Szkolenie dla sklepów E. Leclerc: zwiększanie sprzedaży działu mięsno-wędliniarskiego oraz nabiałowego

Za nami kolejne szkolenie merchandisingowe, tym razem z naszej flagowej usługi szkoleniowej skorzystała francuska sieć supermarketów E. Leclerc. Dlaczego wybrała właśnie nas? Z pewnością dlatego też, że na liście klientów zadowolonych z pracy naszych trenerów znajdują się tak duże firmy, jak Media Expert, sieć sklepów spożywczych Społem, czy Knauf Industries.

W szkoleniu wzięło udział dziesięć osób: kierownik, pomocnik kierownika sklepu oraz osoby zatrudnione na stanowiskach mięsno-wędliniarskim oraz nabiałowym.

Cele szkolenia

Szkolenie miało przede wszystkim dwa główne cele:

  1. MERCHANDISING: nabycie przez personel sklepów umiejętności wykorzystania technik wpływu na potrzeby identyfikowane przez klientów.
  2. KOMUNIKACJA MIĘDZYPRACOWNICZA: wzmocnienie zaangażowania personelu oraz zwiększenie wydajności pracowników poprzez właściwą organizację pracy.

Przebieg szkolenia

Szkolenie zrealizowane zostało w formie wykładu z wykorzystaniem materiałów szkoleniowych – prezentacji. W trakcie szkolenia podjęliśmy następujące tematy:

  • sposoby odczytywania potrzeb klientów oraz metody wpływu na podejmowane decyzje zakupowe,
  • zasady ekspozycji,
  • zasady współpracy personelu,
  • kultura obsługi klienta.

Szeroko omówiono zachowania klientów w sferze ekspozycji towarów. Z tego powodu zaznaczone zostały tzw. „strefy ciepłe” (najbardziej handlowe) lady oraz przeanalizowano możliwości ich wykorzystania na potrzeby zwiększenia sprzedaży. Omówiono zasady współpracy na działach w celu zwiększenia wydajności pracowników.

Rezultaty szkolenia

Uczestnicy szkolenia w rezultacie nauczyli się, jak wpływać na potrzeby klienta wykorzystując ułożenie towarów, komplementarność, zachowania indywidualne i grupowe. Dodatkowo wykonując działania praktyczne przekonali się, jak ważna dla osiągania dobrych wyników przez dział jest właściwa organizacja pracy; to taki pozytywny „efekt uboczny” szkolenia.

Pracownikom sklepów E. Leclerc dziękujemy za udział w szkoleniu.

 

Trenerzy firmy “Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczna komunikacja i sprzedaż w sklepie meblowym – relacja ze szkolenia

Dlaczego komunikacja w sklepie meblowym jest kluczem do sukcesu Zakup mebli to dla większości klientów decyzja o dużym znaczeniu, angażująca zarówno emocjonalnie, jak i finansowo. Rzadko kiedy jest to impulsywny wybór, to raczej przemyślany proces, którego celem jest stworzenie komfortowej i funkcjonalnej przestrzeni na lata. Właśnie dlatego rola sprzedawcy wykracza daleko poza bycie zwykłym informatorem o produkcie. Klient poszukuje partnera i doradcy, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.