Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Sieć sklepów spożywczych Sklep Polski zastanawiając się jak zwiększyć sprzedaż w swoich sklepach, postawiła na szkolenia z logiem „Warto Szkolić”. Po wstępnej analizie wiedzieliśmy już, że to, co z pewnością można zrobić, to wdrożyć w szerszym zakresie działania merchandisingowe.

W spotkaniu wzięli udział koordynatorzy odpowiadający za kontakt z poszczególnymi sklepami sieci (franczyza i własne sklepy marki) oraz dyrektor firmy Sklep Polski.

Cele szkolenia

Pojawiła się potrzeba, aby koordynatorzy, którzy odpowiadają za kontakt z poszczególnymi sklepami, dowiedzieli się, czym jest merchandising. A także na co zwracać uwagę w jego kontekście. Kolejnym celem było zdobycie umiejętności odpowiedniego argumentowania proponowanych przez siebie zmian w zakresie merchandisingu. Tak aby przekonać właścicieli franczyzowanych sklepów do proponowanych zmian.

Przebieg szkolenia

Wiedzę, którą zdobyli uczestnicy w trakcie spotkania, można podsumować w trzech głównych punktach:

1. MERCHANDISING: czym się zajmuje, jak projektować przestrzeń sklepową zgodnie z jego zasadami.

2. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KLIENTA W SKLEPIE: zachowania konsumenckie: przy kasie, przy półce, co skłania klienta do zakupów, ścieżka zakupowa, jaka różnica pomiędzy zakupem zza lady i samoobsługową.

3. SKUTECZNE WDRAŻANIE ROZWIĄZAŃ MERCHANDISING: jak przekonać właścicieli sklepów franczyzowych do wprowadzania zmian, jak argumentować i jak prowadzić rozmowę.

 

Wyżej wymienione informacje były wstępem do ćwiczeń praktycznych. Uczestnicy samodzielnie rozrysowali typowe ścieżki zakupowe klientów sieci Sklep Polski oraz drzewa konsumenckie. Oznaczyli również strefy niskiej i wysokiej sprzedaży w sklepie, tzw. zimne i gorące strefy. To ćwiczenie praktyczne pozwoliło koordynatorom na osiągnięcie jednego z głównych celów szkolenia. A mianowicie na zwiększenie efektywności rozstawienia produktów w sklepach. Uczestnicy na opracowanych przez siebie schematach:

  • wyznaczyli pod okiem trenera m. in. najdogodniejsze miejsca ekspozycji produktów promocyjnych,
  • rozrysowali aktualne schematy poruszania się konsumenta Sklepu Polskiego, by na koniec wspólnie z trenerem zaprojektować układ półek pozwalający na osiągnięcie pożądanej ścieżki zakupowej klienta.

Na koniec spotkania podsumowaliśmy szkolenie, omówiliśmy ścieżki klienta i ćwiczyliśmy argumentację proponowanego układu towarów w przestrzeni sklepowej.

Efekty szkolenia

Uczestnicy dowiedzieli się wiele na temat merchandisingu i czegoś, co może być elementem dodatkowym zakresu obowiązków koordynatora: oprócz rozmowy, kontrolowania, czy budowy relacji, koordynator może również pełnić funkcję doradczą. Dzieląc  się swoją wiedzą z zakresu merchandisingu, może pomagać budować lepszą sprzedaż w sklepach.

W ramach uzupełnienia do przeprowadzonego szkolenia sugerujemy wizyty trenera Warto Szkolić w konkretnych placówkach sprzedażowych Sklep Polski, takie jak realizowaliśmy np. dla sieci Społem, czy KDSH. Pozwolą one na ewentualną korektę wprowadzonych zmian. Bardziej zindywidualizowane wdrożenie zasad merchandisingu, dostosowane do układu przestrzennego i ścieżek zakupowych klientów już w konkretnych obiektach.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.