Samoobrona i pierwsza pomoc, czyli szkolenia dla firmy Grupa Wena Sp. z o.o

W maju i w czerwcu nasza firma realizowała projekt dla firmy Grupa Wena Sp. z o.o. Projekt składał się z dwóch części pierwsza dotyczyła zakresu udzielania pierwszej pomocy, a druga zakresu samoobrony.

Pierwsza pomoc – szkolenia dla pracowników Grupy Wena

Warsztaty z zakresu pierwszej pomocy przeprowadziła nauczyciel dyplomowana edukacji dla bezpieczeństwa, wychowania fizycznego oraz  Anna Szczepańska. Podczas zajęć specjalistka korzystała z 16 lat doświadczenia zawodowego, by w skuteczny sposób przekazać wiedzę z zasad udzielania pierwszej pomocy.

Pierwsze spotkanie rozpoczęło się 4 czerwca 2021 roku punktualnie o  godzinie 10. Pierwszy moduł związany był z aspektami prawnymi pierwszej pomocy i podstawami prawnymi systemu ratownictwa medycznego w Polsce. Moduł I poruszał również zagadnienia dotyczące podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas udzielania pierwszej pomocy. W trakcie drugiej części zajęć (modułu II) uczestnicy poznali zasady związane z zabezpieczaniem miejsca zdarzenia, wykonywali ćwiczenia z zakresu resuscytacji krążeniowo-oddechowej dorosłego, dziecka i niemowlęcia.

Dzień później odbyło się drugie szkolenie z zakresu pierwszej pomocy. Dzień drugi to  zagadnienia i ćwiczenia związane z taką tematyką jak:

  • zasady i sposoby postępowania w czasie epilepsji, NZK, omdleń, cukrzycy, zawału mięśnia sercowego, udaru mózgu;
  • urazy mechaniczne (krwotoki, złamania);
  • urazy termiczne (poparzenia i odmrożenia);
  • ukąszenia przez owady.

Uczestnicy szkolenia zostali poinstruowani, w jaki sposób używać defibrylatora AED. Zdobyli również wiedzę dotyczącą tego, jak postępować w przypadku wstrząsu anafilaktycznego oraz bezpiecznie przemieszczać poszkodowanych jednoosobowo lub w grupie.

Szkolenie zakończyło się egzaminem sprawdzającym poziom wiedzy kursantów.

Sztuki walki – nowe techniki skutecznej samoobrony

Szkolenie z technik samoobrony odbyło się 13 i 20 czerwca 2021 roku. Uczestnicy spotkań zdobyli wiedzę pozwalającą im na obronę oraz podjęcie walki w sytuacji bezpośredniego ataku. Szkolenia składały się z kilku modułów. Moduł I dotyczył kwestii postawy i poruszania się w walce. Prowadzący przedstawił pozycję z gardą i wyjaśnił uniwersalność jej zastosowania podczas walki. Na szkoleniu omówiono również rodzaje aktywnych postaw do podjęcia interwencji.

Podczas drugiego modułu omówiono techniki wyprowadzania uderzeń, kopnięć oraz sposoby ich blokowania. Moduł III poświęcony był chwytom transportowym związanym z mechanizmami tworzenia podstawowych dźwigni, metodami podejścia do przeciwnika oraz uchwyceniem jego ramienia do dźwigni. Moduł IV – i zarazem ostatni – dotyczył technik uwalniania się z chwytów, obchwytów i duszeń.

Celem szkolenia było nie tylko nabycie umiejętności związanych z obroną, ale również uwolnienie się od strachu podczas ataku. Psychiczna zależność pomiędzy sprawcą ataku a ofiarą może sparaliżować nawet najbardziej wysportowaną osobę. Dlatego warto brać udział w tego typu szkoleniach, by odseparować się od poczucia lęku i niepewności, a zamiast tego uruchomić mechanizmy, które pozwolą na skuteczną samoobronę w sytuacji zagrożenia. Tego typu szkolenia to nie tylko szansa na nauczenie się fizycznych chwytów, które pozwolą obronić się przed atakiem, ale również metoda na wzmacnianie pewności siebie oraz podnoszenie poczucia własnej wartości.

