Sukcesy zespołu rozproszonego

Model zespołu rozproszonego w ostatnim czasie zyskuje ogromną popularność, zwłaszcza w firmach, działających w branży IT oraz szeroko rozumianego marketingu. Odkryto bowiem, że ta nowatorska metoda współpracy jest niezwykle skuteczna. Realizowane projekty powstają szybciej, a ich rezultaty mają zdecydowanie wyższą jakość i są lepiej oceniane przez klientów. Na czym polega sukces zespołu rozproszonego? Dlaczego ta metoda jest taka skuteczna?

Łatwy dobór specjalistów

Największą zaletą zespołu rozproszonego jest to, że oferując zdalną współpracę, z dowolnego miejsca na świecie, łatwiej jest znaleźć specjalistów w tej, konkretnej dziedzinie. Obecnie na rynku mamy do czynienia z niedoborami kadry pracowniczej. Ludzie, którzy zajmują się bardzo rzadkimi, specyficznymi dziedzinami, są wręcz rozrywani przez pracodawców. Tymczasem poszerzając obszar poszukiwań, wychodząc z ofertą poza obręb własnego miasta, kraju, a może i nawet kontynentu, otrzymujemy zdecydowanie większe możliwości.

Większa pula doświadczeń i kreatywności

Dodatkowo konstrukcja zespołu rozproszonego pomaga rozszerzać horyzonty. Specjaliści z innych miast, krajów korzystają z innego rodzaju doświadczeń. Być może tam, schemat pracy wygląda zupełnie inaczej. Być może udałoby się zastosować go w warunkach polskiego projektu, skierowanego do polskich odbiorców. Taka forma może się okazać bardziej innowacyjna i wyróżniająca, a przecież o to właśnie chodzi w biznesie.

Zmiana pokoleniowa

Praca w zespole rozproszonym najczęściej łączy osoby o podobnym profilu zainteresowań i upodobań, jeśli chodzi o kwestię organizacji pracy. To raczej nie jest zajęcie dla osób z trudem radzących sobie z nowinkami technicznymi i z obsługą komputera. Zespoły rozproszone zrzeszają osoby, które świetnie radzą sobie w wirtualnym świecie. A to dobrze! Bo oznacza to swoistą zmianę pokoleniową i świeże spojrzenie na realizowane zadania.

Jasna definicja celów

Poza tym efektywnie działający zespół rozproszony ma precyzyjnie, dokładnie określone cele działania. Dzięki takiemu schematowi działania, gdy już na wstępie prac znamy wszystkie warunki organizacyjne i nic nas w przyszłości w tym zakresie nie zaskoczy, pracujemy dokładniej, skuteczniej, szybciej osiągamy zamierzony sukces.

Lepsza motywacja

Wśród pracowników, pracujących w zespole rozproszonym, zaobserwowano również większe zaangażowanie w wykonywanie zadań. Pracownicy, którzy z jednej strony mają nad sobą silnego, jasno precyzującego swoje myśli szefa, ale z drugiej strony mają dużą swobodę działania, mogąc w dowolny sposób organizować sobie pracę, wykonują swoje zadania znacznie efektywniej niż w tradycyjnym modelu współpracy.

Szkolenia Warto Szkolić

Odkąd odkryliśmy potęgę modelu współpracy, jakim jest zespół rozproszony, szkolenia w tym zakresie na stałe trafiły do naszej oferty. W ramach prowadzonych zajęć mówimy o tym, jak budować zespół, kiedy warto stosować Development Center, jakie są style zarządzania, jak radzić sobie z barierami komunikacyjnymi, jak motywować aby nie zdemotywować, jak integrować zespół, co daje umiejętność aktywnego słuchania i tak dalej. Zapraszamy do kontaktu!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Zarządzanie zespołem rozproszonym – współczesna konieczność

Jak zarządzać zespołem rozproszonym?

5 wskazówek jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej - relacja ze szkolenia

Techniki sprzedaży sugerowanej w branży gastronomicznej to kluczowy element, który może znacząco wpłynąć na zwiększenie przychodów oraz poprawę satysfakcji klientów. Nasza firma została poproszona przez jedną z restauracji o przeprowadzenie szkolenia w tym zakresie. Restauracja, dążąc do podniesienia standardów obsługi i maksymalizacji zysków, zdecydowała się na współpracę z nami, aby ich personel mógł zdobyć nowe umiejętności i doskonalić swoje techniki sprzedażowe. Szkolenie, prowadzone przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa klienta zwiększająca sprzedaż w sklepie spożywczym - relacja ze szkolenia

Obsługa klienta w sklepie spożywczym odgrywa kluczową rolę w budowaniu lojalności klientów i zwiększaniu sprzedaży. Profesjonalne podejście do obsługi klienta może znacząco wpływać na pozytywne doświadczenia zakupowe, co przekłada się na większą satysfakcję klientów i ich chęć do powrotu. Nasza firma została poproszona o przeprowadzenie szkolenia dla pracowników jednego ze sklepów spożywczych, które miało na celu poprawę jakości obsługi klienta i zwiększenie sprzedaży. Szkolenie prowadziła nasza…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Negocjacje zakupowe i umiejętności kupieckie w firmie produkcyjnej - relacja ze szkolenia

Negocjacje zakupowe stanowią fundament skutecznego zarządzania w firmach produkcyjnych. Umiejętność prowadzenia efektywnych rozmów z dostawcami, analiza kosztów oraz budowanie długoterminowych relacji biznesowych to kluczowe elementy, które mogą znacząco wpłynąć na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na zaawansowane umiejętności kupieckie, nasza firma została poproszona o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia dla jednej z firm produkcyjnych. Szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby dostarczyć…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.