Techniki radzenia sobie z trudnym klientem. Szkolenie dla sklepów Czwórka i OLMATFresh

W październiku i listopadzie przeprowadziliśmy cykl doradczo-szkoleniowy dla sklepów Czwórka i OLMATFresh w Pabianicach (woj. łódzkie). Po doradztwie z zakresu merchandisingu (sprawdźcie jak zmieniliśmy układ towarów na lepiej sprzedający – klik!) przyszedł czas na kolejny ważny temat dla każdego pracownika sklepu: najważniejsze zasady obsługi klienta oraz techniki radzenia sobie z trudnym klientem.

Wszystkie spotkania realizowaliśmy w miejscu pracy uczestników: na terenie sklepów, a udział w nich wzięli zarówno doświadczeni, jak i początkujący pracownicy.

Cele szkolenia

Głównym celem cyklu szkoleniowego była praktyczna nauka podstaw obsługi klienta, a w konsekwencji podniesienie jej jakości.

Przebieg szkolenia

Cykl spotkań podzieliliśmy na dwa bloki tematyczne: obsługa klienta oraz współpraca w zespole. Pierwszy miał charakter typowo szkoleniowy (choć jak zawsze w „Warto Szkolić” z dużą dawką ćwiczeń praktycznych z codziennej pracy uczestników wziętych :] ). Drugi z kolei poprowadziliśmy w formie gier integracyjnych.

Realizując pierwszy z nich, temat obsługi klienta, podzieliliśmy pracowników na dwie grupy: o krótkim i długim stażu pracy. Dla każdej z nich poprowadziliśmy szkolenie pod nieco innym kątem: dla pierwszej z podstaw obsługi klienta, a dla drugiej z obsługi klienta trudnego.

W trakcie tego szkolenia uczestnicy nabyli następujące kompetencje:

szkolenie obsługa klienta

 

Z kolei w ramach drugiej, integracyjnej części szkolenia, uczestnicy dowiedzieli się jaką rolę każdy z nich odgrywa w zespole (przywódca, dobra dusza itp.). Była to także świetna okazja, aby lepiej się poznać i odkryć swoje mocne strony.

Które tematy najbardziej przydatne według uczestników?

Uczestnikom w szczególności spodobała się nauka rozpoznawania typów klientów. Wskazali, że dzięki tej wiedzy, będą w stanie lepiej dopasować styl komunikacji do potrzeb klienta, szczególnie jeżeli chodzi o klienta trudnego, w rozmowie z którym zawodzą formułki stosowane w komunikacji z typowym klientem.

Z kolei w naszej opinii, trenerów, kluczowe było odkrycie przez uczestników, na czym tak naprawdę polega wysokiej jakości obsługa klienta:

Bardzo istotne było uświadomienie pracownikom, że obsługa klienta to rozumienie potrzeb klienta oraz akceptacja jego sposobu postrzegania świata.

Rezultaty szkolenia

Poprawa jakości obsługi klienta to główny efekt pierwszej części szkolenia. A dokładniej? Już mówimy: zarówno lepsze zrozumienie potrzeb typowego klienta, jak i radzenie sobie z klientem trudnym.

Natomiast druga, integracyjna część szkoleń dała uczestnikom zrozumienie i większą akceptację różnic pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu. Te umiejętności przełożą się  na lepszą współpracę w zespole pracowniczym.

Serdecznie dziękujemy pracownikom sklepów OlmatFresh i Czwórkaza udział w całym cyklu szkoleniowym. Daliście radę! Powodzenia!

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.