Szkolenia z merchandisingu – konieczność czy fanaberia?

Kluczem do sukcesu w dziedzinie handlu jest przede wszystkim wiedza na temat psychologii konsumenta. Na co zwraca on uwagę, w jaki sposób i dlaczego. Czy pewne kolory, zapach a nawet światło sprawiają, że klient chętnie sięga po dany produkt? Mówią, że diabeł tkwi w szczegółach, co i w tym przypadku świetnie się sprawdza. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak takie „drobnostki” wpływają na decyzję klienta. Niestety ta niewiedza skutkuje brakiem zysków. W tym właśnie celu powstały odpowiednie szkolenia z merchandisingu, których misją jest pokazanie w jaki sposób wykorzystać dostępną powierzchnię, aby zmaksymalizować sprzedaż i wypromować markę.

Jak wyglądają kursy z merchandisingu?

Zwykle takie kursy trwają kilka dni i prowadzone są przez doświadczonych specjalistów. Ich zadaniem jest przekazanie słuchaczom zarówno wiedzy teoretycznej, jak i umiejętności praktycznych. Odpowiadają oni na pytania jak zaaranżować przestrzeń, co powinno znajdować się w witrynach sklepowych oraz jak skutecznie wyeksponować konkretne towary. Wszystko ma oczywiście związek z aspektami psychologicznymi człowieka. Materiałami do nauki są między innymi autentyczne kejsy, przytaczane w oparciu o wiedzę coacha. Zajęcia odbywają się także na zasadzie burzy mózgów, odgrywanych scenek, dyskusji oraz prezentacji, co zwiększa zaangażowanie uczestników i pomaga im zapamiętać większą ilość informacji. Nieodłącznym elementem szkolenia jest również skuteczna rozmowa z klientem. I choć dzisiejszym rynkiem handlowym rządzą supermarkety, gdzie rola ekspedienta jest mocno ograniczona, tak w mniejszych, osiedlowych sklepikach umiejętność perswazji sprzedawcy bardzo się przydaje. Jak przekonać kogoś do zakupu produktu, którego nie potrzebuje? Tego właśnie można się dowiedzieć, uczestnicząc w kursie z obszaru merchanidisngu.

Co można uzyskać?

Korzyści z takich szkoleń są ogromne. Począwszy od przekonujących sztuczek psychologicznych, skończywszy na podniesieniu efektywności sprzedaży. Dowiadujemy się, że klient, choć zupełnie tego nie odczuwa, za pomocą prowadzonej przez nas gry kolorów czy techniki ekspozycji, jest niemal „zmuszony” do zakupu. Czy to przypadek, że towar, który bardzo chcemy sprzedać, znajduje się na wysokości oczu, w środku głównej alejki? Co więcej, zdobyte przez nas umiejętności również świetnie sprawdzą się w negocjacjach z przedstawicielami handlowymi. Po ukończeniu szkolenia otrzymujemy także certyfikat, potwierdzający nabyte umiejętności.

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

Ze szkoleń z merchidinsingu mogą korzystać nie tylko pracownicy i właściciele sklepów. Konsumenci, którzy chcą uchronić się przed „marketingowymi pułapkami” również są mile widziani. Czy warto? Choć wiele osób nie chce inwestować w dodatkowe zajęcia i woli działać na własną rękę, jest to tylko pozorna oszczędność. Wszyscy dobrze wiemy, że aby poradzić sobie z dużą konkurencją, trzeba być najlepszym. Dlatego też warto oddać się w ręce specjalistów, by mieć pewność, że nasz biznes będzie dobrze prosperował.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.