Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Telefoniczna obsługa klienta – na co warto zwrócić uwagę? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Telefoniczna obsługa klienta – na co warto zwrócić uwagę?

O telemarketingu, odbieraniu połączeń oraz obsłudze klienta przez telefon, napisano dziesiątki poradników. Zasady są klarowne i zwykle dobrze znane – mimo tego odsetek klientów niezadowolonych z obsługi przez telefon utrzymuje się na wysokim poziomie. Tymczasem do podniesienia standardu komunikacji niebezpośredniej wystarczy dbałość o kilka podstawowych zasad.

Odbieranie wszystkich telefonów

Wydaje się to względnie oczywiste, jednak każdemu chyba zdarzało się „wisieć” na infolinii lub wielokrotnie dzwonić pod ten sam numer, choć teoretycznie powinien odpowiadać natychmiast. Jeżeli osoba odpowiadająca za dzwoniący telefon nie może go odebrać, powinien to zrobić ktoś ze współpracowników siedzących najbliżej. Jeśli telefon odbierze osoba nie posiadająca kompetencji do rozwiązania problemu klienta, warto poprosić go o dane kontaktowe i zaznaczyć kiedy oddzwoni właściwy pracownik. Klient nie frustruje się, nie traci czasu i czuje, że traktowany jest poważnie. Brak odpowiedzi na telefon klienta jest niedopuszczalny. Złotą zasadą savoir vivre w kontakcie telefonicznym jest podniesienie słuchawki do trzeciego sygnału.

Przedstawianie się

Jest to fundamentalna zasada pracy z telefonem. Po odebraniu klient powinien usłyszeć imię i nazwisko respondenta, a także nazwę firmy. Uprzejme: „W czym mogę pomóc” jest zawsze mile widziane i wzbudzi w kliencie poczucie zaufania.

Ton głosu

Preferowany jest ton spokojny, mowa wyraźna, tempo umiarkowane. Ważne, by mówić z uśmiechem na ustach. Klient nie widzi, ale słyszy pogodny ton, co daje nadzieję na pomyślne rozwiązanie sprawy. Z takich technik korzystają zresztą nie tylko telemarketerzy, ale również prezenterzy radiowi.

Rozwiązywanie problemów

Kontakt telefoniczny zastępuje rozmowę bezpośrednią i buduje relację z klientem. Słuchanie i zrozumienie klienta jest kluczem do profesjonalnej obsługi. Należy zawsze wysłuchać problemu i udzielać odpowiedzi wyczerpujących merytorycznie. W przypadku gdy nie mamy wystarczającej wiedzy w przedmiocie rozmowy, sugerujemy konieczność zgłębienia tematu i wyznaczamy termin kolejnej rozmowy. Pozostawienie klienta z niedostatkiem jest nie do zaakceptowania. Podczas rozmowy nie tylko udzielamy informacji, ale również wychodzimy z inicjatywą, składamy propozycje, sugerujemy możliwości i oferujemy pomoc.

Pytanie o czas

Nawet najlepiej poprowadzona rozmowa telefoniczna w złym momencie nie spełni swojej funkcji. Budowanie relacji z klientem w biegu lub podczas wykonywania innych czynności po każdej ze stron, nie przyniesie oczekiwanych efektów. Umawianie się na rozmowy jest profesjonalne i dobrze odbierane.

O tym czego należy unikać podczas rozmowy telefonicznej a o czym pamiętać pisaliśmy także tutaj.

Strategia budowania długotrwałych relacji biznesowych przez telefon wymaga przede wszystkim poświęcenia czasu, zaangażowania i realnej chęci kooperacji. Wdrożenie tych kilku prostych zasad pozwoli zwiększyć satysfakcję klientów i poprawić jakość obsługi. Nie jest to jednak łatwą sztuką, stąd liczne szkolenia z tego obszaru, jakie możemy znaleźć na rynku. Warto się na nie zdecydować jeśli zależy nam na kompleksowej obsłudze klienta.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia z etykiety biznesowej – podnieś profesjonalizm swojej firmy

Dlaczego szkolenia z etykiety biznesowej są kluczem do sukcesu firmy? – przegląd szkoleń Etykieta biznesowa, zwana także savoir vivre w biznesie, jest nieodłącznym elementem profesjonalnego funkcjonowania każdej firmy. W dobie globalizacji, rosnących wymagań klientów oraz dynamicznie zmieniającego się rynku, znajomość zasad etykiety staje się kluczowa dla budowania trwałych relacji i pozytywnego wizerunku. Umiejętność odpowiedniego zachowania w różnych sytuacjach zawodowych, takich jak spotkania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia z budowania zaangażowania pracowników w organizacji

Przegląd najlepszych szkoleń z budowania zaangażowania w organizacjach Budowanie zaangażowania pracowników to jedno z największych wyzwań, przed jakimi stają współczesne organizacje. Wysokie zaangażowanie przekłada się na lepsze wyniki, większą motywację zespołów oraz niższą rotację kadry, co ma bezpośredni wpływ na sukces firmy. W dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy liderzy muszą nie tylko motywować, ale także inspirować swoich pracowników do osiągania coraz lepszych rezultatów. Aby sprostać…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla pracowników działu obsługi klienta

Dlaczego warto inwestować w rozwój zespołu obsługi klienta? – przegląd szkoleń Obsługa klienta odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej firmy. To właśnie zespół obsługi jest na pierwszej linii kontaktu z klientem, odpowiadając na pytania, rozwiązując problemy i budując relacje, które decydują o lojalności wobec marki. W dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym rozwijanie kompetencji zespołów obsługi klienta staje się niezbędne, aby sprostać…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.