Szkolenia transportowe – co zmieniło się w przepisach w 2018 roku?

Meandry polskiego prawa przewozowego są zawiłe. Wiemy o tym doskonale, dlatego też przygotowaliśmy szkolenie, dzięki któremu od A do Z poznacie najnowsze regulacje prawne. Jak wiadomo, kontrole są coraz częstsze, a w świetle nieustannie zmieniających się przepisów, warto zadbać, aby być nie tylko na bieżąco ze zmianami, ale także mieć w swojej firmie osoby, które posiadają specjalistyczną wiedzę, pozwalającą uniknąć kar oraz wszelkich konsekwencji wynikających z niezastosowania się do najnowszych ustaw (np. konsekwencji finansowych, w postaci nierzadko wysokich kar nakładanych na firmy transportowe).

Jakie tematy poruszymy na szkoleniu?

Oczywiście, jak sama nazwa szkolenia wskazuje, skupimy się na zmianach w prawie, szczególnie wyczerpująco omówimy zmiany w prawie, które weszły w życie (również w tym roku). Mamy tu na myśli rozporządzenie w sprawie sposobu przewozu ładunków oraz zmianę rozporządzenia w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego. Poznacie wszelkie procedury reklamacyjne i zaznajomicie się z normami dostaw przesyłek.

Oczywiście nie poprzestaniemy na tych zmianach, które już się „dokonały”. Opowiemy Wam również o tych, które najprawdopodobniej wejdą w życie – wiemy, że w tej branży należy być przygotowanym na wszystko, a poznanie wiedzy o nadchodzących zmianach prawnych pozwoli Wam wcześniej przystosować do nich swoją firmę.

Nowelizacje ustaw

Szczególną uwagę poświęcimy również nowelizacjom ustaw. Omówimy, co dokładnie zmieni się w ustawie „Prawo o ruchu drogowym w kontekście przejazdów pojazdami nienormatywnymi”. Zapoznamy Was ze szczególnymi wymogami przy przewozie kontenerów, a także nauczymy Was jak nie stracić licencji. Może to brzmi nieco strasznie, jednak, doprecyzowując, przedstawimy i szczegółowo omówimy wszystkie sytuacje, które mogą skutkować wszczęciem postępowania zmierzającego do utraty uprawnień.

Oczywiście, pojazdy nienormatywne to nie jedyny przypadek, którym się zajmiemy. Skupimy się również na ustawie o przewozie towarów niebezpiecznych – wiecie, że został do niej dodany załącznik zawierający wartości punktowe? Przy tym temacie wrócimy też do groźby utraty licencji, tym razem oczywiście w kontekście przewozu materiałów niebezpiecznych.

Z kolejnych nowelizacji – poruszymy kwestie czasu pracy kierowców. Omówimy wpływ nowych rozwiązań na koszty pracy kierowców oraz porównamy nowe regulacje prawne do tych, które są obecnie. O tym jak ważna jest odpowiednia kontrola czasu pracy kierowców pisaliśmy już w odniesieniu do innych szkoleń (tutu). Tu jednak zajmiemy się głównie prawną stroną tego zagadnienia i przeanalizujemy wszystkie zmiany. Tak samo szczegółowo zajmiemy się zapoznaniem Was z głównymi założeniami tzw. „unijnego pakietu drogowego”. Wiecie, że niektórzy uważają, iż te założenia poważnie zagrażają rynkowi transportowemu? Na szkoleniu dowiecie się ze szczegółami dlaczego.

Nie zapomnieliśmy też o kwestii mocowania ładunków. Również w tym obszarze nastąpiły zmiany. Kolejno dowiecie się wszystkiego o rozporządzeniu wskazującym sposoby mocowania oraz o dopuszczalności innych sposobów mocowania.

Postępowanie reklamacyjne

Tak samo – osobny, ostatni punkt szkolenia, rozszerza wspomniany na początku proces postępowania reklamacyjnego. Z naszego doświadczenia wynika, że jest to szczególnie ważny aspekt w całym pakiecie szkoleń transportowych. Na tym szkoleniu zajmiemy się formalną stroną procesu reklamacyjnego.

Spokojnie, po takiej dawce wiedzy, będzie czas na zadanie pytań, które z całą pewnością się pojawią. Nasi trenerzy są przygotowani, aby móc udzielić merytorycznej odpowiedzi na każde nurtujące Was pytanie z zakresu prawa transportowego oraz nowelizacji ustaw. Nie bójcie się pytać – wszak szkolenie jest dla Was – abyście mogli wynieść z niego maksimum wiedzy.

Jeżeli już podczas lektury tego artykułu pojawiły się jakieś pytania – zapraszamy do kontaktu. Chętnie dzielimy się naszą wiedzą i udzielamy wszelkich informacji dot. tego i innych naszych pakietów szkoleniowych. Zapraszamy również do zapoznania się z naszą ofertą dotyczącą określenia potrzeb Waszej firmy. Jeżeli na tym etapie macie jakiekolwiek wątpliwości jakie szkolenia i dla kogo powinniście wybrać – zapraszamy do kontaktu z naszym doradcą, który zbada potrzeby danego przedsiębiorstwa i dopasuje odpowiedni zakres szkoleń.

 

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Komunikacja z klientem - jak rozmawiać przez telefon, by przynosić zyski dla firmy?

Komunikacja z klientem – jak rozmawiać przez telefon, by przynosić zyski dla firmy? Od przebiegu rozmowy z potencjalnym klientem zależy, czy uda się doprowadzić do jego pozyskania. Odpowiednia komunikacja to również wizytówka działalności. Przekonaj się, jak rozmawiać, aby przynieść zyski swojej firmie. Dowiedz się również, czego się wystrzegać. Szkolenie z komunikacji pozwala podnieść swoje kompetencje także w sytuacjach, gdy rozmówca początkowo jest sceptycznie nastawiony.…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca?

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca? Wiele osób zastanawia się, kim tak naprawdę jest doradca klienta. Polecane oferty pracy, które wyświetlają się użytkownikom mediów społecznościowych, często wskazują, że poszukiwany jest pracownik na takie stanowisko. Dobry doradca klienta to skarb dla firmy, która sprzedaje produkty lub usługi. Jednak kim jest doradca klienta? Jak powinien się prezentować?…
dowiedz się więcej