycji produktów promocyjnych,
  • rozrysowali aktualne schematy poruszania się konsumenta Sklepu Polskiego, by na koniec wspólnie z trenerem zaprojektować układ półek pozwalający na osiągnięcie pożądanej ścieżki zakupowej klienta.

Na koniec spotkania podsumowaliśmy szkolenie, omówiliśmy ścieżki klienta i ćwiczyliśmy argumentację proponowanego układu towarów w przestrzeni sklepowej.

Efekty szkolenia

Uczestnicy dowiedzieli się wiele na temat merchandisingu i czegoś, co może być elementem dodatkowym zakresu obowiązków koordynatora: oprócz rozmowy, kontrolowania, czy budowy relacji, koordynator może również pełnić funkcję doradczą. Dzieląc  się swoją wiedzą z zakresu merchandisingu, może pomagać budować lepszą sprzedaż w sklepach.

W ramach uzupełnienia do przeprowadzonego szkolenia sugerujemy wizyty trenera Warto Szkolić w konkretnych placówkach sprzedażowych Sklep Polski, takie jak realizowaliśmy np. dla sieci Społem, czy KDSH. Pozwolą one na ewentualną korektę wprowadzonych zmian. Bardziej zindywidualizowane wdrożenie zasad merchandisingu, dostosowane do układu przestrzennego i ścieżek zakupowych klientów już w konkretnych obiektach.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczna komunikacja i sprzedaż w sklepie meblowym – relacja ze szkolenia

Dlaczego komunikacja w sklepie meblowym jest kluczem do sukcesu Zakup mebli to dla większości klientów decyzja o dużym znaczeniu, angażująca zarówno emocjonalnie, jak i finansowo. Rzadko kiedy jest to impulsywny wybór, to raczej przemyślany proces, którego celem jest stworzenie komfortowej i funkcjonalnej przestrzeni na lata. Właśnie dlatego rola sprzedawcy wykracza daleko poza bycie zwykłym informatorem o produkcie. Klient poszukuje partnera i doradcy, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.