Sukcesy zespołu rozproszonego

Model zespołu rozproszonego w ostatnim czasie zyskuje ogromną popularność, zwłaszcza w firmach, działających w branży IT oraz szeroko rozumianego marketingu. Odkryto bowiem, że ta nowatorska metoda współpracy jest niezwykle skuteczna. Realizowane projekty powstają szybciej, a ich rezultaty mają zdecydowanie wyższą jakość i są lepiej oceniane przez klientów. Na czym polega sukces zespołu rozproszonego? Dlaczego ta metoda jest taka skuteczna?

Łatwy dobór specjalistów

Największą zaletą zespołu rozproszonego jest to, że oferując zdalną współpracę, z dowolnego miejsca na świecie, łatwiej jest znaleźć specjalistów w tej, konkretnej dziedzinie. Obecnie na rynku mamy do czynienia z niedoborami kadry pracowniczej. Ludzie, którzy zajmują się bardzo rzadkimi, specyficznymi dziedzinami, są wręcz rozrywani przez pracodawców. Tymczasem poszerzając obszar poszukiwań, wychodząc z ofertą poza obręb własnego miasta, kraju, a może i nawet kontynentu, otrzymujemy zdecydowanie większe możliwości.

Większa pula doświadczeń i kreatywności

Dodatkowo konstrukcja zespołu rozproszonego pomaga rozszerzać horyzonty. Specjaliści z innych miast, krajów korzystają z innego rodzaju doświadczeń. Być może tam, schemat pracy wygląda zupełnie inaczej. Być może udałoby się zastosować go w warunkach polskiego projektu, skierowanego do polskich odbiorców. Taka forma może się okazać bardziej innowacyjna i wyróżniająca, a przecież o to właśnie chodzi w biznesie.

Zmiana pokoleniowa

Praca w zespole rozproszonym najczęściej łączy osoby o podobnym profilu zainteresowań i upodobań, jeśli chodzi o kwestię organizacji pracy. To raczej nie jest zajęcie dla osób z trudem radzących sobie z nowinkami technicznymi i z obsługą komputera. Zespoły rozproszone zrzeszają osoby, które świetnie radzą sobie w wirtualnym świecie. A to dobrze! Bo oznacza to swoistą zmianę pokoleniową i świeże spojrzenie na realizowane zadania.

Jasna definicja celów

Poza tym efektywnie działający zespół rozproszony ma precyzyjnie, dokładnie określone cele działania. Dzięki takiemu schematowi działania, gdy już na wstępie prac znamy wszystkie warunki organizacyjne i nic nas w przyszłości w tym zakresie nie zaskoczy, pracujemy dokładniej, skuteczniej, szybciej osiągamy zamierzony sukces.

Lepsza motywacja

Wśród pracowników, pracujących w zespole rozproszonym, zaobserwowano również większe zaangażowanie w wykonywanie zadań. Pracownicy, którzy z jednej strony mają nad sobą silnego, jasno precyzującego swoje myśli szefa, ale z drugiej strony mają dużą swobodę działania, mogąc w dowolny sposób organizować sobie pracę, wykonują swoje zadania znacznie efektywniej niż w tradycyjnym modelu współpracy.

Szkolenia Warto Szkolić

Odkąd odkryliśmy potęgę modelu współpracy, jakim jest zespół rozproszony, szkolenia w tym zakresie na stałe trafiły do naszej oferty. W ramach prowadzonych zajęć mówimy o tym, jak budować zespół, kiedy warto stosować Development Center, jakie są style zarządzania, jak radzić sobie z barierami komunikacyjnymi, jak motywować aby nie zdemotywować, jak integrować zespół, co daje umiejętność aktywnego słuchania i tak dalej. Zapraszamy do kontaktu!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Zarządzanie zespołem rozproszonym – współczesna konieczność

Jak zarządzać zespołem rozproszonym?

5 wskazówek jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.