Social media w komunikacji, promocji i organizacji przemysłów kreatywnych

Komunikacja internetowa to obecnie najważniejsza forma promocji i prowadzenia dialogu z potencjalnymi lub obecnymi klientami. W ramach tego natomiast najważniejszą rolę ogrywają social media. Facebook, Youtube, Twitter, Instagram – w jaki sposób skutecznie z nich korzystać?

Social media, czyli co?

Social media to po prostu wszelkiego rodzaju komunikatory i inne mobilne technologie, pozwalające na nawiązanie kontaktu z innymi ludźmi. Media społecznościowe mogą mieć różne formy i odmiany, ale w obecnym świecie marketingu największą siłę mają cztery serwisy – Facebook, Youtube, Twitter i Instagram. Pierwszy z nich, odnoszący największe sukcesy, powstał w 2004 roku. Dzisiaj korzysta z niego około trzech miliardów użytkowników, a Mark Zuckerberg (jego twórca) jest jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Facebook umożliwia dzielenie się poprzez serwis różnymi informacjami, zdjęciami, filmami. Angażuje on przy tym publiczność, która może komentować wrzucane posty, “lajkować” oraz reagować na wiele innych sposobów, wyrażając swoją aprobatę lub dezaprobatę.

Z kolei Youtube stworzony w 2005 r. przez Jawed’a Karim’a, Chad’a Hurley’a i Steve’a Chen’a nastawiony jest na obraz audiowizualny. Tam obejrzymy zarówno amatorskie, jak i profesjonalne filmy i teledyski. Instagram jest już nieco młodszym medium, bo z 2010 r. Niby stanowi zwykły serwis do prezentowania zdjęć, ale swój sukces zawdzięcza atrakcyjnym dodatkom – możliwości edycji zdjęć i filmów, stosowania do nich różnych filtrów cyfrowych, udostępnianie ich w innych serwisach społecznościowych, a do tego wszystko uzupełnione jest atrakcyjną szatą graficzną, imitującą zdjęcia z aparatów analogowych. Twitter’a natomiast (działający od 2006 roku) szczególnie upodobali sobie ludzie ze świata polityki i biznesu. To medium pozwala na wymianę wiadomości, krótkich informacji. W ten sposób politycy niejednokrotnie publikują swoje oświadczenia, zajmują stanowiska w istotnych sprawach państwowych, manifestują swoją przynależność do tej lub innej partii.

Które medium wybrać?

Jeżeli zastanawiasz się, które medium będzie najlepsze w prowadzeniu kampanii marketingowej – odpowiedź brzmi – wszystkie! Medialny ekosystem obejmuje wszystkie media społecznościowe na raz. Stworzenie zatem spójnej, kompleksowej strategii działania, w obrębie wszystkich dostępnych serwisów, jest kluczem do sukcesu. Przy czym musisz uświadomić sobie, że budowanie ekosystemu social media to złożony proces. Z jednej strony skuteczny research, tworzenie contentu, odpowiednia dystrybucja treści, z drugiej strony natomiast wykonywanie pomiaru rezultatów w celu oceny skuteczności podejmowanych działań.

Szkolenia z zakresu social media

Prowadzone przez naszych specjalistów szkolenia obejmują przegląd najważniejszych trendów i najpopularniejszych mediów społecznościowych. Uczestnicy kursu poznają kluczowe mechanizmy i serwisy. Odpowiadamy między innymi na pytania: jakie są aktualne realia social media w Polsce, w jaki sposób zbudować elementarny ekosystem mediów społecznościowych, aby dobrze wykorzystać ich potencjał, w jaki sposób zainicjować komunikację w social media oraz jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić kampanie marketingowe. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas!

Przykładowe program szkoleń z zakresu social media:

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.