Szkolenia z obsługi tachografów

Poruszaliśmy już tematykę szkoleń dotyczących formalnych kwestii regulacji czasu pracy kierowców. Kolejnym z cyklu szkoleń transportowych jest szkolenie dotyczące norm czasu pracy kierowcy oraz poruszające kwestię obsługi tachografów.

Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu?

Jak pisaliśmy tu czas pracy kierowcy jest ostatnio głośnym tematem. Często słyszymy w mediach o licznych kontrolach oraz przekraczaniu przez kierowców dozwolonych limitów oraz nie dotrzymywania konkretnych wytycznych odnośnie przerw w pracy. Jako przedsiębiorcy w branży transportowej, zapewne wiecie nawet lepiej od nas, jakie są konsekwencje niedotrzymywania tych norm.

Na naszym szkoleniu zadbamy o to, abyście byli na bieżąco z wszystkimi aktualnymi normami oraz przepisami regulującymi czas pracy kierowców. Dowiecie się kogo one dotyczą, kto jest wyłączony oraz co to jest funkcja out.

Formalności i kontrole nie będą Wam straszne

Kompleksowo zajmiemy się kwestią poprawnego rejestrowania aktywności kierowcy, wpisów manualnych czy zaświadczeń. Wiadomo, że do rejestrowania czasu pracy służą tachometry, czyli urządzenia pomiarowe, które łączą w sobie funkcje zarówno prędkościomierza jak i zegara, oraz posiadają wiele innych, przydatnych funkcji (jak mierzenie aktywności kierowcy). Czy wiedzieliście, że słowo tachometr wywodzi się z języka greckiego? Jest ono zbitką słów „tachos” oraz „grapho”, czyli odpowiednio „prędkość” oraz „pisać”? To oczywiście tylko kropla w morzu wiedzy, którą mamy Wam do przekazania. Na tym szkoleniu dowiecie się wszystkiego odnośnie obsługi tachografów.

Karta kierowcy oraz wykresówka

Dwa niezbędne dokumenty, których charakterystykę powinniście znać. Wiadomo wszak, że bez karty kierowcy nie ma możliwości poruszania się pojazdem zaopatrzonym w tachograf cyfrowy. Ale to nie wszystko – omówimy także karty warsztatowe, karty przedsiębiorcy oraz karty kontrolne. Wykresówka natomiast upoważnia do poruszania się pojazdem wyposażonym w tachograf analogowy. Temat może na początku wydawać się nieco zawiły, ale właśnie po to poświęciliśmy mu osobny dzień szkoleniowy! Rozwiejemy wszystkie Wasze wątpliwości dotyczące zasad dokumentowania aktywności za pomocą tachografów.

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006. – dlaczego jest tak istotne?

Odpowiadając na to pytanie: zmienia ono rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchyla rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85. Reguluje ono nie tylko czas pracy kierowcy ale także czas odpoczynku, przerw, etc., oraz opisuje wszelkie wyjątki.

Na zakończenie moglibyśmy napisać raz jeszcze jak istotna jest odpowiednia kontrola czasu pracy kierowców w Waszym przedsiębiorstwie. Ale wiemy, że każdy, kto posiada ugruntowaną pozycję na polskim rynku transportowym doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Jedyne, co możemy dodać, to to że nie tylko Wy, jako przedsiębiorcy powinniście tę wiedzę rozwijać, ale także zadbać o odpowiednie kompetencje swoich pracowników. Jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości – zapraszamy do kontaktu z nami. Jak w przypadku innych szkoleń, pomożemy w dokładnym zbadaniu potrzeb Waszej firmy i wskażemy obszary, w których istnieje zapotrzebowanie na podniesienie kompetencji pracowników. Zapraszamy też do kontaktu w celu uzyskania większej ilości informacji na temat naszych trenerów czy samego szkolenia.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Szkolenia dla spedytorów – dlaczego warto w nich uczestniczyć?

Szkolenia transportowe – już dostępne w naszej ofercie

Sprawdź też relację z jednego z naszych szkoleń transportowych tutaj.

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.