Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Zyskowna restauracja w trudnych czasach? - szkolenia

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe

Zyskowna restauracja w trudnych czasach? Szkolenia gastronomiczne, menedżerskie i sprzedażowe

Sukces w gastronomii zależy dzisiaj od bardzo wielu czynników. Składa się na niego nie tylko praca menedżerów, obsługi oraz kucharzy. Kluczowe jest także wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które są dostosowane do aktualnych czasów oraz regularne szkolenia. Wiele na ten temat może powiedzieć trener Warto Szkolić i specjalista z zakresu gastronomii — Paweł Gruba

Szkolenia gastronomiczne — najważniejsze wskazówki dla właścicieli gastronomii

Trudne czasy w branży gastronomicznej generują potrzebę dostosowywania oferty. Chodzi tutaj zarówno o kwestie związane z ceną dań, jak i związane z kanałami sprzedaży. To jednak tylko niewielka część elementów, na które warto zwrócić uwagę. Paweł Gruba sugeruje kierowanie się następującymi wskazówkami. Warto zatem:

  • prowadzić dobrze policzony biznes,
  • poszerzyć ofertę o dowozy,
  • poszerzyć kartę o dania na wynos,
  • regularnie przeliczać food cost,
  • zadbać o odpowiednie opakowania na wynos,
  • wprowadzić do oferty delikatesy restauracyjne,
  • sprzedawać własne wypieki,
  • wykorzystać internet do sprzedaży,
  • stworzyć własny sklep internetowy,
  • zwrócić uwagę na obsługę klienta,
  • opierać się na własnych doświadczeniach,
  • poznać obowiązki na wszystkich stanowiskach.

Zarządzanie lokalem gastronomicznym wymaga przenikliwego spojrzenia na wiele aspektów. Goście lokalu biorą przecież pod uwagę nie tylko obsługę, ale również jakość jedzenia i choćby ceny. Istotne jest także poznanie przez właściciela restauracji wszystkich obowiązków pracowników. Aby możliwe było efektywne zarządzanie zespołem, warto wiedzieć bowiem, jak w praktyce wyglądają jego zadania. W związku z tym przed otwarciem działalności dobrze na przykład zająć miejsce personelu. Po tym doświadczeniu człowiek potrafi również z większą empatią zarządzać ludźmi. Właściciel biznesu powinien także znać techniki sprzedaży. Spore znaczenie mają kwestie związane z estetyką restauracji.

Policzalność biznesu

Żeby restauracja mogła utrzymać się na rynku, konieczne jest szczegółowe zaplanowanie kwestii finansowych. Lokale gastronomiczne, które nie wzięły tego pod uwagę, już nie istnieją. Planowanie wydatków jest zatem ogromnie ważne. Spore znaczenie ma w tym przypadku obliczenie współczynnika food cost.

Food Cost — szkolenia sprzedażowe

Food Cost to współczynnik, który wskazuje, jaki jest koszt produktów spożywczych w potrawie. Dzięki temu możesz ustalić cenę dania. W trakcie kursów gastronomicznych w Warto Szkolić opanujesz tę umiejętność do perfekcji. Ważne jest regularne liczenie tego parametru. Dobrze robić to mniej więcej co 2-3 miesiące. Prowadzenie gastronomii to zatem w dużej mierze zarządzanie finansami. Ustalając ceny produktów, trzeba przecież brać pod uwagę rosnące koszty utrzymania firmy.

Szkolenia menedżerskie — dostępne menu restauracji

Jakość potraw to nie wszystko. Liczy się również to, co dokładnie oferujesz w swojej kuchni. Ważne są przecież generowane zyski. Sporo lokalów w ostatnim czasie zdecydowało się poszerzyć ofertę o dowozy. Wiele potraw się jednak do tego nie nadaje. Dobrze zatem, gdy restauracja ma w ofercie dania, których jakość nie spada po zapakowaniu i przetransportowaniu. Na pewno nie jest to na przykład stek. Nierzadko gastronomie muszą wzbogacić zatem swoje menu.

Kursy gastronomiczne dadzą Ci zasób informacji niezbędnych do stworzenia idealnej oferty dla dostaw. Nasze szkolenia obejmują także kwestie związane z ich sprzedażą. Dobrym pomysłem może być tak zwane pójście w produkty. Jeżeli pracownicy kuchni mają odpowiednie umiejętności, można oferować: delikatesy, pieczywo, a nawet własny browar. Wszystko jest kwestią kompetencji, a także ustaleń z zespołem.

Formy sprzedaży w lokalu

Odpowiednie techniki sprzedaży muszą być znane osobom, które są odpowiedzialne za kontakt z klientami. Ogromną rolę odgrywa sposób, w jaki rozmawia telefonicznie kelner. Chodzi tutaj w dużej mierze o uśmiech, a także pozytywne nastawienie. W kwestii sprzedaży dobrze, aby pracownik był przygotowany na różne warianty klientów. W zależności od tego, jaki jest typ rozmówcy, można stosować dosprzedaż.

Na naszych szkoleniach sprzedażowych dowiesz się, w jaki sposób pokierować rozmowę. Ta tematyka jest również powiązana z dostępnymi kanałami sprzedaży. Coraz większą rolę odgrywa na przykład internet. Strona internetowa restauracji musi być zatem intuicyjna. W innym wypadku lokal może stracić klientów na rzecz konkurencyjnej restauracji.

Podsumowując, nasze szkolenia sprzedażowe i gastronomiczne są dostosowane do wymogów dzisiejszych czasów. Nasz ekspert Paweł Gruba prowadzi między innymi szkolenia menedżerskie oraz wspiera restauratorów. Nie zapominaj o samorozwoju. Postaw na ofertę Warto Szkolić!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.