Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Szkolenie z zakresu obsługi klienta i technik sprzedaży dla Restauracji „Wyszkowianka” - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Szkolenie z zakresu obsługi klienta i technik sprzedaży dla Restauracji „Wyszkowianka”

W dniach drugi i trzeci kwietnia przeprowadziliśmy szkolenie z zakresu obsługi klienta i technik sprzedaży dla firmy SPOŁEM.  Nietypowo jak na nasze spotkania, nie chodziło tu o klienta sklepu, czy przedsiębiorstwa produkcyjnego, ale o … klientów restauracji. Uczestnikami naszego szkolenia byli kelnerzy zatrudnieni w jednej z restauracji należącej do SPOŁEM, „Wyszkowianka” w Wyszkowie.

SPOŁEM to przede wszystkim znana od lat marka sieci sklepów spożywczych, jednak niewiele osób wie, że firma to posiada również  bary mleczne, restauracje, piekarnie i ośrodki wypoczynkowe.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było podniesienie kompetencji obsługi klienta oraz zapoznanie ze skutecznymi technikami sprzedaży do zastosowania w pracy kelnera.

Przebieg szkolenia

Szkolenie odbyło się w miejscu pracy uczestników – w restauracji „Wyszkowianka”. Pozwalało to trenerowi na obserwowanie, jak kursanci radzą sobie z bieżącą obsługą i wprowadzaniu ewentualnej korekty.

Szkolenie podzieliliśmy na dwa dni pracy, z czego w pierwszym dniu skupiliśmy się na podnoszeniu jakości bezpośredniej obsługi klienta – szkolenie dla kelnerów, a w drugim na zapoznaniu z technikami sprzedaży do zastosowania w promocji restauracji. Całość była silnie nastawiona na aspekt praktyczny.

Zanim przystąpiliśmy do przekazania wiedzy i ćwiczeń, zebraliśmy szczegółowe informacje na temat samej restauracji, jak i jej pracowników – uczestników szkolenia. Przeprowadziliśmy wywiad z osobą pełniącą funkcję kierownika restauracji i szefa kuchni (badanie potrzeb w odniesieniu do szkolenia), ankietę – badanie kompetencji pracowników na zajmowanych stanowiskach, obserwację typowego dnia pracy oraz ćwiczenia pozwalające trenerowi zorientować się, jakimi predyspozycjami dysponują poszczególne osoby zgłoszone na szkolenie.

Ostatecznie na podstawie zebranych informacji nasz trener był w stanie lepiej dopasować zadania do możliwości uczestników.

METODY ZASTOSOWANE W TRAKCIE SZKOLENIA:

  • ćwiczenia w parach i samodzielne,
  • odgrywanie scenek rodzajowych,
  • wspólne wypracowanie rozwiązań przyczyniających się do zwiększenia efektywności pracy, poprawy satysfakcji z pracy oraz wzrostu sprzedaży,
  • omówienie proponowanych rozwiązań między trenerem a pracownikami restauracji,

W przerwach pomiędzy kolejnymi zadaniami uczestnicy oglądali krótkie filmy typu „case study”, obrazujące trudności, z jakimi borykają się kelnerzy oraz pracownicy kuchni w trakcie typowego dnia pracy.

Dodatkowo przeprowadziliśmy trenerską grę szkoleniową „OBCY”, w celu zgromadzenia informacji o pracownikach dla kadry zarządzającej. Sprawdziliśmy w ten sposób m.in. naturalne kompetencje sprzedażowe i umiejętności współpracy w grupie pod presją czasu poszczególnych uczestników.

 

Efekty szkolenia

Szkolenie z zakresu obsługi klienta i technik sprzedaży przyczyni się do poprawy jakości obsługi gości restauracji. A także wzmocni kompetencje pracowników w obszarze sprzedaży sugerowanej. Pracownicy m.in. poznali sposoby wyliczania marży i uświadomili sobie, które dnia w Menu warto polecać, gdyż są wysokomarżowe. A także nauczyli się czytać Menu w sposób, który zapewnia wzrost dochodów dla firmy w ramach sprzedaży sugerowanej.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Zainteresowała Cię tematyka szkoleń z zakresu obsługi klienta? Zobacz inne nasze realizacje:

ABC obsługi klienta i technik sprzedaży – cykl trzech szkoleń dla firmy Pasieka Sp. z o.o.

Szkolimy lidera branży tekstylnej. Sprzedaż, obsługa klienta i negocjacje

„ Profesjonalna Obsługa Klienta” – szkolenie dla sieci sklepów Społem w Ełku

Szkolenie dla firmy Blick Punkt. „Profesjonalna obsługa klienta (w tym trudnego) i techniki sprzedaży”

 

Zapraszamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Jak poprawnie obsłużyć klienta, rozłożyć towar i uniknąć strat w sklepie?

Aktywna sprzedaż, czyli jak przekonać klienta do zakupu

Bezpośrednia obsługa klienta – na co warto zwrócić uwagę

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady równości szans i niedyskryminacji w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Równość szans i niedyskryminacja to fundamentalne wartości, które kształtują nowoczesne miejsca pracy, sprzyjając nie tylko zadowoleniu pracowników, ale także poprawie efektywności i innowacyjności organizacji. W obliczu rosnącej świadomości społecznej oraz coraz bardziej rygorystycznych wymogów prawnych, firmy stają przed wyzwaniem, jak skutecznie wdrażać i promować te zasady w swoich strukturach. Zapewnienie równych szans każdemu pracownikowi, niezależnie od jego płci, wieku, pochodzenia, czy innych cech…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową staje się coraz bardziej istotnym wyzwaniem dla firm produkcyjnych, które chcą utrzymać konkurencyjność na rynku. Współczesne zespoły składają się z pracowników należących do różnych pokoleń, co niesie za sobą zarówno liczne korzyści, jak i wyzwania. Różnorodność doświadczeń, umiejętności i podejść do pracy może wzbogacać organizację, ale jednocześnie wymaga świadomego zarządzania, aby uniknąć potencjalnych konfliktów i maksymalnie wykorzystać potencjał każdego pracownika.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Lean Management na produkcji – relacja ze szkolenia

Lean Management to filozofia zarządzania, która zyskała ogromną popularność wśród firm produkcyjnych na całym świecie. Jej głównym celem jest maksymalizacja wartości dostarczanej klientowi przy jednoczesnej minimalizacji marnotrawstwa. Osiągnięcie tego celu wymaga nie tylko zmiany w podejściu do zarządzania procesami. Ale także zaangażowania wszystkich pracowników w ciągłe doskonalenie każdego aspektu działalności firmy. Lean Management opiera się na kilku kluczowych zasadach,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.