Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Typy klientów, a techniki sprzedaży - szkolenie dla branży zoologicznej

Typy klientów, a techniki sprzedaży, czyli kilka słów o szkoleniu dla firmy z branży zoologicznej

Typy klientów, a techniki sprzedaży, czyli kilka słów o szkoleniu dla firmy z branży zoologicznej

W dniach 15-18 marca zrealizowaliśmy cykl szkoleń dla firmy Leopardus — sieci sklepów zoologicznych. Szkolenia odbywały się w ramach dwóch projektów — Akademii Skutecznej Sprzedaży (dla pracowników sprzedaży) oraz Skuteczny Styl Zarządzania Zespołem (dla kadry kierowniczej). Przeczytaj czego dowiedzieli się uczestnicy naszych szkoleń.

W jaki sposób przeprowadzono szkolenie?

Szkolenie odbyło się w formie nauczania na odległość (e-learning), przy czym zastosowano możliwie dużo ćwiczeń praktycznych. Należały do nich m.in. do dyskusje czy scenki sprzedawca — klient, które aktywnie zaangażowały uczestników.

Diagnoza typu klienta kluczem do wzrostu sprzedaży w sklepie zoologicznym

Szkolenie skierowane do pracowników obejmowało metody i techniki trafnie diagnozujące jeden z czterech typów klienta i dostosowanie do niego odpowiedniej techniki sprzedaży. Celem takiego działania jest lepsze zrozumienie potrzeb klienta oraz zwiększenie efektywności sprzedaży. Pracownik, mając wiedzę na temat typów klienta, potrafi umiejętnie dopasowywać swój sposób komunikacji. To natomiast przekłada się na osiąganie lepszych wyników sprzedażowych.

Następnie, omówiono 7 etapów wizyty handlowej, m.in. badanie potrzeb klienta, nawiązywanie relacji, prezentacja zalet oferty handlowej czy dobieranie skutecznych argumentów. Ma to na celu zwiększenie skuteczności procesu sprzedażowego przy jednoczesnym zadowoleniu klienta. Przećwiczono również metody zamknięcia sprzedaży oraz omówiono obsługę posprzedażową, która wciąż stanowi rzadkość w branży handlowej.

Praktyczne zastosowanie modelu Blancharda — szkolenie dla kadry zarządzającej

Podczas szkolenia dla kadry zarządzającej firmy Leopardus, skupiono się przede wszystkim na obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Okazało się, że zespoły są umiejętnie zbudowane, a relacje na linii pracownik — przełożony, poprawne. Skoncentrowaliśmy się zatem na umiejętności diagnozowania etapu (poziomu) rozwoju pracownika zgodnie z modelem Blancharda i dostosowaniu do niego odpowiedniego stylu zarządzania.

Następnie, rozwijano umiejętności kadry zarządzającej w zakresie budowania zasad, wartości firmy i oczekiwań względem pracowników. Nie zabrakło również dawania informacji zwrotnej, zarówno korygującej, jak i doceniającej. Ćwiczono udzielanie takiej informacji zgodnie z metodologią FUKO, biorąc pod uwagę to, że docenianie pracowników stanowi silne narzędzie motywacji pozapłacowej. Co oczywiście sprzyja zaangażowaniu w zadania i projekty.

Kolejnym aspektem, który wzięliśmy “na warsztat” było skuteczne delegowanie zadań, tak aby te zadania nie wracały do przełożonych.

Jaki był odbiór szkolenia wśród pracowników?

Szczególnie pozytywnie odebrana została praktyka w diagnozowaniu typów klienta oraz umiejętność argumentacji zgodnie z modelem “cecha, zaleta, korzyść”. Pracownicy jako cenne uznali argumenty przemawiające za wartością dokonywania zakupów w sklepie stacjonarnym, gdzie przewagą nad sklepami internetowymi jest możliwość podzielenia się z klientem ekspercką wiedzą.

Obszary rozwojowe na przyszłość

Zdefiniowano konkretne obszary rozwojowe na przyszłość, zarówno dla pracowników, jak i przełożonych. Proponowane zagadnienia do przećwiczenia za 6 miesięcy to: zarządzanie sobą w czasie, zarządzanie stresem oraz szkolenia branżowe.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Sztuczna inteligencja w logistyce: Zyskaj przewagę dzięki AI

Czy kiedykolwiek stanąłeś przed kluczową decyzją biznesową w logistyce, której wynik nie był do końca jasny? Nie jesteś sam. Optymalizacja podejmowanych decyzji w warunkach niepewności to wyzwanie, z którym mierzą się organizacje w całej branży logistycznej. Ale co by było, gdyby istniał sposób, aby podejmować lepsze decyzje, nawet kiedy przyszłość jest niepewna? Przyjrzyjmy się, jak nowoczesne badania i sztuczna inteligencja w logistyce rewolucjonizują podejście do podejmowania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak AI Kształtuje Naszą Rzeczywistość? Poznaj Przyszłość AI

Przyszłość AI niesie ze sobą obietnicę świata, w którym sztuczna inteligencja przenika każdy aspekt naszego życia. Od rewolucji w opiece zdrowotnej i edukacji po transformację przemysłu dzięki AI—technologiczne innowacje mają potencjał, by uczynić wysokiej jakości usługi dostępnymi dla wszystkich. W erze, w której przedsiębiorcy napędzają innowacje, warto zastanowić się, jak AI kształtuje naszą rzeczywistość i jakie możliwości otwiera przed nami w kontekście przyszłości…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń AI: Sprawdź których potrzebujesz!

Najlepsze szkolenia AI – czego uczą? W dzisiejszych czasach sztuczna inteligencja (AI) jest jednym z najważniejszych narzędzi wspierających rozwój firm, a szkolenia z tego zakresu stają się niezbędne dla osób i organizacji chcących w pełni wykorzystać jej możliwości. Najlepsze szkolenia AI obejmują szeroki zakres tematyczny, dostarczając uczestnikom praktycznych umiejętności i wiedzy. Mogą koncentrować się na efektywnym wykorzystywaniu chatu GPT, projektowanie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.