Sprawdzamy partnerów dla dla jednej ze spółek Rynku Hurtowego – dzisiaj audyt sklepu prawie idealnego!

W 2017 roku przeprowadzaliśmy dla rynku hurtowego dla jednej ze spółek Rynku Hurtowego, audyty dziewięciu sklepów, z którymi firma chciałaby nawiązać współpracę. Dzisiaj oceniamy szósty sklep z kolei. Więcej informacji o konstrukcji i założeniach audytu znajdziecie Państwo w pierwszym artykule z cyklu, czyli tutaj.

Ocena sklepu

(+) Dział kas – super, super i jeszcze raz super! Za wygląd działu kas przyznajemy maksymalną liczbę punktów.
(+) Asortyment – bardzo szeroki, podtytuł sklepu „owoce i warzywa świata” dobrze oddaje bogatą zawartość półek sklepowych.
(+) Duże okna zapewniająca dobry dopływ światła dziennego  – w sklepie z produktami spożywczymi odpowiednie oświetlenie to ważna sprawa – dzięki niemu potęgujemy wrażenie świeżości naszych produktów i nie pozostawiamy wątpliwości, że są one przechowywane w higienicznych warunkach.
(-) Czystość, schludność sklepu – minus za pajęczynę pełną owadów i brudną, uszkodzoną podłogę.

Ocena właściciela

(+) Właściciel osobiście jeździ po towar, dzięki czemu zapewniona jest najwyższa jakość produktów.
(+) Dostawy realizowane są codziennie.

Porównanie z konkurencją

Sklep poddany audytowi posiada w swoim najbliższym otoczeniu kilka konkurencyjnych punktów sprzedaży (trzy sklepy w odległości do dwustu metrów). Największym rywalem jest wielkopowierzchniowa Biedronka, pomimo ponad kilometrowego oddalenia. Sklep jednak z konkurencją radzi sobie bardzo dobrze, stawiając na świeżość i posiadając największy asortyment produktów. 

Co trzeba naprawić?

1. Dodać ceny do produktów i zastosować profesjonalne cenówki – wiele towarów nie posiada oznaczeń cenowych, a te które je mają wyglądają nieestetycznie i nieprofesjonalnie. Zalecamy użycie cenówek drukowanych, włożonych w trwałą, plastikową listwę.

2. Umieścić wszystkie produkty w estetycznych pojemnikach.3. Poprawić jakość obsługi w sklepie, w szczególności poprzez szkolenie z zakresu merchandisingu i obsługi, a także poprzez wprowadzenie SOK – Standardu Obsługi Klienta. Poprawa konieczna zarówno na dziale owocowo-warzywnym, jak i przy kasie – w obu przypadkach pracownicy uzyskali jedynie 40% maksymalnej oceny.

Co dokładnie trzeba poprawić w ramach obsługi klienta? Lista podsumowująca poniżej:

  • Powitanie i pożegnanie klientów.
  • Używanie zwrotów grzecznościowych podczas kontaktu z klientem (prosze, dziękuję) oraz uśmiech na twarzy – demonstrowanie życzliwego nastawienia do obsługiwanej osoby.
  • Wprowadzenie jednolitych strojów firmowych dla pracowników sklepu (obecnie odzież własna, która obniża wrażenie schludności i profesjonalizmu firmy).
  • Merchandising: zawsze zadać pytanie: “Podać coś jeszcze?”, zachęcające do dalszych zakupów.

4. Audytorzy firmy “Warto Szkolić” rekomendują również wzmocnienie działań marketingowych, które obecnie znaczącą odstają od tych realizowanych przez konkurencję. Mocniejszy nacisk na marketing jest również konieczny ze względu na fakt wysokich cen w sklepie.

Co trzeba naprawić? Rekomendacje

Poddany audytowi sklep jest bardzo dobrze prowadzony i nie wymaga dużych inwestycji ze strony spółki. Konieczne wydatki związane są głównie z działaniami marketingowymi: dostarczenie reklamówek i toreb z logiem spółki. Dodatkowo potrzebna jest wymiana cenówek towarów w całym sklepie na trwalsze i estetyczniejsze.

Konieczne będzie również przeszkolenie pracowników sklepu z zakresu merchandisingu i obsługi klienta – widać wyraźne braki w wiedzy w tym zakresie.

Opinia ekspertów

Na podstawie przeprowadzonego audytu stwierdzamy, że sklep ma duży potencjał do nawiązania udanej współpracy partnerskiej. Biorąc np. pod uwagę wielkość asortymentu, na 42 podstawowe produkty owocowo-warzywne zawarte w naszej liście audytowej, w sprzedaży było ich aż 41, co w porównaniu z innymi sklepami poddanymi badaniu stanowi bardzo dobry wynik. Ta sama opinia dotyczy jakości towaru –  był świeży i nieuszkodzony, a należy zauważyć, że owoce i warzywa to towar wyjątkowo delikatny, wrażliwy na uszkodzenia i krótko zachowujący pierwotną jakość. Fakt ten świadczy o wyjątkowej dbałości o produkt właściciela sklepu.

Decyzja o rozpoczęciu współpracy powinna jednak zostać wstrzymana  do czasu wdrożenia rekomendowanych przez nas działań, a w szczególności rozszerzenia działań marketingowych sklepu oraz poprawy jakości obsługi klienta.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.