Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Techniki finalizacji sprzedaży - jak być skuteczniejszym?

Techniki finalizacji sprzedaży

Wszystko co działo się wcześniej miało doprowadzić klienta do etapu finalizacji sprzedaży. Często sprzedawcy nie potrafią maksymalnie wykorzystać tego momentu i zamiast zakupu słyszą: “to ja się jeszcze zastanowię”. W dobie wielkiej konkurencji nie możemy sobie na to pozwolić, dlatego dziś przedstawimy kilka sposobów finalizacji o które warto wzbogacić swój repertuar.

Alternatywne

Zamiast pytać klienta o to, czy w ogóle decyduje się na zakup postawmy go przed alternatywą. Wybiera pan/pani produkt A, czy B? Płaci pan/pani gotówką, czy przelewem? Oczywiście może się to spotkać z prośbą o chwilę namysłu, ale jeśli poprawnie przeszliśmy przez pozostałe etapy sprzedaży, finalizacja powinna być jedynie formalnością.

Drobniejszych rozstrzygnięć

Odwróćmy uwagę klienta od decyzji, czy kupić, na rzecz drobniejszych decyzji. Skierujmy jego myślenie na to, czy woli płacić w ratach, czy całą kwotę, kiedy chciałby otrzymać towar, czy złoży szafę sam, czy chciałby dopłacić za usługę monterską. Jest cała gama szczegółów o które można zapytać w zależności od produktu.

Zamknięcie komplementem

Wszyscy jesteśmy ludźmi i lubimy gdy łechce się nasze ego. Jeśli potrafimy prawić szczere komplementy nie bójmy się tego robić. Możemy przyznać, że faktycznie klientka potrafi dobrać ubiór do figury i sukienka, którą wybrała pasuje jak ulał. Pochwalić wybór dobrej książki, czy filmu, którego faktycznie trudno żałować. W końcu możemy docenić wszystko jeśli nie jest to wymuszone. Każdy z nas lubi otrzymywać komplementy, ale wielu potrafi również wyczuć fałszywe pochlebstwa.

Zamknięcie bilansowe

Jeśli klient długo się waha, podsumujmy to, co już powiedzieliśmy wcześniej. Możemy wyciągnąć obie dłonie przed siebie w rodzaju wagi dla wzmocnienia efektu. Podajmy wszystkie wady i zalety, o których wspomnieliśmy wcześniej, oczywiście starając się aby zalety przysłoniły wady produktu. Takie przedstawienie zdecydowanie ułatwia podjęcie ostatecznej decyzji.

Ostatniej szansy

Do podjęcia decyzji może nas popchnąć wiele rzeczy. Jedną z nich jest unikatowość chwili. Ludzie bardziej boją się coś stracić niż chcą coś zyskać, więc jeśli zyski nie pomagają, zwróćmy uwagę na krótki czas promocji, niski stan produktu w magazynie, cokolwiek, co może wzbudzić uczucie ostatniej szansy.

Zdania sugestywne

Nic tak bardzo nie skłania do zakupu, jak pewny siebie, sympatyczny, uśmiechnięty sprzedawca pytający: “To co, pakujemy?”. Ludzie sami czują się pewniej, gdy przy podjęciu decyzji jest druga pewna osoba. Oczywiście wiele zależy również od tego jakie relacje udało nam się zbudować podczas całej rozmowy. Dla ułatwienia warto zbudować wcześniej zbiory odpowiedzi “tak”, jak już wspomnieliśmy w technikach zadawania pytań. Czy podoba się pani ta bluzka? Rozmiar pasuje? Czy ten kolor jest odpowiedni? Czy rozmiar pasuje? Po trzykrotnym powiedzeniu słowa “tak” klientce łatwiej będzie je powtórzyć po raz kolejny.

Zanim osiągnie się mistrzostwo w finalizacji transakcji może minąć wiele czasu. Mamy nadzieję, że przedstawione tu techniki przyspieszą ten proces. Jeśli natomiast brakuje ci praktycznych ćwiczeń zamiast suchej teorii zapisz się na jedno z naszych szkoleń, które pozwoli na opanowanie umiejętności w ramach warsztatów.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.