Zajęcia z zakresu technik samoobrony przeprowadził licencjonowany instruktor oraz trener wielu zawodników zdobywających niejednokrotnie podium Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Europy, Damian Lamkowski.

Podczas cyklów szkoleniowych zastosowano metodę wykładu, pokazu i burzy mózgów, co świadczy o urozmaiconej formie zajęć.

Podsumowanie

Dzięki merytorycznym szkoleniom pracownicy firmy Grupa Wena Sp. z o.o. nauczyli się reagować w przypadku bezpośredniego zagrożenia zdrowia poprzez skuteczne udzielanie pierwszej pomocy. Poznali również techniki samoobrony, które zwiększą ich poczucie bezpieczeństwa w życiu zawodowym, jak i codziennym.

Szkolenia z pierwszej pomocy oraz z technik samoobrony to przykłady wartościowych projektów, które przeprowadza firma „Warto szkolić”. Nasi trenerzy to osoby, które korzystając ze swoich indywidualnych zasobów osobowościowych oraz kilkunastoletniego doświadczenia zawodowego wyróżniają się wysokim poziomem merytorycznym oraz kompetencjami miękkimi, umożliwiającymi podjęcie im współpracy z ludźmi z różnych środowisk i grup zawodowych. Szkolenia to praca z ludźmi, każdy z nas ma inne potrzeby. Dlatego firma „Warto szkolić” dba o to, by szkoleniowcy oprócz przekazywania wartościowych treści, budowali także pozytywną atmosferę i zaangażowanie podczas tego typu zajęć. Każde szkolenie jest dla naszych specjalistów spotkaniem z drugim człowiekiem, gdzie każdy uczestnik ma szansę zabrać głos oraz podzielić się własnymi doświadczeniami.

Projekt dla firmy Grupa Wena Sp. z o.o. został zrealizowany przy pomocy dofinansowania pozyskanego z programu Podmiotowe Systemy Finansowania z Bazy Usług Rozwojowych.

Zachęcamy do kontaktu z p. Marzeną Jaworską – Doradcą Klienta Biznesowego pod numerem telefonu: +48 577 720 977 lub pod adresem e-mail: marzena.jaworska@wartoszkolic.pl.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej - relacja ze szkolenia

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej to kluczowy element, który może znacząco wpłynąć na zwiększenie przychodów oraz poprawę satysfakcji klientów. Nasza firma została poproszona przez jedną z restauracji o przeprowadzenie szkolenia w tym zakresie. Restauracja, dążąc do podniesienia standardów obsługi i maksymalizacji zysków, zdecydowała się na współpracę z nami, aby ich personel mógł zdobyć nowe umiejętności i doskonalić swoje techniki sprzedażowe. Szkolenie, prowadzone przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa klienta zwiększająca sprzedaż w sklepie spożywczym - relacja ze szkolenia

Obsługa klienta w sklepie spożywczym odgrywa kluczową rolę w budowaniu lojalności klientów i zwiększaniu sprzedaży. Profesjonalne podejście do obsługi klienta może znacząco wpływać na pozytywne doświadczenia zakupowe, co przekłada się na większą satysfakcję klientów i ich chęć do powrotu. Nasza firma została poproszona o przeprowadzenie szkolenia dla pracowników jednego ze sklepów spożywczych, które miało na celu poprawę jakości obsługi klienta i zwiększenie sprzedaży. Szkolenie prowadziła nasza…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Negocjacje zakupowe i umiejętności kupieckie w firmie produkcyjnej - relacja ze szkolenia

Negocjacje zakupowe stanowią fundament skutecznego zarządzania w firmach produkcyjnych. Umiejętność prowadzenia efektywnych rozmów z dostawcami, analiza kosztów oraz budowanie długoterminowych relacji biznesowych to kluczowe elementy, które mogą znacząco wpłynąć na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na zaawansowane umiejętności kupieckie, nasza firma została poproszona o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia dla jednej z firm produkcyjnych. Szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby dostarczyć…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.