Szkolenie dla firmy Upaid, z budowania zintegrowanych strategii komunikacji

Szkolenie przeprowadziliśmy w jednym z trzech biur firmy – w Lublinie.

Upaid jest firmą zajmującą się tworzeniem oraz sprzedażą nowoczesnych technologii płatniczych dla banków oraz całej branży e-commerce i m-commerce. Wiadomo, że w dzisiejszych czasach wszystkie przedsiębiorstwa, świadczące usługi on-line dwoją się i troją, aby zwiększyć sprzedaż, dostosować swoje platformy do wymogów UX, i ułatwić korzystanie z nich coraz liczniejszej grupie „mobile only” (czyli osobom, które korzystają z Internetu do celów prywatnych wyłącznie poprzez urządzenia mobilne). Jednym z kluczowych atutów są płatności. A te stara się unowocześnić właśnie Upaid.

To pokrótce daje nam niewielki ogląd jak dużą rolę do spełnienia ma marka na tle całej branży IT. Upaid nie tylko dostarcza multifunkcjonalne portfele cyfrowe z systemem płatności Masterpass, z zestawem modułów płatniczych zdalnych, jak i zbliżeniowych dla bankowości internetowej i mobilnej. Firma jest także specjalistą w dziedzinie implementacji mechanizmów płatniczych dla stron mobilnych i internetowych: od systemu Masterpass, przez płatności kartowe, po moduły w aplikacjach mobilnych.  Upaid współpracowało między innymi z Bankiem Zachodnim BZWBK, Fidor Bank, mBank czy nawet Raiffeisen Bank. Firma zajęła się też płatnościami na Open’er Festival.

Co było wyjątkowego w tym szkoleniu i jak ono przebiegło?

W szkoleniu brała udział przedstawicielka firmy, więc możemy śmiało stwierdzić, że było to bardzo indywidualne szkolenie. Oczywiście, w tym zakresie tematycznym, szkolenie zostało przeprowadzone przez naszą trenerkę Katarzynę Zych, która jest specjalistką w zakresie brandingu, komunikacji i strategii marketingowej. Jej umiejętności potwierdza liczna grupa osób szkolonych oraz wzrastające wyniki finansowe przedsiębiorstw, w których nasza trenerka przeprowadzała szkolenia. Nie bez znaczenia dla kwalifikacji Kasi jest też jej imponujące wykształcenie w zakresie marketingu, dziennikarstwa, socjologii czy Public Relations. Nasza trenerka działa zgodnie z przekonaniem, że obecnie nie wystarczy, kiedy marki opowiadają własną historii. Liczy się to, w jaki sposób działają. I właśnie to przekonanie okazało się niezwykle ważne podczas naszego wrześniowego szkolenia.

Przedstawicielka firmy Upaid szczególny nacisk kładła na tematykę wykorzystania narzędzi marketingowych oraz kanałów społecznościowych w celu budowania marki pracodawcy. Dotychczasowe działania marketingowe koncentrowały się tylko i wyłącznie na biznesowych relacjach z klientami i kontrahentami i brakowało działań, które poprzez employer branding (poprzez promocję marki własnej pracodawcy jako zatrudniającego) wspierałyby procesy rekrutacji na wysoko konkurencyjnym rynku IT. Wiadomo, że większość kandydatów na dane stanowisko nie patrzy tylko na pensję i warunki biurowe, ale też na atmosferę w pracy. A mówiąc bardziej wprost – patrzą na osobę, która będzie ich przełożonym. Dlatego też podczas tego szkolenia trenerka i uczestniczka pracowały nad tym, aby połączyć zarówno komunikację marki oraz komunikację HR. Tworząc skuteczną, a zarazem spójną, strategię rekrutacyjną. W proponowanym przez nas programie szkolenia znalazło się siedem modułów:

I Moduł – Wprowadzenie do planowania strategii

II Moduł – Tworzenie strategii krok po kroku

III Moduł – Wyróżnik i pozycjonowanie marki

IV Moduł – Employer branding jako element strategii firmy

V Moduł – Strategia komunikacji marki pracodawcy

VI Moduł – Implementacja i ewaluacja strategii

VII Moduł – Warsztat strategiczny

Cel i efekty szkolenia

Podczas szkolenia zostały wypracowane podstawy wyżej wspomnianej strategii oraz dobraliśmy narzędzia do stworzenia najskuteczniejszej promocji. Trenerka skoncentrowała się również na uporządkowaniu procesów pozyskiwania zainteresowanych pracą kandydatów (lejek + system mailingów). A także na pokazaniu potencjału i możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w tym obszarze (LinkedIn, Facebook – pod kątem promocji ogłoszeń o pracę).

Wiemy, że na rynku IT jest największa konkurencja, i to miedzy pracodawcami, bowiem pozyskanie wykwalifikowanego developera jest niezwykle trudne. IT jest w dużej mierze rynkiem pracownika – gdyż to oni wyznaczają warunki. Świadczyć o tym mogą wciąż rosnące zarobki programistów oraz wysokie zapotrzebowanie na pełnoetatowych specjalistów. A jak wiadomo, firma zajmująca się płatnościami musi świadczyć usługi na najwyższym poziomie. A aby to było możliwe, potrzebny jest cały zespół frontendowców, backendowców, testerów, etc. Jedno słabsze ogniwo może spowodować błąd w kodzie, za co odpowiedzialność weźmie cała firma. Dlatego też, mamy nadzieję, że dzięki naszemu szkoleniu, w firma Upaid dotrze do specjalistów najwyższej klasy i przekona ich do pracy u siebie. Tworząc jednocześnie spójną promocję całej firmy. Trzymamy kciuki za kolejne udane rekrutacje, oraz coraz nowocześniejsze rozwiązania technologiczne! Jesteśmy też do dyspozycji w zakresie kolejnych, stricte rekrutacyjnych szkoleń.

Jeszcze raz dziękujemy za wybranie naszej firmy i serdecznie kibicujemy całemu zespołowi Upaid. Życzymy świetnych pracowników, rozwoju marketingowego oraz kolejnych klientów!

 

Zespół Warto Szkolić

 

Zobacz pozostałe nasze szkolenia z zakresu marketingu:

Relacja ze szkolenia dla SpotBrowser – Budowanie zintegrowanych strategii komunikacyjnych – czyli wszystko co trzeba wiedzieć o marketingu

Mocna obecność w social media. Szkolenie z zakresu komunikacji marketingowej.

Sprawozdanie ze szkolenia Employer Branding dla lidera w branży pieczarkarskiej

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.